Niemandsland. Eenzaam en alleen.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Lotte Devoné
Voornaamwoorden: zij/haar

Niemandsland. Eenzaam en alleen.

Bericht door Lotte Devoné »

Hallo, lieve mensen! :hbeat:

Ik wil hier gewoon even mijn ei leggen. Meer niet.

Omdat ik inmiddels al een tijd bezig ben met mijn transitie, heb ik ook heel veel behoefte aan informatie. Vooral informatie van gelijkgestemden. Online kan ik sporadisch best wel e.e.a. vinden waar ik me aan kan melden en wat vragen kan stellen, maar vaak zijn de antwoorden die je dan krijgt erg beknopt. Voor velen die hun transitie al volledig hebben doorlopen, is het allemaal vanzelfsprekend en lijken vragen van mensen die nog aan het begin staan van hun transitie, soms overbodig om het maar geen 'domme vragen' te noemen. Men zegt het natuurlijk niet letterlijk, maar ik proef er altijd zo'n ondertoon in van: "Pffff, maar dat snap je zelf toch wel al." of iets in de trend van: "Dat is toch niet zo moeilijk om daar achter te komen". Nou, dat is het hem nu juist, ik stel vragen om dat ik ergens achter wil komen, omdat ik er dus nog niet achter ben gekomen, maar velen lijken het te veel moeite te vinden om 'nieuwkomers in dit wereldje voor te lichten over het door hen nog af te leggen pad, op weg naar volledige transitie.

Afbeelding

Wat ik ook enorm jammer vind, is dat er in mijn regio bijna niets gedaan wordt aan bijeenkomsten, zelfhulpgroepen, leuke COC-cafés of wat dan ook. Veel dingen die georganiseerd worden, spelen zich allemaal af in de grote steden zoals Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dat is voor mij gewoon geen optie omdat het om te beginnen te ver weg is voor mij en grote steden in combinatie met mijn straat- en pleinvrees en agorafobie is nou ook niet echt ideaal.

Ik ben inmiddels wel met 2 lieve transvrouwen in aanraking gekomen online, en zonder dat ik hen wil kwetsen, is het slechts online. Ik mis mimiek, ik mis een echt gesprek, ik mis het gevoel van 'samenzijn' op het moment dat je je kwetsbaar opstelt en dingen verteld die (nog) erg moeilijk zijn om die zomaar te bespreken.

Het voelt voor mij alsof ik nog niet tot het wereldje van transgenders behoor. Ik weet er domweg te weinig van en heb nog steeds niet het gevoel echt op weg te zijn in mijn transitie, ondanks dat ik best al wel stappen ondernomen heb. Het voelt op dit moment nog steeds aan als een goed voornemen tijdens oud en nieuw, maar waar uiteindelijk niets van terechtkomt.

Ik zou het gewoon zo fijn vinden als ik wat mensen zou leren kennen die ik IRL en Face-to-face zou kunnen ontmoeten en leren kennen. Het klinkt best dramatisch als ik zeg dat ik hier wanhopig naar op zoek ben, maar zo voelt het ook wel een beetje. Het voelt aan alsof ik in een isoleercel zit en keihard schreeuw: "Hoor mij! Zie mij! Erken mij! Help mij! Wijs me de weg!" en dat alles terwijl ik mijzelf mijn haren uit mijn hoofd trek! Ik verkeer voor mijn gevoel op dit moment in niemandsland. Dat voelt heel erg eenzaam, alleen en vooral enorm verdrietig. Ik hoop dat deze gevoelens binnenkort overgaan, want het wordt er in mijn hart en hoofd niet beter op. 😭😢
:romance-romance: A friend is one that knows you as you are, understands where you have been,
accepts what you have become and still gently allows you to grow.
:romance-romance:
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Niemandsland. Eenzaam en alleen.

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik herken dit wel van een poos geleden, ik vond ook mijn draai niet in de transgemeenschap en wilde weleens verder. IK ben toen op zoek gegaan buiten de transgemeenschap en daar heb ik een goede vriendin aan overgehouden.
Irene
Sweet Kayleigh

Bericht door Sweet Kayleigh »

Hoi Lotte,
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ben zelf ook op zoek naar direct contact met iemand die mijn gevoel, emotie en gedachten deelt. Ik sta ook nog aan het begin van alles, heb heel veel vragen en moet mijn kinderen nog gaan informeren, dus heb nog een spannende en lange weg te gaan.
Ik heb daarbij wel het hele grote voordeel dat mijn vrouw als een rots naast mij staat en altijd en overal bij helpt en aanwezig is.
Ik kan uit jou profiel niet goed afleiden in welke regio jij woonachtig bent, maar wij wonen in Drachten (Friesland) en jij bent van harte welkom en ik weet zeker dat mijn vrouw hetzelfde vindt.
Mocht je hier verder over willen praten dan mag je ook een privé bericht sturen natuurlijk, maar het mag ook hier, ik heb hier geen geheimen.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:

28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Ook herkenbaar, mis het ook, daarom mijn wandeltopic...er zijn denk ik genoeg mensen met dezelfde behoeften en wensen, komt vast iets uit,iig moedig ,je post :)
Lotte Devoné

Irene_de_Vreede schreef: 24 sep 2025, 08:29 Ik herken dit wel van een poos geleden, ik vond ook mijn draai niet in de transgemeenschap en wilde weleens verder. IK ben toen op zoek gegaan buiten de transgemeenschap en daar heb ik een goede vriendin aan overgehouden.
Wat fijn voor je @Irene_de_Vreede :hbeat:
Ik vind het al moeilijk om binnen de transgemeenschap mensen te vinden, laat staan erbuiten! :D
:romance-romance: A friend is one that knows you as you are, understands where you have been,
Lotte Devoné

Sweet Kayleigh schreef: 24 sep 2025, 09:11 Hoi Lotte,
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ben zelf ook op zoek naar direct contact met iemand die mijn gevoel, emotie en gedachten deelt.
Ja, dat kan zoveel schelen hè?! Gewoon vrijuit kunnen praten en delen met een ander, zonder er elke keer uitleg bij te moeten geven of verantwoording voor af te hoeven leggen. Soms als ik er met iemand over begin dan komt eigenlijk gelijk de vraag naar voor of ik niet gewoon homo/travestiet ben! Dat kwetst me wel zo enorm, dat ik het daarom ook best eng vind om er überhaupt nog over te praten met iemand buiten de transgender community.
Sweet Kayleigh schreef: 24 sep 2025, 09:11 Ik sta ook nog aan het begin van alles, heb heel veel vragen en moet mijn kinderen nog gaan informeren, dus heb nog een spannende en lange weg te gaan.
Ik heb daarbij wel het hele grote voordeel dat mijn vrouw als een rots naast mij staat en altijd en overal bij helpt en aanwezig is.
Oh jeetje ja, dat is best spannend nog om het aan je kinderen uit te gaan leggen. Gelukkig heb ik dat bij mijn dochter wel al gedaan en zij is er helemaal oké mee. Sterker nog, ze vind het fantastisch. Zo erg zelfs, dat zij haar achternaam ook gaat laten veranderen zodra ik de mijn officieel veranderd heb. Maar ik ben enorm blij voor jou dat je vrouw je zo fijn steunt. Dat is denk ik een hele grote hulp als je het je kinderen gaat vertellen. Alleen het feit al dat hun moeder er helemaal niet moeilijk over doet, kan voor hen reden genoeg zijn om er zelf ook niet moeilijk over te doen. Natuurlijk zullen ze even aan het idee moeten wennen, maar alles went zeg ik altijd maar!
Sweet Kayleigh schreef: 24 sep 2025, 09:11 Ik kan uit jouw profiel niet goed afleiden in welke regio jij woonachtig bent, maar wij wonen in Drachten (Friesland) en jij bent van harte welkom en ik weet zeker dat mijn vrouw hetzelfde vindt.
Mocht je hier verder over willen praten dan mag je ook een privébericht sturen natuurlijk, maar het mag ook hier, ik heb hier geen geheimen.
Wat een lieve uitnodiging. Ik hoop dat we dat eens een keertje kunnen doen. Ik houd enorm van autorijden, dus naar Drachten rijden is voor mij niet zo'n probleem. Alleen mijn portemonnee laat dit niet altijd toe! ik zou het in ieder geval echt heel erg leuk vinden om eens op de koffie te komen!
Lotte Devoné

Fay Ola di jee schreef: 24 sep 2025, 09:26 Ook herkenbaar, mis het ook, daarom mijn wandeltopic...er zijn denk ik genoeg mensen met dezelfde behoeften en wensen, komt vast iets uit,iig moedig ,je post :)
Ik zal eens op zoek gaan naar je wandeltopic. Ben benieuwd! :D
Dawn

Bericht door Dawn »

Beste Dames,
Dat Jullie veel vragen hebben begrijp ik goed en waar het kan help ik graag. Binnen dit forum is veel te vinden door door de verschillende rubrieken en topics te bladeren. De zoekfunctie kan daarbij enorm helpen.
Ook zitten jullie nu nog in een openbaar deel van het forum en daar ben ikzelf terughoudender met meer persoonlijke informatie. Hopelijk kunnen jullie daar begrip voor opbrengen.
Sweet Kayleigh

Bericht door Sweet Kayleigh »

Weet iemand wanneer je toegang krijgt tot het besloten deel van forum en het dagboek?
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:

28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
Eva
Beheerder

Bericht door Eva »

Gezien je activiteiten hier komt dat wel goed 🌞
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)