Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
Albert031
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Gender-blijheid

Bericht door Albert031 »

Van de week een collega in een heel kort zinnetje verteld waar ik mee bezig ben ik zit sinds november aan hrt voor een nonbinaire transite en wacht nu op de afspraak voor de psycholoog/mental hental voor bottom surgery en zoals ik bij haar ook verwachtte hoefde ik niets uit te leggen over wat het is, had ze meteen door wat ik aan het zeggen was, en was ze meteen blij voor me. Dat was voor mij even zo een openbaring dat ik geen hele uitleg over wat en (met name) waarom hoefde te geven. Helemaal blij. Of tenminste, eigenlijk schoot ik meteen vol.
Sweet Kayleigh
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Sweet Kayleigh »

Afgelopen nacht was ik wakker en omdat ik niet kon slapen maar weer eens rustig aan het lezen geslagen op het forum. Zoveel diverse en mooie berichten gelezen en nieuwe ideeen opgedaan. Maar misschien belangrijker nog wel is dat ik bij zoveel berichten die ik las het gevoel kreeg onderdeel te zijn van een groep van mensen die vooral heel erg graag zich zelf willen zijn, gevonden hebben wie ze werkelijk zijn en daar open over vertellen/schrijven. Iets waar ik midden in de nacht even heel erg blij van werd en wat mij een bijzonder gevoel gaf. Zo mooi om te zien hoe duidelijk het dan wordt wat de essentie is van het leven. Jezelf zijn, maakt je gelukkig :dance:
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:

28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Door een krantenjongen aangesproken worden met jongedame...55 ben ik...55....de schat :)
Fay Ola di jee

Op dezelfde dag, iemand op de camping, over dat ik mijn motorrijbewijs wil halen:

You look totaly like a metalhead motordude...

tis een man, die dat zei...mannen zien niks, vind ik :)
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Fay Ola di jee schreef: 29 sep 2025, 21:08 Op dezelfde dag, iemand op de camping, over dat ik mijn motorrijbewijs wil halen:

You look totaly like a metalhead motordude...

tis een man, die dat zei...mannen zien niks, vind ik :)
Dit klinkt als jouw gender-typische interpretatie van wat iemand anders zegt. Ik woon in de buurt van een race circuit en geloof me, niet alleen mannen zijn 'motordudes'.
Fay Ola di jee

Dude, staat voor man, mannelijk
Frederieke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Frederieke »

Mijn dochter zegt iets anders.

Met dank aan ChatGPT

Oorspronkelijk wél: in het Engels betekende dude eind 19e eeuw letterlijk een “goed geklede man” of gewoon “vent/kerel”. Later, vooral in de surf- en skatercultuur, werd het een casual aanspreekvorm voor mannen.

Maar taal verschuift:
• In jongerentaal (Engels én ook in NL) wordt dude vaak genderneutraal gebruikt. Je kunt een vriendin dus net zo goed “dude” noemen als een vriend.
Fay Ola di jee

Dat kan, in mijn boek was het mannelijk, als man bedoelt
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Voor mijn zoon had ik een bowlingbaan gereserveerd op zijn naam. Hij wilde toch dat ik hem zou aanmelden.

Ik sta dus bij de balie en noem zijn naam... hij staat ongeveer anderhalve meter achter me.

De man van de receptie kijkt in de computer... print een bonnetje en kijkt totaal langs mij heen naar mijn zoon en geeft hem het bonnetje. 🙃
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Soms... soms snap ik echt niet wat de fuck er nu precies is veranderd in amper vier jaar.... echt niet.

Ik ben met de kinderen in de Efteling... we hebben in de regen gelopen... haren nat... in een lage staart... net als vroeger... ik had altijd al lang haar. Ik heb een beige trui aan... super genderneutraal... de ober brengt pannenkoeken... ik maak een grapje... "dat is snel"

Zo doen we dat mevrouw... was zijn antwoord...

Echt... ik ben superblij dat ik als verzopen kat nog gewoon zonder enige twijfel gewoon mevrouw ben...

Zo... ongelooflijk... dankbaar... 💋🧸
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: