Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Re: Gender-blijheid

Bericht door Fay Ola di jee »

Soms komen complimengten uit de meest onverwachte hoek

Het mooiste vind ik als mensen wel zien en weten hoe het zit (omdat ze bekend zijn met transgenders, via familie of vrienden )en dat voel je, en je toch met respect behandelen als zijnde je gekozen sekse

Zo kwam ik dus in een gespek met een ing medewerker die begon over zijn neefje nu nichtje etc, dat soort open gesprekken waardeer ik wel
DominiqueB
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door DominiqueB »

Daar heb je vaak wel de meest goede gesprekken mee al heb ik ze ook wel met cis mensen hoor. Niet iedereen is tegen.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

28-06-23 wachtlijst Nijmegen
30-11-23 wachtlijst Zwolle
04-03-24 Intake Zwolle
23-09-24 second opinion
11-12-24 MDO
07-04-25 Start HRT
02-10-25 aanpassing geboorte akte
Fay Ola di jee
Voornaamwoorden: Zij

Bericht door Fay Ola di jee »

Ik denk ook niet dat de meeste mensen tegen zijn, overigens is er imo wel een verschil tussen mannen en vriouwen, vrouwen zijn er makkelijker in merk ik steeds, voor mannen komt het te dichtbij denk ik,daarom minder openheid en eerder afwijzing, hun eigen angst zit in die afwijzing
Femke
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Femke »

Van morgen voor de Corona-prik (niet opgemaakt): "mevrouw, komt u maar deze kant uit ....." met een brede glimlach de vaccinatie in ontvangst genomen.
Aanzienlijk beter dan de ervaring afgelopen zondag toen openlijk werd gevraagd of ik wel genderdysforie had - ondanks volledige make-up, jurk en hakken!
Vivienne diamond
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Vivienne diamond »

Voor mij was deze week een moment van gender blijheid dat ik voor de spiegel stond en mijn haar (pruik) aan het stijlen was en op verschillende manier langs mijn gezicht en bril liet vallen. Ik keek mezelf diep in mijn ogen aan, kreeg een zeer behaaglijk warm gevoel in mijn buik en blies mezelf spontaan een kus. Ik ervaarde zelf liefde zoals ik daar stond. Ik ben niet zo ver dat ik al als vrouw over straat ga of iets heb gedaan qua haar verwijderen ed. Maar dat borsthaar en de baardschaduw stoorde me totaal niet, dat was niet belangrijk in dat moment. Ik zou zeggen: Pure gender blijheid.
FreyaSkye

Bericht door FreyaSkye »

Ik was begin van deze week toch wel blij dat ik na vier dagen mijn eerste mini rokje (33cm, maat S) https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0CMZCGC63# op kon halen bij een DHL punt. Toen ik thuis kwam heb ik het gelijk aangetrokken en toen voelde ik me toch wel blij. Ik heb het toen niet lang aangehad omdat ik niet wist wanneer mijn ex thuis zou komen. Ik draag gewoon vrouwelijke kleren en een BH recht voor zijn neus, maar om dat rokje te showen durfde ik nog niet, en er mee naar buiten gaan is ook nog een dikke no no
Later in de week heb ik het 's avonds ook nog een keer aangedaan met een bh en een witte stretch top en daar foto's van gemaakt. Nu ik er aan terug denk maakt me dat ook wel weer blij.
Sweet Kayleigh

Bericht door Sweet Kayleigh »

Het is wel een erg leuk rokje, ik snap dat je daar blij van wordt. Ik zou hem wel in het roze willen.
Jezelf zijn..is het mooiste cadeau dat je jezelf kunt geven:hbeat:

28-10-25 - Wachtlijst de Vaart
12-02-26 - Start Logopedie
10-04-26 - Start laser ontharing
13-04-26 - Wachtlijst PsyTrans
18-05-26 - Intake PsyTrans
05-06-26 - Start behandeling PsyTrans
Marije
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Bericht door Marije »

Er is geen cis-vrouw van boven de 16 die hier in loopt... en zelfs de meisjes van 16 alleen als het warm is en als hun vader het niet ziet.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Renske
Voornaamwoorden: zij, haar

Bericht door Renske »

Leuk rokje.. je moet er wel serieus vrouwelijk uitzien en niet te oud. En dan nog... wanneer wil je het rokje gebruiken? Ik ben het met Marije eens.. ik zou het in het openbaar ook nooit aantrekken.
Maureen_

Bericht door Maureen_ »

Leuk rokje! Maar ik zou het liever niet in het openbaar dragen 🙈, hoogstens voor wat foto’s thuis ofzo..
:hbeat: Reis van Maureen :hbeat:

december 2025 - wachtlijst De Vaart Zwolle (70 weken)
februari 2026 - start logopedie
23 maart 2026 - start sociale transitie
11 april 2026 - start laserontharen gezicht
13 april 2026 - wachtlijst Psytrans