Hallo
Zijn hier mensen die zich als tiener trans hebben gevoeld, maar voor wie dit later terug veranderd is? Wij vinden het als ouder erg moeilijk om mee te gaan in een (medische) transitie van onze puber, gezien die zich nog ontwikkelt tot volwassene ...
Groetjes.
trans?
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: trans?
Ik denk niet dat we ze hier hebben (actief), maar vooral bij jonge kinderen komt het nog wel voor, bij volwassenen vrijwel nooit. De enige medische transitie bij kinderen zijn overigens pubertijdsremmers, als daar later mee gestopt wordt gaat de pubertijd alsnog starten, maar dan worden de vernietigende consequenties van de pubertijd voorkomen.
Irene
-
Marije
- Voornaamwoorden: Zij/Haar
Nou, zo vernietigend is het nou ook niet. Bij verreweg de meeste personen die ik ken die in transitie zijn geweest zie je echt niks meer na het traject.
Ik heb een kind in transitie en ik snap je reservering. Het is superspannend en je bent steeds bang dat ze iets doen waar ze later op terug komen.
Bij mijn kind hebben mijn ex-partner en ik ook iets op de rem getrapt, ik begrijp dat heel goed.
Ik heb een kind in transitie en ik snap je reservering. Het is superspannend en je bent steeds bang dat ze iets doen waar ze later op terug komen.
Bij mijn kind hebben mijn ex-partner en ik ook iets op de rem getrapt, ik begrijp dat heel goed.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Het bestaat, maar de statistieken geven toch aan dat meer dan 90% van de kinderen echt wel trans blijkt te zijn. Niet altijd 100% van de ene naar de andere kant, verre van, maar dat het 'een fase' is is zelden waar. Wat je wel soms ziet is dat kinderen er op een zeker moment 'klaar' mee zijn om anders te zijn en zich dan weer een tijd genderconform gaan gedragen om van het gezeur of pesterijen af te zijn.
Puberteitsremmers (puberteit is met *ei*) stellen bij transjongens borstgroei en ongesteldheid uit, en bij transmeisjes baardgroei, stemveranderingen en groei. Dat scheelt een heleboel ellende later in het traject, en het is niet definitief. Het mag misschien niet vernietigend zijn maar waarom zou je je kind opzadelen met operaties en grote ongemakken later als je die nu kunt voorkomen?
Puberteitsremmers (puberteit is met *ei*) stellen bij transjongens borstgroei en ongesteldheid uit, en bij transmeisjes baardgroei, stemveranderingen en groei. Dat scheelt een heleboel ellende later in het traject, en het is niet definitief. Het mag misschien niet vernietigend zijn maar waarom zou je je kind opzadelen met operaties en grote ongemakken later als je die nu kunt voorkomen?
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]