Ik gebruik in Nederland meestal de mannenwc als ik gewoon buiten de deur ben, alleen op school sowieso niet. En van de zomer in Schotland ben ik altijd naar de heren geweest, ookal werd is daar buiten de wc bijna constant als vrouw gezien. (wat heel stom was, aangezien ik in Nederland zo ongeveer 50/50 jongen/meisje ben)
Ik zie het maar zo, als men buiten de wc twijfels over je heeft en je loopt de dameswc binnen. Dan twijfelen dames regelmatig nog, en anders is er altijd grote kans op giegels en ongemakkelijkheden. Zodra je de mannenwc inloopt gelooft iedereen direct dat je een jongen bent, maar misschien schatten ze je dan een aantal jaren jonger in. Stel iemand in de wc denkt dat je verkeerd zit, dan zal die hoogstwaarschijnlijk geen kik geven. En stel je komt die ene idioot tegen die zegt dat je de andere wc moet hebben, dan kan je altijd nog jezelf eruit praten door te zeggen dat die vol is en je nodig moet. Maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Mannen in de wc zijn een beetje met de instelling van.. als jij die wc binnenloopt, dan zal jij het wel weten.
Als eerste keer zou je prima eens op een groot station zoals Utrecht naar de wc kunnen gaan. Kost je alleen wel 50cent haha.