A+++++!Gabriël schreef:Ik zit wel in de alternatieve hoek qua muzieksmaak, maar metal is dan niet mijn ding. Het enige wat het dichst in de beurt zit en wat ik wel leuk vind is Rammstein.
Ben zelf meer van de gothic en post-punk. Joy Division, Bauhaus, Specimen, Alien Sex Fiend... En vind een aantal cybergothic/industrial/ebm dingetjes ook wel leuk.
Rockmuziek uit de jaren 80 vind ik ook leuk. Ben sowieso groot van van jaren 80 muziek, van de 80's goth, tot rock en synthpop.
Ik ben bijna hetzelfde ware het niet dat ik ook bij metal te vinden ben, van 80's tot Black Metal. Ik luister eigenlijk naar alles als het maar geen rap muziek is.

Dit jaar weer Summer Darkness, al moet ik alleen gaan. Castlefest ben ik nooit geweest maar hoor dat de sfeer ok is. Elf ging ik in het begin naartoe maar dat was de laatste keer echt nul komma niets. Alleen kleine groepjes die elkaar kenden en aan elkaar klitten, ik ben iemand die ergens alleen naar toe gaat en dan ter plekke mensen wil leren kennen. Ze probeerden bij de Elf "goth" te doen maar dat faalde hopeloos; allemaal baby-bats die zichzelf zo goth vonden. Pffft

Ik hou niet van arrogantie en uitsluiting. Maar misschien komt dat omdat ik eclectisch ben en het me ook niets interesseert of een band nu cool is of niet. Het gaat mij om de muziek, ik ben dus ook gewoon NIN fan ondanks velen dat sell-outs vinden. Zelfs Marilyn Manson draai ik of David Bowie gevolgd door Cradle of Filth of Emperor.