Nieuwe chat! Zie dit topic.

Metalheads aanwezig..?

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door FAtham »

Gabriël schreef:Ik zit wel in de alternatieve hoek qua muzieksmaak, maar metal is dan niet mijn ding. Het enige wat het dichst in de beurt zit en wat ik wel leuk vind is Rammstein.
Ben zelf meer van de gothic en post-punk. Joy Division, Bauhaus, Specimen, Alien Sex Fiend... En vind een aantal cybergothic/industrial/ebm dingetjes ook wel leuk.
Rockmuziek uit de jaren 80 vind ik ook leuk. Ben sowieso groot van van jaren 80 muziek, van de 80's goth, tot rock en synthpop. :D
A+++++!
Ik ben bijna hetzelfde ware het niet dat ik ook bij metal te vinden ben, van 80's tot Black Metal. Ik luister eigenlijk naar alles als het maar geen rap muziek is. :x
Dit jaar weer Summer Darkness, al moet ik alleen gaan. Castlefest ben ik nooit geweest maar hoor dat de sfeer ok is. Elf ging ik in het begin naartoe maar dat was de laatste keer echt nul komma niets. Alleen kleine groepjes die elkaar kenden en aan elkaar klitten, ik ben iemand die ergens alleen naar toe gaat en dan ter plekke mensen wil leren kennen. Ze probeerden bij de Elf "goth" te doen maar dat faalde hopeloos; allemaal baby-bats die zichzelf zo goth vonden. Pffft :roll: arrogante types die het wiel dachten te hebben uitgevonden en niet eens de helft van de bands kenden die goth hebben gemaakt tot wat het is. Ik was dan niet goth volgens hun en zelf dweepten ze met Within Temptation :fpalm:

Ik hou niet van arrogantie en uitsluiting. Maar misschien komt dat omdat ik eclectisch ben en het me ook niets interesseert of een band nu cool is of niet. Het gaat mij om de muziek, ik ben dus ook gewoon NIN fan ondanks velen dat sell-outs vinden. Zelfs Marilyn Manson draai ik of David Bowie gevolgd door Cradle of Filth of Emperor. :D
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door Gabriël »

Haha, ja zulke types ben ik ook vaak genoeg tegen gekomen. Die mij dan vertellen dat ik niet goth ben omdat ik niet naar Within Temptation & Nightwish luister, en omdat ik mijn haar niet meer zwart verf bijvoorbeeld. Ach ja, daar maak ik me nu geen zorgen meer om gelukkig.
Net zoals ik ook vroeger veel hoorde dat als je goth was, je ook niks anders dan de echte gothic muziek mocht luisteren. Nou ik zet even vrolijk als ik er zin in heb wat cheesy elektro muziek op. Of andere totaal niet-gothic dingen.

Ik ben zelf zo'n type die in principe alleen naar een evenement gaat, maar vaak daar dan wel bekenden tegen kom waarbij ik blijf hangen. Mensen die ik ken van gemeenschappelijke interesses/forums enzo. Zelf sta ik wel open om nieuwe mensen te leren kennen, maar het is inderdaad wel vaak dat iedereen in groepjes is ja. Dat was ook mijn ervaring toen ik de eerste jaren heenging en nog niemand kende. (en ben dan zelf te verlegen/autistisch om mensen aan te spreken)

En David Bowie is ook geweldig natuurlijk! :D
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door Nathan90 »

Ik heb me nooit zo in de goth wereld begeven, maar hoe ik het altijd zag. Zegmaar.. de 'echte' goths die noemen zich niet zo en degenen die het label claimen zijn het niet. ;)

Maar het klopt wel dat mensen redelijk op hun groepje gestelt zijn. Dat ken ik ook wel van onze eigen vriendenkring, ookal leren we elk jaar toch wel weer nieuwe mensen kennen. Het was ook vaak altijd een excuus voor ons om samen af te spreken en plezier te hebben, aangezien we over heel Nederland verspreid wonen.

Als er mensen naar iets als Castlefest komen voor een dagje zeg ik ook altijd dat ik best wat af wil spreken en een rondje wil lopen of naar een band gaan. Maar ik ga er uiteindelijk toch heen met m'n 'vaste' vrienden dus men kan dan niet van mij verwachten dat ik de hele dag met iemand oploop.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door velouria »

Nathan90 schreef:Ik heb me nooit zo in de goth wereld begeven, maar hoe ik het altijd zag. Zegmaar.. de 'echte' goths die noemen zich niet zo en degenen die het label claimen zijn het niet. ;)
Ja dat is al vanaf het begin zo :)
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door velouria »

Gabriël schreef:Ik zit wel in de alternatieve hoek qua muzieksmaak, maar metal is dan niet mijn ding. Het enige wat het dichst in de beurt zit en wat ik wel leuk vind is Rammstein.
Ben zelf meer van de gothic en post-punk. Joy Division, Bauhaus, Specimen, Alien Sex Fiend... En vind een aantal cybergothic/industrial/ebm dingetjes ook wel leuk.
Rockmuziek uit de jaren 80 vind ik ook leuk. Ben sowieso groot van van jaren 80 muziek, van de 80's goth, tot rock en synthpop. :D

CastleFest ben ik trouwens dit jaar ook van plan heen te gaan. Ben er in het verleden een keer of 3 a 4 geweest, toen een paar jaartjes niet, maar ben van plan dit jaar wel weer te gaan voor 1 dagje. Leuk als er meer mensen naar CastleFest gaan!
Wat n oude bandjes ;) Ken ze toevallig allemaal. Vooral Alien Sex Fiend is erg grappig :) Ignore the machine lol :D Gaat nergens over :D

En deze natuurlijk:

https://www.youtube.com/watch?v=XwsJlUdklmk" target="_blank

En ik vond vroeger the Cranes leuk:

https://www.youtube.com/watch?v=L9AX7Jde6jo" target="_blank

En ben al heel lang gek op Diamanda Galas.. al sinds mijn twaalfde. Nieuw album komt helaas nog niet uit.

Mijn muzieksmaak is helemaal omgeslagen naar klassiek sinds mijn transitie :)
Ben iets vrolijker geworden denk ik.. en mijn smaak is ook beter ;)

Ik kan gewoon niet meer naar mijn oude CD collectie luisteren... current 93, Coil, Death in June enz enz... wordt opslag depressief.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Gabriël
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 jun 2012, 16:28
Gender: Androgyne

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door Gabriël »

Ja, In der Palästra is inderdaad een prachtig nummer!
Klassieke muziek vind ik ook mooi om naar te luisteren. Dat doe ik ook vaak als ik patronen aan het tekenen ben, het helpt me beter om te concentreren.

Wel apart dat je dan nu niet meer naar je oude cd's kunt luisteren!
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door velouria »

Gabriël schreef: Wel apart dat je dan nu niet meer naar je oude cd's kunt luisteren!
Ik voelde me als jongen/man levend heel ongelukkig en ik heb eigenlijk bijna alleen maar depri doom bandjes en pop in mijn kast staan..
Als ik het opzet voel ik me bijna weer zoals ik me toen voelde. Heb weinig gelukkige herinneringen. Die ben ik nu aan het aanmaken gelukkig.
Dit keer met heel goede muziek :)

Vond ik vandaag bij de plaatboef...mazzelaar ikke: Zo leuk, bach op synthesizer:
https://www.youtube.com/watch?v=Dm-emaBDD_8" target="_blank
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
FAtham
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jan 2013, 10:02
Gender: Trans FtM
Locatie: Rotterdam

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door FAtham »

Vreemd velouria, ik ben weer eens precies andersom. Ik vind nu juist veel kracht uit die oude collectie omdat ik weet dat ik er nu "anders" naar luister dan toen. Zag ik eerder geen uitweg, nu zie en hoor ik kracht. Zelfde muziek maar ik kijk nu heel anders naar de teksten.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door Fay »

Ben dan wel al 42, ohnee pas, maar Hacride, Tool, Mastodon, Slayer, het klinkt hier regelmatig uit de speakers

Vicky
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: Metalheads aanwezig..?

Bericht door velouria »

FAtham schreef:Vreemd velouria, ik ben weer eens precies andersom. Ik vind nu juist veel kracht uit die oude collectie omdat ik weet dat ik er nu "anders" naar luister dan toen. Zag ik eerder geen uitweg, nu zie en hoor ik kracht. Zelfde muziek maar ik kijk nu heel anders naar de teksten.
Als ik die oude muziek hoor ben ik op een bepaalde manier ook wel blij want het is fijn te weten dat ik zo veranderd ben. Ik ben veel liefdevoller geworden. Ook naar mezelf toe. Ik luister liever naar liefdevolle muziek.

Het kan ook zijn dat ik het ontgroeid ben...als ik het nu hoor dan hoor ik meestal alleen maar rommel "muzikaal gezien" als je daar dan al van kunt spreken. Maar er is heel veel muziek die juist heel veel voor mij is gaan betekenen. Ook en vooral uit de jaren 80, maar die liedjes gaan vaak over liefde. Ik ben ook gek op disco en kan ook jazz waarderen dus mijn muzieksmaak is nog wel heel ruim hoor.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"