Ik loop al een tijd rond met een vraag over LHBT, Lesbisch-Hetero-Biseksueel-Transgender.
Mijn vraag is eigenlijk: Waarom staat transgender daarbij? Het is namelijk heel iets anders. Je kunt die dingen niet vergelijken toch?
Ik ben laatst uitgenodigd voor een LHBT feestje en daar spraken ze allemaal over 'gay feest'. Ik was daar de enige transgender om het zo maar even te zeggen en eigenlijk gingen de meesten ervan uit dat ik gewoon lesbo was. Ze hadden niet verwacht dat ik transgender ben tot ik het ze vertelde. Ik had het idee dat ze er helemaal geen rekening mee hielden dat er bij LHBT ook daadwerkelijk transgenders langs kunnen komen. Verder verliep de avond super trouwens. Iedereen was heel begripvol.
Toch vraag ik me wel af waarom de T erbij staat, puur uit nieuwsgierigheid. Want er is wel een gay pride, dat noemen ze specifiek gay pride. Dat is dus niet voor transgenders want het heet gay. Het is dus een LHB-feest. Maar verder gooien veel mensen het uiteindelijk wel op één hoop > LHBT. En als de gay pride ook voor transgenders is vind ik het raar dat het gay pride heet. Ik wil mijzelf niet in het gay-hokje stoppen, want daar 'hoor' ik niet. Toch had ik bij die LHBT avond het gevoel dat ik op een gayfeest was. Misschien komt het wel gewoon omdat ik in een uithoek woon. Hopelijk snapt iemand het nu nog, want dit begint heel vaag te worden. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen