Nieuwe chat! Zie dit topic.

Een vraag over LHBT

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Een vraag over LHBT

Bericht door Figó »

Hey allemaal,

Ik loop al een tijd rond met een vraag over LHBT, Lesbisch-Hetero-Biseksueel-Transgender.
Mijn vraag is eigenlijk: Waarom staat transgender daarbij? Het is namelijk heel iets anders. Je kunt die dingen niet vergelijken toch?
Ik ben laatst uitgenodigd voor een LHBT feestje en daar spraken ze allemaal over 'gay feest'. Ik was daar de enige transgender om het zo maar even te zeggen en eigenlijk gingen de meesten ervan uit dat ik gewoon lesbo was. Ze hadden niet verwacht dat ik transgender ben tot ik het ze vertelde. Ik had het idee dat ze er helemaal geen rekening mee hielden dat er bij LHBT ook daadwerkelijk transgenders langs kunnen komen. Verder verliep de avond super trouwens. Iedereen was heel begripvol.
Toch vraag ik me wel af waarom de T erbij staat, puur uit nieuwsgierigheid. Want er is wel een gay pride, dat noemen ze specifiek gay pride. Dat is dus niet voor transgenders want het heet gay. Het is dus een LHB-feest. Maar verder gooien veel mensen het uiteindelijk wel op één hoop > LHBT. En als de gay pride ook voor transgenders is vind ik het raar dat het gay pride heet. Ik wil mijzelf niet in het gay-hokje stoppen, want daar 'hoor' ik niet. Toch had ik bij die LHBT avond het gevoel dat ik op een gayfeest was. Misschien komt het wel gewoon omdat ik in een uithoek woon. Hopelijk snapt iemand het nu nog, want dit begint heel vaag te worden. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen :P
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
EdwinJulian
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 apr 2013, 10:58
Gender: Onzeker
Locatie: Waddinxveen

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door EdwinJulian »

Haha, ik snap je gedachtengang. Het is inderdaad best vreemd als je erover nadenkt. Volgens mij hebben ze gewoon alles wat niet hetero is en niet helemaal in het maatschappelijke plaatje past op één hoop gegooid en gedacht: daar gaan we feesten voor geven! :P
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Gebruikersavatar
Figó
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 jul 2012, 02:45
Gender: Trans FtM

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Figó »

Maar als je het zo bekijkt kan je wel een heel alfabet kiezen want er zijn zooooooveel 'groepen' die niet helemaal in het maatschappelijke plaatje passen. Dan krijg je het ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWQYZ feest :P
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik had hier thuis laatst een discussie over de regenboog vlag; ik noemde dat de homovlag, maar volgens mijn kinderen hoor transgenders er ook bij, het begint blijkbaar in te burgeren.
Irene
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Bij LH en B speelt natuurlijk de seksuele geaardheid een rol en bij T is het de genderidentiteit. (soms/vaak? ook LH of B)
Waarom ze allemaal in een adem genoemd worden weet ik eigenlijk ook niet precies maar vergis je niet, veel COC's
hebben geen aparte afdelingen waar je met je GD terecht kan. Genderpsychologen zijn vaak dan weer wel tevens seksuoloog.

Maar verder maakt het me eigenlijk allemaal niet zoveel uit, ik ben niet zo van leven naar de letter... :)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door anne-nienke »

Is het niet gewoon lekker makkelijk....dan heb je alle minderheden in 1 afkorting...handig toch? Daarbij zal een homo feestje allicht iets tolleranter zijn.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Álle minderheden? dan zou je zoiets grappigs krijgen als Fiegó zegt.
Voor elke letter van het alfabet zal wel ùn minderheid te verzinnen zijn. :)

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door anne-nienke »

@ Daniela,

hihi, inderdaad --> alle minderheden.

Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat het alle minderheden zijn die samen in een iets groter hokje passen. Ik weet het verder ook niet.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door Anon20180501 »

Ik begreep je wel hoor, anne-nienke. ;)

Ik kon het alleen niet laten... :)
Gebruikersavatar
anne-nienke
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 apr 2013, 18:32
Gender: Onzeker

Re: Een vraag over LHBT

Bericht door anne-nienke »

hihi, ik hap nogal snel zoals je merkt...:D