kw1989 schreef:Mijn "hoogst" afgeronde opleiding is een MBO-2 opleiding dierverzorging
Het verleden... in 2002 ging ik naar de middelbare school en begon op MAVO/HAVO. Maar dat bleek te hoog gegrepen en na een jaar ging ik "terug" naar VMBO-kbl en haalde op dat niveau een diploma in 2006. Vervolgens startte ik een MBO-3 opleiding Medewerker ICT-beheer op het Albeda College in Rotterdam, maar na 1,5 jaar stopte ik ermee door onvoldoende motivatie voor bepaalde vakken, pestgedrag van klasgenoten en problemen tijdens de stage-periode

Het praktijk-gedeelte vond ik echter wel heel erg leuk, ik houd me tot op de dag vandaag nog veel bezig met computers.
Heb er thuis +10 van staan.
Ik was net 18 en besloot te gaan werken, ik was in de veronderstelling dat het wel goed zou komen als ik maar mijn best deed. Helaas, in paar maanden tijd bij twee werkgevers niet door de proeftijd kunnen komen
(te lage werksnelheid, mentaal snel moe, niet flexibel) en bij een derde baantje raakte ik geestelijk helemaal op, hoeveel ik ook mijn best deed.
Later bleken die problemen te komen door een vorm van autisme, maar dat wist ik destijds niet.
Ik besloot zo snel mogelijk terug naar school te gaan, dus in september 2009 startte ik met een MBO-2 opleiding Dierverzorging bij het Lentiz in Maasland. Tijdens de stage-periode in het 2e jaar liep ik weer tegen dezelfde problemen aan als destijds op de werkvloer. Maar dankzij hulp/begeleiding vanuit de school heb ik mijn stage kunnen voortzetten bij een ander bedrijf en de opleiding toch kunnen afronden. In de zomer van 2011 nam ik het diploma in ontvangst
Vervolgens heb ik een jaar "thuis gezeten", dat jaar werd gevuld door het onderzoek naar autisme en het halen van mijn rijbewijs. Dat rijbewijs moest ik halen van mezelf, want de problemen die ik had/heb met reizen per openbaar vervoer beheersten mijn leven. Ik deed er een jaar over, in mei 2012 kon ik 'm eindelijk ophalen. Ik dolblij, dezelfde week een auto gehuurd en 500km op een dag gereden. 6 dagen later mijn eigen auto gekocht.
Daarna ging ik in oktober 2012 starten met een MBO-2 opleiding Elektrotechniek bij het ROC Mondriaan in Den Haag. Met deze opleiding ben ik nog steeds bezig en hoop 'm mèt diploma af te ronden
Ik heb het momenteel goed naar mijn zin op school en vooral de praktijklessen vind ik leuk

Wel was het begin een "ramp". In de 1e week v/h schooljaar werd ik al gepest, in de 2e week werd mijn gereedschap gestolen door de pestkoppen. Het werd steeds erger
(dingen als schroefjes, buizen en afval tegen m'n rug/in m'n haar gooien, nare dingen zeggen, mij aan het huilen maken) en de pauzes bracht ik door in de auto. Toch, in november liep het zo uit de hand dat ik halverwege de dag naar m'n auto was "gevlucht" en niet meer terug durfde te komen. Ik mocht een dag thuisblijven en daarna werd ik overgeplaatst naar een 2e jaars klas, waar het een stuk beter is
Het pesten was misschien ook wel een beetje aan mezelf te verwijten. Ik huil erg snel vergeleken met de jongens uit de klas, ben erg verlegen, ben relatief stil, kan slecht tegen "onrecht" en doe niet mee met stoere jongens-dingen. Voor hen blijkbaar genoeg redenen om mij te pesten
Als ik mijn huidige opleiding afgerond heb, hoop ik fijn werk te kunnen vinden en van het verdiende geld een "groot" rijbewijs te halen. Ik wil uiteindelijk dolgraag beroepschauffeur (eigenlijk chauffeuse...) worden op de autobus of vrachtwagen. Wat het wordt, moet nog blijken. Voor de bus moet ik om kunnen gaan met verschillende
(ook boze...) mensen, voor de vrachtwagen moet ik leren schakelen, beide wel lastig voor me. De bus heeft iets meer voorkeur

Maar ja, het komt vast wel goed met me