Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Meisje1991

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Het gesprek viel erg mee :D

De vragenlijsten waren i.d.d. grotendeels meerkeuze en naast de "privé-vragen" zaten ook wel wat... euhmm... voor mij best lastige vragen tussen. Bijv. of ik op de basisschool met jongens of meisjes speelde. Maar ja... ik was toen best wel alleen... eigenlijk dus geen van beide, maar die keuze zat er niet tussen. Of de vraag hoe ik gepest werd... beschrijven in een regeltje van 3 centimeter :lol:

Er zat ook een lijst bij met lichaamsdelen waarvan ik moest aangeven of ik er (on)tevreden mee was en of ik het wilde veranderen, los v/h feit of het wel/niet kan. Er stond "kuit" bij, maar ik wist niet wat dat was :oops: Na lang nadenken wist ik het nog niet, dus gewoon op neutraal/nee gezet. Eenmaal thuis, opgezocht wat de kuit was... dat blijkt dus het stuk been wat ik altijd als "dij" benoem :oops: *schaamt zich*

Ik kreeg de lijsten nèt niet allemaal ingevuld, het uurtje was blijkbaar te kort voor mij. Maar er werd gezegd dat dat niet erg was ;-)

Het gesprek met de psycholoog was minder lastig dan ik dacht. De spanning was er eigenlijk na de eerste zin al van af :D De eerder genoemde wat/waarom vraag kwam erin voor, maar was niet lastig te beantwoorden, werd ook niet veel aandacht aan besteed. Voor de rest waren er wat gender-gerelateerde vragen (o.a. de gevoelens in het verleden en wat ik nu wil) en vragen over de gezondheid, dag/vrije tijd besteding en sociale contacten (bijv. aantal familie/vrienden). En ook een stukje nadere toelichting over de eerder ingevulde lijsten. Tot slot werd mij aangeraden om tijdens de wachttijd totaan de diagnostische fase, deel te nemen aan de startersgroep van Transvisie :-) Ik ben op de wachtlijst geplaatst en deze is ongeveer 10 maanden, werd mij verteld.

Raisa schreef:
Mieke schreef:ik had een keer ergens gelezen dat het pas na 10uur kon, maar dat zal ik wel weer verkeerd hebben :fpalm:
Volgens mij wel, ik parkeer mijn auto daar wel eens als ik 's ochtends tentamen heb en mijn fiets kapot is/het regent/heb de bus gemist/ik in een delerium ben (doorhalen wat niet van toepassing is).
De auto kan daar ook voor 10u geparkeerd worden :-) Ik was er al om 8:25u en het terrein stond al redelijk vol. Overigens is het bovenste stuk v/d "cirkel" (waar het minder ver lopen is) extra druk bezet, merkte ik.

Waar ik trouwens niet op gelet had, was dat ik 'm onder een boom had geparkeerd... toen ik terugkwam zaten er weer stippen vogelpoep op m'n wagen :( Volgende week dinsdag maar weer naar de wasstraat... :fpalm:
Ilse

Bericht door Ilse »

Raisa schreef: Volgens mij wel, ik parkeer mijn auto daar wel eens als ik 's ochtends tentamen heb en mijn fiets kapot is/het regent/heb de bus gemist/ik in een delerium ben (doorhalen wat niet van toepassing is).
Meisje1991 schreef: Ik was er al om 8:25u en het terrein stond al redelijk vol. Overigens is het bovenste stuk v/d "cirkel" (waar het minder ver lopen is) extra druk bezet, merkte ik.

Waar ik trouwens niet op gelet had, was dat ik 'm onder een boom had geparkeerd... toen ik terugkwam zaten er weer stippen vogelpoep op m'n wagen :( Volgende week dinsdag maar weer naar de wasstraat... :fpalm:
hoi raisa en J,

bedankt voor deze info en ik ga het zeker de volgende keer ook proberen,

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Ted

Bericht door Ted »

Thanks voor je weergave van het gesprek. Weet ik alweer meer over wat me te wachten staat dinsdag!
;)
LauraB

Bericht door LauraB »

goed dat het gesprek goed verlopen is. hoe voelt het dat je op de wachtlijst staat. bij mij viel er een last van mijn schouders af, dat ik eindelijk kon werken mij zelf te zijn

Sent from my GT-N7000 Using ForumTouch for Android
Meisje1991

Ted schreef:Weet ik alweer meer over wat me te wachten staat dinsdag!
;)
Succes! :)
LauraB schreef:hoe voelt het dat je op de wachtlijst staat. bij mij viel er een last van mijn schouders af, dat ik eindelijk kon werken mij zelf te zijn
Het voelt fijn dat er een stukje "onzekerheid" weggenomen is. Al kan ik het niet echt een "last" noemen. Ik had me er eigenlijk niet zo mee bezig gehouden tot 2 á 3 dagen voor het gesprek, ik ging er min of meer toch al vanuit dat ik wel op de wachtlijst kwam. Het was daardoor niet direct "een last" geweest :)
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi J,

afgelopen maandag ben ik bij het VUMC geweest voor het psychologische onderzoek en omdat ze me verteld hadden dat dit onderzoek wel 3 uur kon duren, heb ik de auto ook geparkeerd bij het Amsterdamse Bos.
Dit is echt heel goed te doen en zoals Raisa al schreef is het in 10 minuten te lopen.

Goeie tip!!!!!!!!!! en een aanrader voor de anderen.

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Meisje1991

Een tijdje geleden kreeg ik een brief over een "algemene voorlichtingsbijeenkomst" van het VUmc. Is deze bijeenkomst nog van belang m.a.w. wordt daar belangrijke informatie gegeven wat beter niet te missen is?

Edit: waarschijnlijk is er niet meer zoveel aan, ik zie dat het morgen al is (25 juni) en ik mij toch nog niet aangemeld heb. Door een foutje van mij was de brief namelijk vergeten en vond ik 'm gisteren pas terug (een keer de post meegenomen terwijl ik naar school ging, dat is vervolgens onbedoeld weken in de auto achtergebleven) :|
Holden

Bericht door Holden »

Over de bijeenkomst is een ander topic geopend. Misschien dat je daar iets aan hebt :)

http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... =11&t=1341
Meisje1991

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat schreef. Ik heb het in de tussentijd wat druk gehad met andere dingetjes en kreeg ook wat meer aan m'n hoofd (ik voer weinig meer uit op school, wat gevolgen heeft).

In heb inmiddels 2 gesprekken gehad bij het VUmc :) Tijdens het eerste gesprek was mij nadrukkelijk vertelt dat er minimaal 6 gesprekken benodigd waren voordat er een besluit werd genomen. Deze waren dan ook na het 1e gesprek direct ingepland, samen met een psychologische test tegen eind februari 2014. Het 6e gesprek is pas eind maart 2014.

Het 1e gesprek was voornamelijk een kennismaking. Ik had verder ook vrij weinig gezegd, omdat ik nogal gespannen/nerveus was. Er was geen tijd om "bij te komen", want ik kwam vanuit school vandaan en was al bijna te laat. Ik kreeg tijdens het gesprek de opdracht om thuis al te gaan beginnen met het schrijven van een levensverhaal. Dat had ik gedaan en een week voor het volgende gesprek opgestuurd.

Het 2e gesprek ging makkelijker, ik was er al een beetje aan gewend :) Het gesprek ging voornamelijk over mijn lichamelijke gezondheid en er werd een begin gemaakt aan het bespreken van mijn levensverhaal, waar we de volgende keer mee verder zullen gaan. De besproken onderwerpen waren zowel gender-gerelateerde alsook onderwerpen over thuissituatie, sociaal, school en werk.

De volgende afspraak is 18 december :)

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Ergens ook best wel spannend, het duurt naar mijn mening ook nog zo lang. Maar ja... daar kan ik niks aan veranderen ;)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Whow, jij gaat hard! Goed bezig!

28 mei had je je intake, en op 18 December al je 3e diagnostische gesprek... (welke als het goed is 1x per maand plaatsvind)
Dus je zou ergens in oktober er al mee begonnen moeten zijn...

Dat betekent net iets meer dan 4 maanden wachttijd.... en dit terwijl 10 maanden normaal is.
Wie is je Psycholoog?
Ik moet zeggen dat qua wachttijd verkorting het VUmc goed bezig is.

Je vind het zo lang duren? weet dat er mensen zijn die hier 18 maanden op hebben moeten wachten...
Leuk dat je je ervaring deelt.

X
“good enough”