Ouders..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
LauraB

Re: Ouders..

Bericht door LauraB »

ik heb het mijn moeder in een hele lange email uitgelegt. mijn moeder probeerde daarvopr mij tegen te houden vanaf het moment dat ze door had dat ik een meisje wilde zijn. ze ging al mijn post onderscheppen en mij achter volgen. ik had haar te weinig vertelt.

na dat ik haar alles, inclusief mijn donkerste geheimen, heb vertelt. ze is me toen voor een tijdje helemaal gaan negeren. dat had ze nodig om alles een plek te geven. ik hoop en werk er aan om in de toekomst weer een goede relatie te hebben.
anja

Bericht door anja »

@ Laura, Ik heb ook zo iets gehad, ik heb keuzes voor mij zelf gemaakt, mijn ouders willen nog steeds geen contact tenzij ik weer man word. Alleen heb ik daar voor niet het hele programma doorlopen en mij laten opereren. Ik voel mij nu zoals ik mij wil voelen en zie er zo uit als ik er uit wil zien. Ik kleed mij zoals ik wil en zoals ik ben. Uiteindelijk hoop ik natuurlijk dat ik door hen word geaccepteerd, in ieder geval is dat bij mijn zussen wel het geval.
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Succes. Ik denk dat het beste is om er toch duidelijk over te zijn. Dan weet zij ook waar ze aan toe is. Misschien zal het heel moeilijk voor haar ook zijn het te accepteren, maar hopelijk als je het wat tijd geeft zal zij het ook accepteren dan.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Het is ook raar als buitenstaander en wellicht willen ze je behoeden voor heel veel leed dat je hierdoor over je heen zult krijgen... Maar leg het uit wat het is, onlangs kwam mijn partner met een belgische website speciaal voor partners en familie van genderdisforie personen. die website legt toch wel heel veel uit.

Ook zullen ze je willen genezen van de gedachte... maar de enige genezing is..... :fpalm: tja zijn wie je bent...
Heel veel succes met het vertellen, maart ben vooral open en eerlijk! hoe pijnlijk het ook zal zijn.

Als je wil dat ze jou begrijpen, moet je ze ook de kans geven dat ze je kunnen begrijpen... en zelfs dan nog geen garantie...
“good enough”
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

LauraB schreef:ik heb het mijn moeder in een hele lange email uitgelegt. mijn moeder probeerde daarvopr mij tegen te houden vanaf het moment dat ze door had dat ik een meisje wilde zijn. ze ging al mijn post onderscheppen en mij achter volgen. ik had haar te weinig vertelt.

na dat ik haar alles, inclusief mijn donkerste geheimen, heb vertelt. ze is me toen voor een tijdje helemaal gaan negeren. dat had ze nodig om alles een plek te geven. ik hoop en werk er aan om in de toekomst weer een goede relatie te hebben.
Dat van je post heb ik ook als er wat toekomt voor mijn of een pakje wil ze altijd weten wat erin zit..
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Dankje voor de reacties! :)
Ga de korte pijn maar nemen gewoon zeggen waar het op sta, we zien wel..
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Heb gestuurd, gewoon kort & krachtig.
Ik kreeg dit als antwoord: Waarom wil je meisje zijn? Zijt ge nie liever gelijk nu, een brave leuke gast? En een mooie gast.
2de sms paar min later: Als je wil mag je altijd een je hart luchten bij mij. Als het kan oplichten.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Kijk daar is de opening... goed dat je het gedaan hebt! nu maar eens een ongestoorde avond met je moeder doorbrengen en je gevoel en wensen voor de toekomst op tafel leggen.

x
“good enough”
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi duckarmy,

in het tweede sms-je biedt ze jou mogelijkheden om te praten en het lijkt zeker hoopvol
sterkte en succes

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Gabriël

Bericht door Gabriël »

Denk dat het eerste smsje als reactie was op de shock. Maar fijn dat ze in de tweede er al wat meer voor open lijkt te staan!