Ouders..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180501

Re: Ouders..

Bericht door Anon20180501 »

Hai Duckarmy,

Onbegrijpelijk en niet goed te praten wat je moeder heeft gedaan. Best wel een infantiele manier van reageren voor een ouder. Het is totaal uit de hand aan het lopen en ik vind dit eigenlijk al een vorm van escalatie. Haar volgende stap is misschien jou het huis uit schoppen en ik vraag me serieus af of dat niet het beste is wat je zou kunnen overkomen.
In Nederland heb je van die organisaties die bemiddelen en helpen bij dergelijke situaties. Als je als minderjarige het huis wordt uitgezet kom je soms in aanmerking voor (begeleid) zelfstandig wonen. Misschien bestaat er in België ook zoiets dan zou je daar kunnen informeren maar zo niet dan hoop ik dat je kalm kan blijven en je woede niet afreageert op haar kleding of haar anderszins iets aandoet.
Ben wat Eva zegt wijzer als je moeder en probeer toch het gesprek aan te gaan. Je zou ook te berde kunnen brengen dat het voor iedereen het beste zou zijn als je op jezelf zou kunnen gaan wonen....

Veel sterkte de komende tijd,

Liefs Daniéla
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Pff weet het niet zo goed meer allemaal..
Ga die kleren maar niet weg doen, zou alleen nog meer ruzie van komen
Maar hoe kan ik ze dan terug krijgen?
Ben ook nog eens ziek pff
Misschien dat ik via sms of prive bericht stuur.
EdwinJulian

Bericht door EdwinJulian »

Is het een idee je moeder een brief te sturen en daarin te vertellen over je gevoelens en wat die kleren voor je betekenen? Dan kan je goed nadenken over je woorden en heb je geen primaire reacties. Je kan niet onderbroken worden terwijl je je verhaal doet. Misschien dat iemand je kan helpen bij het schrijven ervan, of controleren, of hem aan haar kan geven?

Heel veel sterkte!
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

DaanV schreef:Is het een idee je moeder een brief te sturen en daarin te vertellen over je gevoelens en wat die kleren voor je betekenen? Dan kan je goed nadenken over je woorden en heb je geen primaire reacties. Je kan niet onderbroken worden terwijl je je verhaal doet. Misschien dat iemand je kan helpen bij het schrijven ervan, of controleren, of hem aan haar kan geven?

Heel veel sterkte!
Dankje, misschien ga ik het zo doen.
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Nog steeds niet gedaan, lukt me gewoon niet..
Weet niet hoe te beginnen enzo pff
I hate it :(
Maarja waarschijnlijk zijn de kleren toch al lang weg :'(
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi duckarmy,

zou het misschien een begin kunnen zijn als je eerst eens probeert op te schrijven over wat je voelt en wat je gedachten zijn,
en dan bedoel ik niet eens in een brief gericht aan iemand, maar alleen je gedachten en je gevoelens op papier zetten.
als dit kunt verwoorden heb je denk ik de brief al bijna klaar
(je hoeft denk ik ook niet uit te leggen waarom je je zo voelt, maar misschien is het voldoende om uit te leggen dat je je zo voelt)

zoals daan ook al zegt, kun je in een brief alles zetten wat en hoe je het had willen uitleggen, zonder dat iemand jou in dat verhaal kan storen.

sterkte met het begin,

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Mieke schreef:hoi duckarmy,

zou het misschien een begin kunnen zijn als je eerst eens probeert op te schrijven over wat je voelt en wat je gedachten zijn,
en dan bedoel ik niet eens in een brief gericht aan iemand, maar alleen je gedachten en je gevoelens op papier zetten.
als dit kunt verwoorden heb je denk ik de brief al bijna klaar
(je hoeft denk ik ook niet uit te leggen waarom je je zo voelt, maar misschien is het voldoende om uit te leggen dat je je zo voelt)

zoals daan ook al zegt, kun je in een brief alles zetten wat en hoe je het had willen uitleggen, zonder dat iemand jou in dat verhaal kan storen.

sterkte met het begin,

groetjes mieke
Ga al de moet bij elkaar rapen, en er toch eens aan beginnen..
Een goeie vriendin wil me erbij helpen :).
Iemand waar ik er goed mee kan over praten, dus we zien wel hoe en wat het word.
Vind het alleen raar tegen een goeie vriendin kan ik er zoals de normaalste zaak van de wereld over praten, maar vanaf dat ik het moet schrijven voor die persoon ' de ouders' dus lukt het gewoon niet.
Harro

Bericht door Harro »

Veel sterkte Duckarmy
misschien helpt het door gewoon alleen te schrijven, zonder het idee dat het een brief aan je ouders wordt...
beetje wat Mieke ook al zei.
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Is het even allemaal zo beu
Wil gewoon mezelf kunnen zijn :(
Pff fuck it allemaal
Ga toch eens kijken voor een bikini top en fuck you da ze het kunne zien..
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Kleine update:
Vandaag begonnen aan de brief heb wel nog niets zo veel, hoop dat er snel wat bij zal komen..
Dit heb ik al:

Ik wil gewoon een meisje zijn, 'k ben niet gelukkig in mijn lichaam..
Ik zou me beter voelen moesten jullie da accepteren.
Ik voel me beter in meisjes kleren.

Als er nog zijn die wat kunnen helpen, mag altijd :)