Ouders..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
EdwinJulian

Re: Ouders..

Bericht door EdwinJulian »

klinkt mij als ouders die echt hun best gaan doen! Goed gedaan ;) probeer je niet metee te verdedigen of hun aan te vallen. Rustig praten en nadenken voor je wat zegt. Ik heb geleerd dat dat echt het beste werkt. Emotionele reacties als boos worden maken het gesprek lastiger. Je zal dan minder goed nadenken voor je wat zegt. Succes!
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina :(
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Deze ochtend:

Mijn pa vroeg wat voor wat die brief was, negeerde het eerst, heb dan gezegd dat in de brief stond.
Vroeg ook nog is da echt zo, ik zeg ja & zegt hij is het geen bevlieging, ik neen.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Beste Duckarmy,

Ik denk dat je brief een echte ijsbreker is geweest!!!
Je vader die eerst zo tekeer ging is nu opeens vragen aan het stellen...
je mag niet vergeten dat je je ouders ook enorm hebt doen schrikken en dat het heel veel tijd nodig zal hebben voordat het helemaal geaccepteerd zal worden,
maar ik denk dat hier velen zullen zijn die met zo'n reactie van hun ouders al heel blij zullen zijn geweest.

Het belangrijkste is dat je eerlijk en je gevoel aan je ouders verteld... en dat is veel meer dan die 60 euro aan kleding denk ik,

heel veel succes meid!

X
“good enough”
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Heb heb aam 2 vriendinnen laten lezen de ene vond hem prachtig en de anders moest er bijna van wenen omdat hij zo mooi was :D
Kon het niet laten om vandaag achter een bh te gaan :D normaal ging ik maar 1 kopen maar was een soort promotie en heb er dan maar 2 gekocht :)
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Gesprek gehad, ging niet zo goed, maar probeer er me niet te veel van aan te trekken..
Freetouch

Bericht door Freetouch »

jammer...
“good enough”
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Ze begrijpen het niet, ze vinden het niet natuurlijk, ze denken dat personen zoals jullie me gebrainwasht hebben, ze denken dat het maar een vlaag is.
Moet alles paar jaar opzij leggen enzo en later zien
Zegt genoeg zeker?
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Is wel een begrijpelijke reactie, maar jij moet je gevoel vertellen.
jij kent jou gevoel, en blijf daar eerlijk over...
Er zijn in Belgie hele goede verenigingen die jou daar bij kunnen helpen!
“good enough”
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Inderdaad, heb ook gezegd wat genderisme is enzo
Tis wel moeilijk, maar heb op alles proberen reageren.
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi duckarmy,

sta er van te kijken dat je dit toch in een paar dagen tijd voor elkaar hebt gekregen en zelfs al een gesprek met je ouders hebt gehad, knap hoor.
na wat je ons al eerder had verteld over je ouders, kijk ik er niet echt vreemd van op dat zo reageren, maar ondanks deze reactie is het toch ook best positief dat je al met je ouders erover hebt gesproken.
zij hebben misschien ook tijd nodig om dit te plaatsen en een plekje te geven en begrijpen wordt toch moeilijk voor ze, maar ze kunnen je wel steunen
zouden ze het misschien wat makkelijker of beter accepteren als een hulpverlener of genderdeskundige het samen met jou kon uitleggen in plaats van jij alleen?

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse