Ouders..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Duckarmy

Re: Ouders..

Bericht door Duckarmy »

Denk het niet, ze wouden me bij een psycholoog steken omdat ze dachten dat ik gebrainwasht was..
Maar heb het gesprek maar direct gedaan, anders nog langer duren nog langer mezelf depri maken enzo.
juliejoyce7

Bericht door juliejoyce7 »

ik meen te mogen veronderstellen dat je belgische bent?heb je zelf al contact gezocht met een psycholoog?die zijn er namelijk om ons te helpen,niet om ons tegen te werken.ook met de moeilijke relatie met je ouders.
het is maar een voorstel maar ik heb zelf heel goeie ervaringen met koen baeten.hij heeft een privé-praktijk in mechelen en een groepspraktijk in kontich:"anthe".
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Neen, ik heb niet zelf contact gezocht, maar ze zeiden als het niet beter zou zijn dat ik met een psycholoog eens zou praten, zodat da misschien zou overgaan het 'meisje' willen zijn..
Maar, dat wil ik niet.
juliejoyce7

ik bedoel:je hebt een psycholoog nodig die JOU wil helpen,iemand die JOUW kant kiest.

dat "meisje willen zijn" is geen ziekte die overgaat met behulp van een psycholoog,ook niet door een of andere dokter die is aangesteld door je ouders.

koen zou kunnen optreden als bemiddelaar tussen jou en je ouders en beide partijen in hun waarde laten.
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Ze laten het met rust, dus laat ik het ook.
Ze zeiden gisteren voor ze gingen slapen dat ik het nog een paar jaar moest opbergen en wel zien wat de toekomst brengt.
Maar die operatie ga is waarschijnlijk niet doen maar wil gewoon thuis bijvoorbeeld: als het warm is ofzo alleen in huis met bv een topje en bh ofzo kunnen rondlopen snapje? Gewoon binnen in huis daarom niet buiten, zou nu ook niet hier in kleedjes gaan rondlopen ofzo, maar het moet daarom niet opvalle, bv: een skinny broek met een topje erop ofzo.
juliejoyce7

het is zeker verstandig van zowel jou als je ouders om niets te overhaasten.je bent nog jong,je hebt nog tijd.
maar wanneer je vroeg of laat een beslissing neemt om voor je eigen leven te kiezen door bv.alleen te gaan wonen ofzo,bedenk dan dat jij niet ziek bent of raar.een psycholoog die het voor JOU opneemt zou hoogstens kunnen proberen je ouders te "genezen" van hun intolerantie en onbegrip tegenover hun eigen dochter.
Jake

Bericht door Jake »

Een psycholoog is er om je te helpen, en die gaat je echt niet proberen om te praten of te "genezen", zoals je ouders hopen. Zij kan jou helpen met het omgaan met je ouders, en misschien dat jouw ouders ook mee kunnen en dan kan ze hen helpen met acceptatie en het begrijpen. Het zou echt heel nuttig kunnen zijn voor jezelf, en ook voor je ouders zou het goed zijn om de mening van iemand anders te horen.
Duckarmy

Bericht door Duckarmy »

Ik ga het even laten maar als ik zelf vind dat het echt beter is misschien, maar dan alleen met een vrouw, met een man kan ik er echt niet over praten.
juliejoyce7

"anthe" in kontich is zoals ik al meldde een groepspraktijk;je zou daar op hetzelfde adres ook bv. een afspraak kunnen maken met laure delmeire.
Raisa

Bericht door Raisa »

juliejoyce7 schreef:het is zeker verstandig van zowel jou als je ouders om niets te overhaasten.je bent nog jong,je hebt nog tijd.
Dat heb ik van meer mensen gehoord, maar in mijn opinie is dat in dit geval absoluut niet waar.
Juist in de tiener jaren en de eerste paar twintiger jaren maakt het heel veel uit of je nu een paar jaar eerder of later begint met hormonen. Niet dat ik je wil alarmeren, maar bij veel mensen kan op die leeftijd een paar jaar wachten het verschil betekenen tussen er later uitzien als een normale vrouw of als iemand aan wie je duidelijk kunt zien dat die ooit man is geweest.