Ik zelf speel al mmo's al heel lang. heb WoW ook al gespeeld oa.
Online doe ik een jaar of 2~3 voor als vrouw. I basically keep these 2 rules for myself:
1) never talk in mumble/vent/ts (aka any voice chat)
2) never post a picture unless you look really like the other gender.
3) stay honest, do not lie everything up (see below on why) (except your gender then

)
Daarnaast ik dit een keer gehoord (gebeurde in een guild in rift waar ik in zat, zat toen wel al gw2 te spelen dus hoorde dit achteraf. Wat er gebeurd was dat een officer de guild had verlaten. Hij had zich voorgedaan als een vrouw en was in werkelijkheid een man. Hij een vrije goeie member gekickd over een personal dispute. Wat ook opzicht niet kon. Maar daarnaast nadat het uitkwam dat hij dus een hij is veroorzaakte een kleine ruckus. Ze hebben helemaal niks tegen mensen die zich als een ander voordoen, maar wat het metname was was dat hij alles bijelkaar had gelogen, hij zei dat hij in US woonde, maar in ts stond dat het uit engeland was (door zijn ip), daarnaast had hij heel veel dingen gefaked, history, fb etc en alles, en dat was de reden dat de andere officers geen probleem mee haddan dat hij weg ging. Het vertrouwen was weg. Niet omdat hij als een ander geslacht voordeed maar omdat hij alles eromheen had gelogen (en van wat ik hoorde een paar keer zijn voordeel daar mee uit had genomen).
Online hebben de meeste mensen geen moeite met trans mensen. Sommige zullen vervelend reageren dus als je het online kwijt wilt dan alleen bij diegene die je echt 200% vertrouwd. Voor mij is het eigelijk heel simpel. Ik voel me als een vrouw en ik zie mezelf als een vrouw. Dus ik ben ook een vrouw. Ik heb alleen iets van minder uiterlijk en een rot stem.
TL;DR: niet je hele leven gaan verzinnen online, wees jezelf, ontwijk photo topics en voice chat, zet de spreek functie daar uit. Verder hoef je niks bijzonders te doen.
(ps, zat mensen spelen een character van een andere geslacht, meer mannen van vrouwen die dit doen, meer vrouwen dan mannen maken een character zo veel mogelijk als hunzelf, kwam uit een klein onderzoekje die iemand had gedaan met een anquiette voor gw2)4