internet

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Dinges12

internet

Bericht door Dinges12 »

Ik ben er sinds een tijdje denk ik wel uit, ik ben een rare man verdwaald in een rare vrouwen lijf... Sinds kort speel ik weer eens world of warcraft. Daar heb ik een mannelijke character gemaakt en mij ook via chat steeds voorgesteld als man. Het voelt goed en fijn, als ze him, his of he zeggen. Alleen een deel van mij voelt zich ongemakkelijk, want wat als zij een foto willen zien? Laatst, moest ik naar de wc en ik gooi dat natuurlijk gewoon er gewoon uit in de guildchat (voor de mensen die niet van gamen houden, een guildchat is een chatroom in het spel, speciaal voor leden van jou guild). En één van de kerels online gaf mij t advies dan pak je toch even een flesje... Met andere woorden ik ben redelijk overtuigend... Alleen zijn er hier en daar wel mensen die vragen of ik wel of geen man ben. Ik gedraag mij in de chat soms misschien wat verwijfd...
Okay nu mijn vragen, hoe ga je om met mensen online waar je je aan voorstelt als het andere geslacht? Moet je je hier voor schamen? Ben je niet aan het liegen? Wat als zij er achter komen, gaan zij het wel begrijpen?
Reden van mijn vraag, is omdat ik merk dat ik ergens gewoon onzeker ben hier over. En niet zo goed weet hoe ik hier voor mijzelf op een gezonde manier mee om kan of wil gaan. Misschien hebben jullie een advies. :).
Anon20180501

Re: internet

Bericht door Anon20180501 »

Hai Dinges,

je zal wel gezien hebben dat we in een ander topic hier het over iets soortgelijks hebben.

Ik heb er geen verstand van maar als je op zo'n game-site ook kunt chatten met elkaar ga je
toch geen heel gevoelige informatie met elkaar delen zoals hier gedaan wordt, of wel?

En als ze je betrappen, wat dan nog? Ik weet niet anders dan dat iedereen op game-sites zich anders
voordoet dat hij/zij werkelijk is. Is in jouw geval natuurlijk niet zo maar dat weten zij niet.
Ik zie er in elk geval geen enkel kwaad in maar doe dat waarbij je je het meest comfortabel voelt.

Liefs Daniéla
Jack

Bericht door Jack »

Ik herken dat gevoel en de vragen wel een beetje. Toen ik rond 11/12 jaar was begon ik met spelen van verschillende online games (ook WoW) en heb me sinds die tijd als jongen voorgedaan op chats ( met de nodige
smoesjes om niet via voice chat te hoeven praten :p ) en kwamen die vragen ook wel eens bij me op. Maar uiteindelijk zie ik het probleem niet zo. Er zijn zoveel mensen die zich anders voordoen in games en
op het internet in het algemeen dan ze werkelijk zijn. En uit ervaring kan ik zeggen dat mensen er niet snel achter komen, ligt er geheel aan wat je wel/niet wilt delen met hen. En als ze er wel achter komen,
so be it, je hoeft je niet per se te verantwoorden. Vermijd gewoon zulke dingen zoals bijv. foto's, je kunt gewoon zeggen dat je dat soort informatie niet fijn vindt om te delen.
Het enige advies dat ik kan geven: Gewoon doen waar je je het gemakkelijkst bij voelt.
Jake

Bericht door Jake »

Het blijven natuurlijk maar mensen online, je bent hen geen uitleg verontschuldigd. Je mag gerust met een mannelijk character rondlopen in WoW, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen. En dan daarbij kun je het niet echt liegen noemen, je bent gewoon jezelf en dat is een jongen. Dat er wat meer aan de hand is hoeven ze niet te weten.

Maar goed, als jullie veel chatten en zij ook persoonlijke dingen vertellen dan kun je hen wel inlichten als je dat zelf fijn vindt. Ik zou het dan niet brengen als een leugen, want in feite heb je niet gelogen, je hebt gewoon een deel achter gehouden. Maar dat doet iedereen, niemand verteld meteen tijdens een eerste ontmoeting al z'n geheimen.
Chieftac

Bericht door Chieftac »

Dat is het voordeel van internet: "Anonimiteit". Het maakt niet uit of er nu een man of vrouw achter het toetsenbord zit, op internet kan je zijn wie je wil. Zoals jij graag een mannelijk personage aanmaakt associeer ik me vaak online met een vrouwelijk personage en gedraag me daar dan ook naar omdat dat voor mijn gevoel prettig voelt. En hoe ze er dan achter komen hoe het in de werkelijkheid zit, maakt in principe niet uit vind ik. Als jij je er maar prettig bij voelt, en als andere mensen er dan nog steeds last van hebben gaan ze maar een andere spel spelen.
"Je mag zijn zoals je bent."
Miazara

Bericht door Miazara »

Ik zelf speel al mmo's al heel lang. heb WoW ook al gespeeld oa.

Online doe ik een jaar of 2~3 voor als vrouw. I basically keep these 2 rules for myself:
1) never talk in mumble/vent/ts (aka any voice chat)
2) never post a picture unless you look really like the other gender.
3) stay honest, do not lie everything up (see below on why) (except your gender then :))

Daarnaast ik dit een keer gehoord (gebeurde in een guild in rift waar ik in zat, zat toen wel al gw2 te spelen dus hoorde dit achteraf. Wat er gebeurd was dat een officer de guild had verlaten. Hij had zich voorgedaan als een vrouw en was in werkelijkheid een man. Hij een vrije goeie member gekickd over een personal dispute. Wat ook opzicht niet kon. Maar daarnaast nadat het uitkwam dat hij dus een hij is veroorzaakte een kleine ruckus. Ze hebben helemaal niks tegen mensen die zich als een ander voordoen, maar wat het metname was was dat hij alles bijelkaar had gelogen, hij zei dat hij in US woonde, maar in ts stond dat het uit engeland was (door zijn ip), daarnaast had hij heel veel dingen gefaked, history, fb etc en alles, en dat was de reden dat de andere officers geen probleem mee haddan dat hij weg ging. Het vertrouwen was weg. Niet omdat hij als een ander geslacht voordeed maar omdat hij alles eromheen had gelogen (en van wat ik hoorde een paar keer zijn voordeel daar mee uit had genomen).

Online hebben de meeste mensen geen moeite met trans mensen. Sommige zullen vervelend reageren dus als je het online kwijt wilt dan alleen bij diegene die je echt 200% vertrouwd. Voor mij is het eigelijk heel simpel. Ik voel me als een vrouw en ik zie mezelf als een vrouw. Dus ik ben ook een vrouw. Ik heb alleen iets van minder uiterlijk en een rot stem.

TL;DR: niet je hele leven gaan verzinnen online, wees jezelf, ontwijk photo topics en voice chat, zet de spreek functie daar uit. Verder hoef je niks bijzonders te doen.

(ps, zat mensen spelen een character van een andere geslacht, meer mannen van vrouwen die dit doen, meer vrouwen dan mannen maken een character zo veel mogelijk als hunzelf, kwam uit een klein onderzoekje die iemand had gedaan met een anquiette voor gw2)4
Code Sorceress
Mr.X

Bericht door Mr.X »

Hey!

Gaaf dat je ook WoW speelt. Ik heb dat tot een jaar geleden ook gedaan. Erg gaaf spel, maar het werd me te duur.
Wat mij inderdaad aantrok was dat je gewoon lekker jezelf kon zijn. In mijn geval dus een mannelijk character. Omdat ik het wel vier jaar gespeeld heb, en niet uit de kast was, konden de meeste vrienden mij als vrouw, helaas. Maar in chat was ik one of the guys, en ik geloof dat vele guildmembers dachten dat ik eigenlijk een kerel was.

Als ik nu weer zou spelen dan zou ik gewoon lekker een guy zijn. Geen poespas. En die voice chat enzo...Tjah. We moeten maar hopen dat de testosteron daar wat aan doet.

Overigens heb ik echt goede vrienden overgehouden aan WoW. 2 zie ik in real life, en 3 spreek ik dagelijks mee via internet. Dus online vrienden zijn niet altijd maar 'online vrienden'. Dat kan complicaties opleveren met hoe je je voordoet, en met hoe ver je in je proces bent. Maar als het echte vrienden zijn, dan maakt het ze niks uit (mijn 5 ex-WoW vrienden weten allemaal dat ik trans ben, en hebben het zonder problemen geaccepteerd).
Dinges12

Bericht door Dinges12 »

Hey,

Bedankt voor jullie reactie. Jullie hebben ook wel gelijk, moet mij er niet zo druk om maken. Ben er pas kort echt uit, dat ik mij meer man voel dan vrouw. Het voelt voor mij zelf al een beetje surreal.

@Miazara, daar ben ik ergens dus ook bang voor. In de guild ben ik nu de tassenmaker, de tailor. Er zijn mensen die mij echt duidelijk hebben gevraagd of ik man of vrouw ben. En ik heb steeds aan gegeven dat ik een man ben. Wat ik idd technisch gezien ook ben. Maar mijn naam van geboorte zit vast aan mijn Real ID op wow. Dus als iemand mij via Real ID toe wilt voegen dan zien zij mijn echte vrouwen naam. Één van mijn guildmembers heeft die naam al gezien, ik ben gewoon bang dat het rond gebazuind gaat worden...

Ik heb aan andere mmo-rpgs een hele goeie vriendin overgehouden, helaas woont zij in Canada, dus kan ik haar niet mee slepen naar wow. Haar heb ik ook ingelicht over mijn verwarring en dat ik voel dat ik een man ben. Zij is er heel cool over. Ik heb wel op dat spel een keer een andere reactie gehad, ik had mij voorgesteld als man, en op een gegeven moment toch aangegeven dat ik als vrouw geboren was. Ik was er toen ook nog niet 100% over uit wat ik nou ben, en die meid/dame heeft mij voor de rest van het spel genegeerd... Daarvoor zoemde zij als het ware om mij heen, en op het moment dat ik vertelde dat ik een vrouw was, was het toch in ene anders.

Trouwens moet ook zeggen dat het mij voordoen als man en ook zo worden aangesproken, mij juist heeft geholpen in mijn zoektocht naar wat ik nou ben. Want door dat die guildmember mij him, his and he noemen. En ook benaderen als man enzo. Kwam ik er achter dat dat gewoon veel beter voelt dan over straat te lopen en een man die je na staart... :fpalm: ...
Miazara

Bericht door Miazara »

Haha, ermm tja, Ik ben het niet eens met die policy van Blizzard, ze zitten te veel facebook achterna in dat geval. kan je die details niet wijzigen daarzo? Ik zou als ik jouw was je naam en geslacht veranderen. Ik speel zelf geen wow meer. Vanilla was leuk en ik had de tijd toen. Nare dingen gebeuren net zohard online als in rl.

Wat betreft die vrouw die je negeerde die was waarschijnlijk meer teleurgesteld omdat ze verliefd op je was. (voor het geval dat je dat nog niet doorhad, want zo klinkt het wel).

Nagestaard worden op straat door een man. Als het een creep is dan vind niemand dat leuk of je nou man of vrouw bent (hey! hij kan gay zijn, of zij is lesbisch, of je hebt spinazie uit je broek hangen. Het kan).

Als ze er achter komen en moeilijk gaan doen gewoon uitleggen dat je een transman bent. Verder hoef je niks te bewijzen of moeilijk doen. Meeste mensen doen er niet moeilijk over. Slechts een enkeling wat dan zowiezo een rotte appel is. Die kan je meteen dan dumpen uit je vriendenlijst. De meeste gamers zijn vrij jong en staan voor alles open. Maar je hele leven bijelkaar liegen raad ik af. En de meeste rotte appels zowiezo loners of zitten in een klote guild. Wat dat betreft is net in rl met wie je omgaat als online. Iedereen zijn eigen clique so to speak.
Code Sorceress
KarenTS

Bericht door KarenTS »

hey allemaal, ik speelde ,voordat ik ook echt als vrouw ging leven ook altijd met de vrouwlijke of de roze karakters in games. Ook een tijd WOW gespeeld,wel met een vrouwlijk karakter ,maar verder in mijn guild wel als man, ik leefde toen ook nog zo. Nu speel ik Diablo 3-zijn er meer van jullie die dat spelen trouwens? - en ,zoals overal in de echte als in de digitale wererld ben ik daar ook vrouw.Ik maak er aan medespelers echter geen geheim van dat ik wel een transvrouw ben,maar dat vinden ze allemaal gewoon erg leuk,zowiezo om met n vrouw ,op hoog niveau te kunnen spelen :)