Wat een slechte vakantie...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Veronica

Wat een slechte vakantie...

Bericht door Veronica »

Dit is wel een hele slechte vakantie dit jaar voor mij, dit is wat er vandaag gebeurde maar de hele vakantie tot nu toe (die pas voor mij 3,5 week geleden begonnen is) is bij elkaar net zo erg, iedere dag weet wat.

Dus, ik was van plan om deze maand mijn kledingkast helemaal om te gooien, want van dameskleding heb ik maar 2 skinny broeken, 2 vesten en 1 T-Shirt, maar dat gaat niet door, ik kreeg vandaag politie voor de deur met de deurwaarder van DUO, dus hier is het verhaal.

In februari dit jaar kon DUO zogenaamd geen lesgeld innen, bullshit is wel gebeurt en daar heb ik bewijs van de bank, maar volgens DUO hebben hun gelijk, ik weigerde dat te betalen.

In april sturen ze een brief met waarschuwing, na veel bellen en zelf gaan naar hun kantoor, toch maar betaald, wel 3 dagen te laat want ik kreeg mijn loon op 11 april.

Ik dacht dat ik er vanaf was, niet dus vorige week en de week daarvoor kreeg ik een deurwaarder brief van hun, nummer 1 a 730 euro, en nummer 2 a 780 euro (met rente), ik werd razend maar uiteindelijk belde ik de deurwaarder (na 4 dagen proberen) en kreeg een deal, binnen 2 maanden mag ik het afbetalen.

Die persoon die dat zei heeft gelogen dus, vandaag politie met de deurwaarder voor de deur, ik leg het verhaal uit ect ect, hun weten zogenaamd van niks.

Dus ik liet aan hun zien dat het betaald is, daarom gingen ze weg, meteen naar DUO gegaan in Amsterdam, PERSOONLIJK met stapeltje papieren.

Dus, inderdaad de bankafschrift zegt dat het betaalt is maar hun systeem zegt van niet dus hebben hun gelijk en moet ik nu, 1580 euro in 3 maanden betalen.

Binnen 3 jaar is dat de 3de keer dat ze mij zo'n grap flikken, maar dit is veruit de duurste en iedere keer weer kunnen ze zogenaamd 1x geen geld incasseren en sturen ze brieven die nooit aankomen, op de deurwaarder brieven na en tja hun systeem heeft gelijk natuurlijk.

In totaal hebben zij mij aan hun stomme systeem al kleine 2900 euro gekost, natuurlijk mag ik de studiefinanciering apart van dat ook nog eens betalen...

Daarnaast, wij waren 3 dagen slapen bij de familie van de vriend van mijn ma, maar ik moest van mijn ma dus een jongen spelen (en dat terwijl ik pas begin om te switchen).
Geen probleem, ik ga het nog niet aan hun uitleggen maar ik zat nu wel 3 dagen ongeschoren :(

Conclusie, dit is een hele slechte vakantie. :fpalm:
Afbeelding
Anon20180501

Re: Wat een slechte vakantie...

Bericht door Anon20180501 »

Waarom schakel je geen advocaat in, Veronica? Als je bang bent dat je die niet kan betalen kan je met een bewijs van onvermogen een pro deo advocaat krijgen, dan hoef je maar een minimaal bedrag te betalen.

Ik vind het een heel raar verhaal, het is dit keer al de 3e jaar op een rij zeg je en je kan bewijzen dat je het geld hebt overgemaakt en toch moet je nog een keer betalen. Ik heb ooit zoiets meegemaakt met Essent, mijn energieleverancier. Ook stug blijven volhouden dat ik bepaalde termijnen niet betaald zou hebben ondanks dat ik hun de bewijzen daarvan kon overleggen. Ik ben daarop naar het juridisch loket van de gemeente gegaan die eerst Essent tot een pas op de plaats dwongen waarna alles zou worden uitgezocht. Kreeg nog niet meteen gelijk natuurlijk maar uiteindelijk, na een half jaar wel.

Ik kan me voorstellen dat je de vakantie zo niets aan vind en ook nog terug in de kast moeten. Het spijt me voor je.
Ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van het goede weer... :hug2:

Liefs Daniéla
Paul

Bericht door Paul »

Drama zeg!! Ik haat dat soort instanties die hun werk niet goed doen.
Het kost je onnodig veel geld.

En dan weer terug in de kast, nee, daar wordt je ook niet vrolijk van!

Heel veel sterkte Veronica. Ik hoop van harte dat het beter zal worden!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

DUO is een verschrikkelijke amateuristische organisatie, onwerkelijk dat zoiets onder de rijksoverheid valt. Gelukkig is het bij mij nooit zover gekomen, maar ik moet door een fout van hun ook nog meer dan 200 euro betalen. Hoop dat je ergens je gelijk kunt halen, dan heb je gelijk wat budget voor wat leuke kleren. Sterkte met het doorkomen van die dagen!
Afbeelding
LauraB

Bericht door LauraB »

Echt een nare situatie, je lijkt dan ondanks dat je gelijk hebt, tegen de muur gezet te worden. Dit sooirt organisaties luisteren niet naar burgers. Daar heb je juridische vertegenwoordiging voor nodig. Beste is een advocaat maar probeer zeker http://www.juridischloket.nl" target="_blank ze geven sowieso advies, maar kunnen ook meer doen voor je. Is ook een semi overheid instelling als de DUO. (maar dan zonder rare rekeningen en vorderingen)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Beste Veronica,

Om het even welke monopolistische instantie, zoals energie net beheerders, politie, rechtbank, waterschappen, Belastingdienst, overheden, deurwaarders, Studiefinanciering CJIB enz. enz, hebben een bepaald aanname belijd.

Wil je daar werken, ben je verplicht je hersenen in te leveren en word je verboden zelf na te denken!
Met standaard antwoorden als dat kan wel zo zijn, maar mijn computerscherm zegt....
Oh maar mevrouw, dan moet je niet bij mij zijn, wij zijn slechts de uitvoerende instantie
en zo kunnen we er nog 100-en bedenken...

Helaas zijn de medewerkers hersenloze organisaties geworden die niet in staat zijn hun eigen fouten te zien.
Natuurlijk snap ik wel dat die mensen ook maar hun werk doen, en blij zijn dat ze überhaupt een baan hebben, en slaaf zijn geworden van de baas omdat ze afhankelijk zijn geworden van dat salaris.

Dit gaat nooit meer goed komen. maar ik wil je graag de volgende tip geven, zolang ze het geld niet hebben blijven ze achter je aan zitten.!

Les 1: Als je het ergens niet mee eens bent, dien dan altijd binnen 6 weken een aangetekend bezwaarschrift in.
Doe dit niet te uitgebreid, maar zorg dat je altijd bewijsstukken bijvoegt.

Les 2: Deurwaarders zijn ook maar bedrijven! ze hebben niet meer macht dan jij! ook zij moeten naar de rechtbank om iets te mogen ondernemen! (m.u.v.) Gerechtsdeurwaarders.

Les 3: Als je vind dat deurwaarders je onterecht behandelen, Dien dan een klacht in bij het VIA of de branche vereniging Gerechtsdeurwaarders!

Les 4: Als je iemand belt altijd de naam noteren en tijdstip van bellen! en noteren wat je afgesproken hebt.
Als je een administratie hiervan bijhoud zien ze dat met jou niet te sollen valt!

Les 5: bevestig altijd schriftelijk de telefonische gemaakte afspraken, met tijdstip, namen en gemaakte afspraken!

Les 6: Stel de wederpartij onmiddellijk in gebreke! Ja ook overheden, deurwaarders etc. kun je in gebreke stellen! en stel een boete clausule op als ze niet binnen het gestelde termijn hun fout herstellen! (geen miljoenen, maar 10.000 euro is heel normaal!)

Les 7: blijf ze voor! maak voor jezelf een uur per week vrij om pro actief hun te benaderen, doe dit uitgebreid! want dat bezorgd hun werk.... en worden hun winsten lager!

Les 8: Laat je niet gek maken!

Leg 9: zoek een vertrouwenspersoon waarbij je al je zaken overlegt en laat hem naar de stukken kijken... wellicht zie je het zelf verkeerd of zie je iets over het hoofd of word je gedachtengang juist bevestigd!

Les 10: Of je nu gelijk hebt of niet.. mensen denken het hunne er toch wel van, maar dat ben je als trans toch al gewend.. ;) Schaam je er niet voor, want het overkomt zelfs de beste en de rijkste mensen!

Ik zal je bij deze zeggen, In ons bedrijf verplicht ik de medewerkers zelf te denken en daar naar te handelen! als ze zo een klant of leverancier zouden behandelen, kunnen ze rekenen op een einde dienstverband brief!!!

Heel veel sterkte, en we leven met je mee!

XXX
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

@Thegirlinme, het is een Koninklijke deurwaarder, en er staat met gigantische letters dat ik geen bezwaar kan maken, de 1ste keer dat ik zo'n brief kreeg, in 2011 schakelde ik inderdaad een advocaat in, in totaal zo'n 110 euro kwijt want het was Pro Deo, maar ik verloor omdat het de staat is, ik kon verder gaan maar het zag er somber in, hun wonnen de zaak omdat hun een "bewijs" (die ik nooit met mijn eigen ogen heb gezien) hadden dat door mijn eigen fout hun het geld niet binnenkregen.

Wat de fout was? weet ik niet omdat ik niet verder ging, dat zou wel een zak geld kosten en op de afschrift stond toch echt wel hun rekeningnummer en zelfs de bankmedewerker zei dat het van DUO is, uit ervaring.

Bezwaar kon ik deze keer niet maken, dat zou voor de deurwaarder brief moeten gebeuren, maar brieven van DUO kreeg ik niet binnen, iets wat ik niet kan bewijzen.

Verder helpt mijn moeder mij ermee, zij heeft die deal gemaakt deze keer, en ja ik betaal het wel want ik verlies toch alweer, vorig jaar was ik erdoor 3 maanden achter met het betalen van de verzekering, en die moet ik juist te vriend houden.

Maar ik ben niet de enige, trouwens ik heb met DUO nog een appeltje te schillen over de aanvullende beurs, na 11 brieven, van mij, mijn ma, andere instanties, iedere keer hetzelfde verhaal waarom ik nooit een vader heb gehad en waarom ik nooit zijn gegevens kan krijgen (lang verhaal).
Maar DUO vindt het een ongeldige reden, grappig want dat is zo duidelijk als wat, en als 3 grote organisaties ook zo'n officiële brief sturen, dan ben ik verbaasd dat de reden ongeldig is...

Ik wil niet racistisch doen, maar de oudere broer (iets van 19) van een klasgenootje van mijn zusje kreeg zonder brieven, en zonder morren aanvullende beurs, en dat terwijl hij slechts 1,5 jaar geen contact met zijn pa heeft gehad, maar hij is een turk en, ik dus niet (niet slecht bedoelt, maar wel slechte ervaringen met turken gehad in het leven, vandaar dus) en de laatste jaren merk ik dat hun meer voor elkaar krijgen in nederland dan andere buitenlanders en ZELFS nederlanders.

Voor de rest is het frustrerend, want het is iedere keer wat, hopelijk komt er niks bij deze vakantie want dan krijgt de beste persoon een flinke dreun van mij.(bij wijze van spreken)
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Hoi Veronica,

Ik begrijp je frustratie helemaal, en ik ken het gevoel dat je helemaal ontploft!
Koninklijk of niet, iedereen moet zich aan de regels houden.
Helaas is het in het civiele zo dat je het aannemelijk moet maken dat je gelijk hebt, en dat moeten zij ook...
vaak in civiele zaken is het zo dat het dubbeltje 2 kanten op kan vallen.

Wat betreft je gevoel dat buitenlanders voorgetrokken worden begrijp ik wel maar keur ik niet goed!
Het is wel zo dat als je bijvoorbeeld het UVW binnen loopt je tussen de Arabische, Baltische folders en informatie pakketten mag hopen dat je een Nederlandse vind.
Of dat je hoort dat een buitenlander wel iets voor elkaar gekregen heeft wat jij niet voor elkaar krijgt...

daar tegenover staan 100-en buitenlanders die het ook niet voor elkaar krijgen hoor!
maar die ene die het wel voor elkaar heeft gekregen is opeens de kwaaie...
Maar als een Nederlander het voor elkaar krijgt, dan hoor je niemand klagen...

Probeer je frustratie vooral niet op alchtonen te richten. Dat heeft 75 jaar geleden ook iemand gedaan, met als gevolg....
We wonen allemaal op een wereld, en vergeet niet dat diegene die jou zo behandelen niet de alchtonen zijn maar die hersenloze Nederlanders...

Succes.

X
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik heb niks tegen buitenlanders, ben er zelf ook een :D (maar ik woon vast in Nederland sinds dat ik 6 jaar oud was).

Maar ik begrijp je punt, ik ga lekker slapen en morgen schijt aan alles hebben. ;)
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Wel te rusten.

X
“good enough”