Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Venka

Re: Ervaringen met het (Endocrinologie )M.S.T. in Enschede

Bericht door Venka »

Mieke schreef:
Dat wat je verteld over je eigen beeld, dat lijkt me ook voor velen van ons nog best een moeilijke stap om daar overheen te kunnen te stappen,
is dat gevoel bij jou ook minder geworden naarmate je langer in het transitieproces zit?

groetjes mieke
Mijn zelfbeeld verschilt per dag hoor,als ik goed in mijn vel zit dan voel ik mij ook goed en dan is mijn zelfbeeld ook beter.Maar er zijn ook dagen dat ik (bij wijze van) niet de deur uit wil omdat mijn zelf beeld te slecht is.Zoals ik ook in mijn blog wel hebt verteld,ik zie mij zelf nu wel als vrouw en niet meer ik voel mij als een vrouw en ik wil er graag 1 zijn.Nee nu kan ik wel zeggen,ik ben een vrouw en het man zijn is bij mij niet meer aanwezig zover dat het er wel al was.

Ik moet er niet aan denken om ook maar iets aan te hebben wat mannelijk is.Sterker nog,zou het om wat voor reden dan nodig zijn om iets mannelijk,s te dragen dan ga ik voor nog geen miljoen meer de deur uit.Nee ik ben zo ver in mijn ontwikkeling/transitie dat ik mijzelf (ook voor de spiegel) als vrouw beschouw maar mijn zelfbeeld blijft moeilijk.Het gevoel word wel minder hoor naarmate je verder in transitie gaat en dat ook andere mensen je ook gewoon als vrouw zien en beschouwen.Dat vervelende gevoel dat word minder,moet ook wel want je wil verder met je leven.

laatst zijn er een aantal foto,s van mij gemaakt en zij lieten mij de foto,s zien en ik had zo iets van wissen,wat een gedrocht.Terwijl die andere mensen juist positief waren over de foto,s.Dat is ook 1 van de redenen dat ik hier ook nooit een foto post omdat ik er niet uit zie in mijn ogen op een foto.Maar foto,s/film en andere opname mogelijkheden is voor mij altijd al een crime geweest.

Ik zat laatst met een andere meid foto,s te kijken van mijn jeugd en zij had zo iets van,als ik niet beter wist dan zie ik een meisje.Zij heeft wel gelijk hoor,op veel foto,s van vroeger zie ik ook wel een meisje en op andere foto,s sta ik er juist weer op als een jongen.Maar ik ben bang voor de lens van een camera en ik durf ook niet in de lens te kijken.Als ik soms foto,s zie van andere mensen hoe zij stralen op een foto en hoe zij de lens confrontatie aan durven.Ik durf dat niet,omdat de confrontatie met mijzelf te groot is.

Ik lees al jaren de VIVA en die lees ik elke week in een keer uit maar in de VIVA staat ook elke week Any-body en ik heb afgesproken met een andere cis-vrouw dat zodra ik klaar ben dat wij ons zelf gaan opgeven om samen in de VIVA te gaan staan.Voor mij,maar ook voor haar,is dat een overwinning op ons lichaam.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik durf die Viva niet aan te klikken Aafke (bang dat via die site dat virus weer binnenkomt ;) ) maar wat is dat dan voor een rubriek, Before/After of zo?

Ik en Foto's/films zijn ook geen goede match. Er bestaan ook maar heel weinig foto's van mij en gefilmd ben ik naar mijn weten nooit. Mijn dochter heeft vorig jaar speciaal voor het forum een paar foto's gemaakt van mij, het valt mee dat er daar 1 tussen zat die ik net goed genoeg vond om hier te plaatsen. Laatst had een kennis van mij stiekem een foto van mij genomen, daar stond ik dus wel goed op maar wat doet die sukkel, die wist hem, tot ook zijn grote spijt... :)

Als ik in de spiegel kijk vind ik me er tegenwoordig best wel goed uitzien, ik snap niet dat dat nooit lukt op een foto... :?

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Die linkjes kun je gewoon aan klikken Daniéla,any-body is een item waar mensen (kan dus van alles zijn) vertellen over hun lichaam met een naakt foto van de mensen.

Foto,s is ook een ramp,ik begrijp dus ook niet waarom die mooie griet in de spiegel nooit zo mooi is op de foto :twisted:
Anon20180501

oke, wil je dan tegen die tijd die foto van jou posten in het gesloten gedeelte... ;)
Wel dapper als je dat doet, hulde!
Venka

Bericht door Venka »

lol dat gaat nog wel ff duren eer ik mijn SRS heb gehad,eerste planning 1e helft 2015.
Anon20180501

Chips... :cry: maar de bovenhelft kan toch wel eerder? :)
Ilse

Bericht door Ilse »

Aafke schreef: Als man heb ik eigenlijk 0 vet op mijn lichaam maar sinds de hormonen heb ik dikkere billen gekregen en daar is niks meer van over.Ook mijn boven benen waren dikker geworden en mijn boven armen ook en die zijn nu weer meer gespierd.

Mijn gezicht (in mijn ogen) is weer slanker geworden terwijl die juist ronder was geworden.
Daniéla schreef: Mijn buurvrouw zei laatst; "je ziet er steeds vrouwelijker uit, je gezicht is ronder geworden"
Jullie hoef ik niet uit te leggen waarom maar haar dus wel. :)

Ik hoop dat de werking van de hrt lang genoeg aanhoudt want ook mijn borstjes (A-cup) mogen (hoeft niet perse) gerust een maatje groter.
hoi aafke en daniéla,

waarom er lichamelijk wat veranderd met betrekking tot de vetverdeling is me wel duidelijk en ook wel gewenst,

als ik jullie zo hoor, veranderd het gezicht dus toch nog best wel ten gevolge van de hormonen?
waar wordt dit dan echt zichtbaar, gewoon wat ronder of voller, of juiste de wangen, want aan de botstructuur zal toch niet veel veranderen toch?

misschien dat deze vraag al eerder ergens op het forum is gesteld, maar ik heb het dan waarschijnlijk gemist, dus vraag ik het maar.
omdat ikzelf al niet meer één van de jongsten ben en bij mij echt wel het buikje zichtbaar is :oops: wat bij de meeste mannen gebeurd boven de 40, vraag ik me wel eens af in hoeverre dit nog kan gaan veranderen als je éénmaal gestart bent met de hormonen.
blijven deze cellen op hun plaats of verplaatsen zij zich nog naar beneden of misschien iets naar boven? ;)

als je nu gestart bent met de hormonen dan krijg je ook de hormonen die de testosteronproductie platleggen, maar als je dus stopt met deze hormonen dan begrijp van Aafke dat deze productie weer opgang komt.
is het nu ook zo dat als je de SRS hebt gehad en dat je dus definitief van de testosteronfabriek af bent, dat er dan nog een soort van extra vervrouwelijking plaats kan vinden?

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Anon20180501

Hai Mieke,

Bij mij is vooral rond de kin meer vet gaan zitten. Je botstructuur veranderd inderdaad jammer genoeg niet, en dan bedoel ik vooral jammer ivm je loop.
Al heupwiegend lopen kan ik wel maar van nature loop een man natuurlijk wat rechtlijniger dan een cisvrouw.
Het (beetje) vet op mijn buik ben ik er nu aan het aftrainen maar door de hormonen is het vet in mijn buik meer in de breedte gaan zitten, mijn buik is dus
iets platter geworden. Op mijn heupen komt langzaam steeds meer vet te zitten.

Ik heb wel eens gehoord over een groeistuip na de srs en dat de vervrouwelijking daarna nog jaren (zeker de borsten) bijna onopgemerkt doorgaat.
Maar ik hoor graag van post-ops hoe dat precies zit met die groeistuip, of dat inderdaad zo is.

Liefs Daniéla
Venka

Bericht door Venka »

Hoi Mieke,

Het buikje dat heb jij in je eigen hand.Excuus dat je boven de 40 bent is een slap excuus.Zorg voor voldoende lichaamsbeweging en let op je voedingspatroon want dat is vaak de grootste oorzaak tenzij iemand heel veel aanleg heeft om dik(ker) te worden.Ik ben door de hormonen flink aan gekomen in korte tijd en ik zorg nu ook voor voldoende beweging (fietsen,wandelen) zodat ik een beetje controle hou over de toename van vet op mijn lichaam.Ik ben een korte periode van maat 36/38 (s) naar maat 40/42 (m/L) gegaan voor mijn boven lichaam en dat vond ik vervelend want heel veel shirtjes/blouses/vesten kon ik weg doen.

Ik vond dat mijn gezicht voller en ronder werd,niet van die harde rechte lijnen in je gezicht,ik hoop dat ik het zo goed zeg.Ik kreeg heel veel complimenten van andere (cis) vrouwen dat mijn gezicht zo vervrouwelijkte.

Mieke op het isis forum staan verhalen van post-up vrouwen hoe zij het stoppen hebben ervaren voor de operatie en of het er na de operatie er bij staat ben ik nog niet tegen gekomen.Hoe de vet verdeling in zijn werk gaat daar kan ik niet over oordelen omdat ik maar 9 mnd hormonen heb gebruikt en mijn ervaring is dat ik verschil merkte na een aantal maanden gebruik maar toen ook al weer moest stoppen vanwege de 0 meting.Ik heb wel verhalen gehoord dat vrouwen na hun operatie en herstarten van oestrogeen (dus geen Androcur) inname een soort hormoon boost kregen en dat zij ook groei bemerkte in hun borsten.Maar zoals gezegd,zijn verhalen wat ik gehoord heb.

@ Daniéla,nee ik ga niet showen met ontblote boven lichaam,het is geen piep show.De enige die dat krijgt te zien is 1 van mijn vriendinnen of e.v.t een toekomstige partner.Dat ik open sta voor een foto in de VIVA is voor mijzelf en niet voor anderen en daarbij staat mijn hoofd er niet op en dus ben je niet herkenbaar voor de hele wereld.
Anon20180501

Hai Aafke,

Als je tegen die tijd niet zegt in welk nummer van de VIVA je staat zal inderdaad nooit iemand iets van je te zien krijgen.
Heel begrijpelijk dat je hier niet gaat strippen, het zou me werkelijk verbaasd hebben als je het wel had gedaan. :)

Ik zie het wel graag en ik heb ook genoeg gezien in mijn leven maar de mooiste momenten waren toch die die ik met mijn ex deelde.

Liefs Daniéla