Zojuist eerste therapiesessie gehad, en ik besef eens te meer, het was kantje boord, het is ernstig, ik was er heel heel slecht aan toe, en ben dat eigenlijk nog
Maar, ik heb handvaten, vertrouwen in dat het goed komt, het zal niet makkelijk worden, maar dat is het nu ook niet, maar ik ga het wel doen, de enige weg
Heel fijn dat je er nu positief in durft te gaan staan. Dat is een goed begin.
Groetjes Jannet
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Ik denk dat als ik een echte hobby had, dan had ik ook mensen om de hobby te delen met. Nu moet ik een vervelend persoon zijn in de ogen van anders... Dus ben ik ook eenzam.
Alleen dat ik heb geen motivatie om iets netjes te doen, want er is niemand bij. En de wiel draait. De enige manier is volgens mij om de wiel te breken en zichzelf forceren om iets te doen - zelfs als er geen zin is.
Op manieren van denken in, als, zeg ik altijd, als bestaat niet
Als = valse hoop
Als ik maar een mooi huis heb ben ik gelukkig, als ik maar genoeg train op mijn fiets dan ben ik kan ik me pas goed voelen, als ik maar genoeg vrienden heb ben ik tevreden, lariekoek, valkuil
Als is het ontkennen van de huidige situatie in het nu
Mijn situatie nu, dat ik aan het leren ben voor mijzelf te leven, in stapjes, dat ik veel mensen om mij heen de deur heb gewezen, geen behoefte meer aan, er zijn nog geen nieuwe mensen die IK de moeite waard vindt, ik heb ook geen werk,weing omhanden, maar, ik ben ook niet meer aan het voldoen, kies voor mijzelf , hoe moielijk ik dat ook vindt
Tussen oud en nieuw, zit leegte, dat is onoverkomelijk, maar, die leegte kan ik gaan invullen met zaken die IK belangrijk vindt, kost tijd, maar is de enige manier om imo innerlijk geluk te kunnen vinden
Innerlijk geluk vinden is een van de moeilijkste dingen die je vinden kunt. Je kunt zoeken naar doelen in je leven en er achter komen dat je heel veel tijd hebt verspild met depressies, of zoeken naar iets wat niet haalbaar is. We zullen het moeten doen met de kleine stappen helaas, en een overdosis geduld en hoop.
Ik herken eigenlijk alles wat je zegt -scary wel.
Nu nog een weg vinden om je er doorheen te slaan. Maar volgens mij ben je echt op de goed weg. Fijn dat je goede hulp hebt gevonden
Inmiddels in een stuk rustiger vaarwater terecht gekomen, de grote vragen des levens,waar iedereen vroeg of laat bij uitkomt, wat wil je ,wat wil je nu echt
En dat zijn we nu aan het onderzoeken, terug bij het punt,niet helemaal weten, wel wat ideeen hebben, en die kosten nog wat tijd om te late bezinken, mogen rijpen
iig wil ik morgen naar het strand
Liefs
Fay - die het zonder allerlei Barbituraten prima red
strand wordt vrijdag maasvlakte, magneetfestival amsterdam begint vrijdag ook, misschien combi, al heb ik nie zon zin in drukte
Ja, ben blij dat ut weer een stuk beter gaat,eigenlijk sneller dan verwacht, mede door de keus te maken, ik stop met medicatie, want ik had echt zon gevoel, waar was ik afgelopen 3 weken, zombie,en, zo zieje, uit elke crisis komt iets goeds