Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Pas ik nou in een hokje of niet?
FAtham

Re: Multi-gender (bigender, genderfluid, genderqueer)

Bericht door FAtham »

Veronica schreef:Ik probeer zelf ook mensen waarvan ik het niet zeker ben aan te spreken zonder de geslacht te benadrukken, sterker nog in de loop der jaren spreek ik bijna alle mensen neutraal aan.
Dat doe ik eigenlijk ook, alleen als ik iemand beter ken en weet dat ze liever zij of hij wil dan ga ik daarop over. Bij sommigen gaat dat automatisch, iemand die zich als MTF voorstelt is altijd mevrouw natuurlijk en andersom.

Het boeit me eigenlijk echt niet wat iemand is en ik welk hokje die zich in wil delen. Vandaar dat ik ook panseksueel ben als geaardheid. Er zijn natuurlijk wel typische mannen- en vrouwendingen, zo is onze maatschappij nu eenmaal maar als iemand daarin fluïde is, so what? Ik zie het hele probleem niet.

Misschien moeten we al die genderstromingen lekker uit het raam smijten en ons mens noemen? :P
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Amen to that! alhoewel ik zelf gewoon n bisexuele pre-op trans vrouw ben :)
JoshTheMustHave

Bericht door JoshTheMustHave »

Ik snap dit gevoel zo goed... Jammer genoeg eigenlijk, want ik raak er aardig van in de war.
Simão

Bericht door Simão »

LisaM schreef: 04 sep 2013, 12:02
Gevoel is redelijk makkelijk te verschuiven, maar je lichaam doet je wel elke keer even aan de werkelijkheid herinneren. :roll:
En toch weerhoudt je lichaam je er niet echt van om je te uiten als het een of het ander. Dat is een idee dat je sociaal hebt aangeleerd, zo van een man ziet er zo uit en een vrouw zo.
Hoe een ander jou ziet, heeft feitelijk niks te maken met wie je bent. Je lichaam is uiteindelijk maar een omhulsel en je kunt het versieren naar smaak. Dat je wellicht met opgetrokken wenkbrauwen of opmerkingen te maken krijgt is ook nog steeds HUN visie (ook aangeleerd) en daar hoef je je natuurlijk niks van aan te trekken.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Wim

Bericht door Wim »

Maar het niks aantrekken van anderen is wel eens moeilijk.
Ik weet dat ik uiterlijk nooit een vrouw zal zijn maar ik voel me ook geen man en dus kleed ik mij uiterlijk meer vrouw dan man in het openbaar maar hoe ver ik daarmee ga is af en toe best wel moeilijk.
Ook al zeggen mensen niet veel dan is het geestelijk af en toe best wel moeilijk voor mij.
Volg je hart en wees gelukkig.