En ja, ik ben fan van MAC.
Dagelijkse basis:
Dagcreme: Biotherm Blue therapy serum en Blue therapy dagcreme normale huid
Basis extra:
MAC studio sculpt foundation (laat je goed adviseren over de tint en ondertoon, en hou rekening met het feit dat je huid 's winters lichter is dan 's zomers)
MAC Mineralize concealer (over de foundation heen, niet eronder)
MAC Prep+Prime highlighter voor neusbrug, rond ogen, lippen
Ogen:
Meestal alleen een eyeliner met mascara. Wat harder aangezet doet het wonderwel goed.
Onder het oog: MAC Technakohl
Op het ooglid: Lancôme artliner (vloeibaar)
Mascara: Lancôme Hypnôse Drama WP. Het gebogen borsteltje vind ik minder maar het is verder zulk goed spul...
Ogen extra:
Geen eyeliner op ooglid maar een basis van MAC Paint Pot met daar overheen twee of drie bij elkaar passende kleuren oogschaduw.
Wenkbrauwen: van al het blonde haar dat ik had toen ik klein was zijn alleen mijn wenkbrauwen nog blond. Het liefst laat ik ze verven, kost een tientje en gaat een week of 3 mee.
Gezicht: ik gebruik weinig blush, heb het voor het geval dat. Ook van MAC. Poeder, MAC.
Lippen: MAC lip pencil, diverse merken lipstick, o.a. Clinique en MAC.
Nagels: als je iets niet van MAC moet hebben is het de nagellak. Meestal KOH, anti aging base coat, twee lagen kleur en eeen laag KOH super shine top coat. Na 6 dagen haal ik het er af omdat dat beter voor je nagels is, maar over het algemeen is het dan, op een paar kleine beschadigingen na, nog heel erg toonbaar. Ik ben nogal ongeduldig dus liever eens in de week goed dan een paar keer per week rommelig.
De meeste spullen van MAC heb ik overigens aangeschaft na bezoek van een workshop of individuele sessie. Erg leerzaam, en de kosten van workshop of sessie zijn na afloop om te zetten in producten. Bovendien kijken ze nergens van op. En Demi van MAC Bijenkorf Amsterdam heeft me onbedoeld net het laatste zetje gegeven om toch maar eens vrouw en paard te noemen, naar het VUmc te gaan en echt uit de kast te komen.