Hallo mensen
Even wat laten horen,ben ff weggeweest, een enorme depressie te verwerken gekregen,en dat kan ik niemand aanbevelen
Nog nooit zo diep gezeten als afgelopen maanden, niet meer zien zitten, dood willen, elke dag, alles terug willen draaien om maar grond onder de voeten te vinden, ook al wist ik dat dat geen optie was
Het vu, daar heb ik nog een appeltje mee te schillen,zij zijn enorm tekort geschoten hierin, ik heb in november een gesprek met psycholoog,waar ik niets van verwacht,waar ik wel mijn ongenoegen bij neerleg,en dan zit er 5 maanden tussen de gesprekken,belachelijk, al had het vu 0,0 voor mij kunnen betekenen, wel had ik graag bijtijds de hormoonhuishouding willen bespreken, e doch daar was geen tijd voor en dus moet dat alsnog omdat ik het id heb dat die huishouding een flinke vinger in de depressiepap heeft gehad, men gaf echter niet thuis en dat neem ik ze enorm kwalijk
Nu, aan het opkrabbelen, het gaat langzaamaan de goede kant op en ik begin vertrouwen te krijgen in goeie afloop, in die zin, het komt wel goed met mij
Het is elke dag mevrouw dit mevrouw dat,ik leef 24/7, doet me goed
Nu veel meer rust in hoofd, weinig angst, weinig eenzaamheid, weinig leegte, enorm leerzaam, een depressie, je leert jezelf absoluut nog een keer kennen
Ik wil het nooit meer meemaken, en denk inmiddels de tools wel in huis te hebben omdat te voorkomen of om het iig te handelen mocht het ooit weer bovenkomen, wat ik niet verwacht, het meeste was verleden verwerking, en dat was veel, heel veel
Nu, de kin omhoog, de borsten vooruit,living day by day
Fay
Eenzaamheid
-
Fay
Re: Eenzaamheid
Laatst gewijzigd door Fay op 14 okt 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Engel
Hoi Fay,
Hartstikke goed om te horen, ik miste je berichten al een beetje.
Als je ooit een depressie gehad heb dan kun je heel goed de beginsignalen herkennen, dat kan een enorm voordeel zijn.
Groetjes Engel en veel sterkte.
Hartstikke goed om te horen, ik miste je berichten al een beetje.
Als je ooit een depressie gehad heb dan kun je heel goed de beginsignalen herkennen, dat kan een enorm voordeel zijn.
Groetjes Engel en veel sterkte.
-
Anna01
Die hormonen doen inderdaad heel veel met je emoties, dus daar kun je best wel eens gelijk in hebben.
Fijn dat het nu beter gaat met je en houden zo!
Anna
Fijn dat het nu beter gaat met je en houden zo!
Anna
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
-
Silvia
-
Fay
Thx all
Fay
Fay
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Had je ook al gemist, fijn dat je er weer bent!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Alexandra
nevermind.
Laatst gewijzigd door Alexandra op 20 okt 2013, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
KarenTS
Ik moet hier toch even op reageren. Want ik vind dat het allemaal wel heel erg Vu-bashing is.Hoe je het ook went of keert,als je een succesvolle transitie door wilt maken,dan zal je dat vanaf een stabiele mentale basis moeten doen.
Het is natuurlijk vreselijk als je het gevoel hebt dat je een einde aan je leven wilt maken,maar voor die problematiek is het Genderteam van het Vu er helemaal niet.Daar zal je zelf specifieke hulp voor moeten zoeken,met hulp van je huisarts,zo kan ik me voorstellen. En de zin "al pleeg je zelfmoord,dat laat ze letterlijk koud'' is erg zorgelijk.Daarmee zeg je eigenlijk dat je het dreigen met zelfmoord gebruikt als een manier om je zin te krijgen. Dat lijkt mij fundamenteel verkeerd,en zo denken ze er bij het VU ook over,vermoed ik.
Als je werkelijk een einde aan je leven wilt maken,tja dan vrees ik dat ik dat niet kan voorkomen,maar ik zal het wel proberen. Ik weet niet met wat voor ondraaglijk lijden jij precies te maken hebt,maar ik krijg het gevoel dat het meer een noodkreet is,dat je hiermee geholpen moet worden.En er zijn mensen ,die je daar mee kunnen helpen..alleen niet de mensen van het VU genderteam.
Dus ik zou je haast willen smeken om niet op te geven en vooral de zorg te zoeken ,die jij nu nodig hebt en niet de schuld neer te leggen bij een organisatie van mensen,die een ander probleem behandelen.
Want daar schiet je zelf namelijk helemaal niks mee op.
Ik wens je alle sterkte en ik hoop dat je hier uit kunt raken en verder kan met je leven.
ps. dit is specifiek aan Sasha gericht.
meelevend, Karen
Het is natuurlijk vreselijk als je het gevoel hebt dat je een einde aan je leven wilt maken,maar voor die problematiek is het Genderteam van het Vu er helemaal niet.Daar zal je zelf specifieke hulp voor moeten zoeken,met hulp van je huisarts,zo kan ik me voorstellen. En de zin "al pleeg je zelfmoord,dat laat ze letterlijk koud'' is erg zorgelijk.Daarmee zeg je eigenlijk dat je het dreigen met zelfmoord gebruikt als een manier om je zin te krijgen. Dat lijkt mij fundamenteel verkeerd,en zo denken ze er bij het VU ook over,vermoed ik.
Als je werkelijk een einde aan je leven wilt maken,tja dan vrees ik dat ik dat niet kan voorkomen,maar ik zal het wel proberen. Ik weet niet met wat voor ondraaglijk lijden jij precies te maken hebt,maar ik krijg het gevoel dat het meer een noodkreet is,dat je hiermee geholpen moet worden.En er zijn mensen ,die je daar mee kunnen helpen..alleen niet de mensen van het VU genderteam.
Dus ik zou je haast willen smeken om niet op te geven en vooral de zorg te zoeken ,die jij nu nodig hebt en niet de schuld neer te leggen bij een organisatie van mensen,die een ander probleem behandelen.
Want daar schiet je zelf namelijk helemaal niks mee op.
Ik wens je alle sterkte en ik hoop dat je hier uit kunt raken en verder kan met je leven.
ps. dit is specifiek aan Sasha gericht.
meelevend, Karen
-
Fay
Tis algemene bekend dat ene hrt een depressie en andere psychische klachten kan veroorzaken, imo heeft het VU daar juist wel in te handelen mochten er depressieve klachten optreden zover dat men suicidaal wordt
Niemand weet van tevoren wat voor mentale stabiele basis nodig is om een dergelijk traject in te gaan, dat kan namelijk nogal eens tegenvallen en je kan je er niet op voorbereiden, daarbij, welke trans heeft een stabiele mentale basis?
Je komt niet voor niets naar het vu,dat doe je niet als je altevrolijk door het leven gaat lijkt mij, dat doe je omdat je probleem levensbedreigend is en dat lijkt mij in den beginne al geen stabiele mentale basis
Fay
Niemand weet van tevoren wat voor mentale stabiele basis nodig is om een dergelijk traject in te gaan, dat kan namelijk nogal eens tegenvallen en je kan je er niet op voorbereiden, daarbij, welke trans heeft een stabiele mentale basis?
Je komt niet voor niets naar het vu,dat doe je niet als je altevrolijk door het leven gaat lijkt mij, dat doe je omdat je probleem levensbedreigend is en dat lijkt mij in den beginne al geen stabiele mentale basis
Fay