Partner

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka

Re: Partner

Bericht door Venka »

Engel,

Die brief zou ik deleten want dat is gewoon knudde en werkt enkel averechts.Hoe jouw vrouw reageert doet mij denken aan mijn ex.Mijn ex hielp mij ook zoeken naar hulp en stond er voor open en dacht met mij mee..............tot ik vertelde dat ik een uitnodiging had van het VU en toen ging het in eens snel.Alle transgenders waren idioten,ik was gek en alle mensen die wel open stonden voor mij waren ziek en ik deed het enkel om aandacht te krijgen van mannen en zo kan ik nog wel door gaan.

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is om je partner te accepteren die GD heeft maar sommigen reageren zwaar overdreven zonder een degelijke onderbouwing van hun mening en willen enkel schuld gevoelens aan praten,doet jouw vrouw ook.Opmerkingen die zij jouw richting op gooit raken kant noch wal en zijn enkel bedoelt om op jouw gevoelens in te spelen.Zij weet dat jij ontzettend veel om haar geeft en dat is jouw zwakte en daar maakt zij dankbaar gebruik van om haar leven te redden want zij wil dat haar leven blijft zoals die is en niet hoe jouw leven is.Ik refereer nog even aan jouw verhaaltje over naar de kapper gaan,weet je nog?

Ik heb mijn ex ook gevraagd om haar keuze en haar gedrag jegens mij eens te onderbouwen en verder dan ik ben niet lesbisch en ik ben met een man getrouwd kwam ze niet.In mijn geval kon ik beide argumenten ontkrachten en het waren slechts loze woorden om gewoon te verhullen dat ze van mij walgde omdat ik een transgender ben.Eigenlijk heeft zij een hekel aan alles wat anders is en nu ik er mee kwam kwam het ineens heel dichtbij en moest zij haar ware aard laten zien.

Op dat moment kon ik het ook zo niet bedenken maar later ben ik er pas achter gekomen hoe zij in werkelijkheid is dan wel doet omdat anderen zo denken en zij haar ware gezicht niet wil laten zien richting haar familie.

Hoe ik er achter gekomen ben,mijn dochter loopt stage in een bloemenwinkel die beheerd word door 2 homoseksuele mannen en mijn ex had zoveel commentaar op hun en zei tegen mijn dochter dat zij van de verkeerde kant waren...............verkeerde kant zij mijn dochter,die 2 mannen zijn gewoon verliefd hoor en houden gewoon van elkaar,hoezo is dat verkeerd.

Zo ben ik verkeerd en zo ben jij verkeerd maar ook mijn psych is verkeerd,nou er is er maar 1 verkeerd.................................

Helpen kan jouw niemand Engel,enkel jij en je vrouw kunnen dit oplossen maar als ik je een tip mag geven zie jouw zelf niet als een mindere enkel omdat jouw vrouw dat gevoel bij jouw wil neer leggen en stop helemaal met de last van de hele wereld op jouw te nemen.Het is heel spijtig dat er mensen zijn die psychische stoornissen hebben in jouw leven maar jij bent daar niet verantwoordelijk voor mochten zij zich wat aan doen.Elke mens is verantwoordelijk voor haar/zijn keuze en dat ben jij ook.Kies jij er voor om in transitie te gaan dan moet jij er voor de 100% achter staan en ook de e.v.t. consequenties aanvaarden en anders moet jij er niet aan beginnen.

Ik sta achter mijn keuze en ik heb de consequenties aanvaard maar ook mijn ex heeft haar consequenties moeten aanvaarden en nu weet ik dat zij toch weet dat zij de verkeerde keuze heeft gemaakt.Soms zijn keuzes maken geen probleem maar als het jouw leven en die van je geliefden drastisch veranderd dan blijkt een keuze niet zo makkelijk.

Het VU gaat jouw hier niet mee helpen en als je er niet uit komt dan zal je toch hulp moeten zoeken en als het te erg word neem dan contact op met het PIG want zij kunnen jouw en je vrouw helpen.Niet om jullie relatie te redden maar wel om de keuzes van elkaar te begrijpen en als je elkaar begrijpt dan is de weg wellicht vrij voor een doorgang van jullie relatie.Hoe moeilijk ook,probeer in contact te blijven met elkaar maar wil ze echt niet praten en sluit ze zich helemaal voor jouw af,dring je niet op en laat haar er zelf maar uit komen.Dring jij je wel op dan werkt dat enkel averechts en kruip ze nog verder haar wereldje in en raak je haar zeker kwijt.

Veel liefs en sterkte in deze rot periode maar ook daar komt een einde aan :hug:
Miazara

Bericht door Miazara »

Anyway voordat mijn post verkeerd valt Ik probeer alleen maar uit te leggen dat wat zij denkt compleet fout is wat je waarschijnlijk allang al weet maar ik denk dat zij bang is voor de stygma die geplaatst kan worden en gaat wereld die kan instorten either way ze verliest en Man een krijgt een vrouw of iets wat mensen kunnen zien als een freak en wat later in de buurt komt van een vrouwin worst case scenario

Ik bedoelde verder niks kwaad met mijn post
Code Sorceress
Claire

Bericht door Claire »

Dikke knuffel Engel voor jullie beiden :hug:
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Wat je gezegd hebt klopt, Sarah.

Niemand, zelfs mijn kinderen niet, schaamde zich voor hun omgeving vanwege mijn verschijning ...behálve mijn Moeder en broers en zussen!
En dan ben ik nog wel redelijk passabel als ik dat over mezelf mag zeggen. Hoe verging het eigenlijk onszelf toen we met de rle begonnen...?

Hai Engel,

Ik denk net als sommige anderen dat je de tekst in je brief moet aanpassen, je komt namelijk nogal drammerig en veeleisend over. (sorry dat ik het zeg)
Mocht ze nog bereidt zijn hierover met je in gesprek te gaan kan je jezelf het beste, hoe moeilijk ook, bescheiden opstellen.
Hoeveel je wil/kan toegeven zonder zelf in de problemen te komen kan een ander niet voor je bepalen, dat is aan jou.
Ik blijf er wel bij dat ik denk dat het definitief over is met haar tolerantie. Het is volgens mij alles of niets maar een kleine mogelijkheid bestaat inderdaad
dat haar alles even te veel werd en dat ze daarom zo hard uitviel. Het is namelijk nogal veel wat jullie beide te verwerken hebben (gekregen).
Als dat zo is, en dat hoop ik oprecht, laat dan alles even rusten tot ze zelf aangeeft dat ze er aan toe is om het er weer met je over te hebben.

Je beseft heel goed wat de eventuele gevolgen zijn van de verschillende opties, overweeg die zeer zorgvuldig. Beslis je voor jezelf te gaan dan wordt het er
in het begin niet makkelijker en leuker op maar ga je zelf niet kwellen door te lang te blijven sippen over wat je achtergelaten hebt.
Met mooie en fijne herinneringen en goede contacten met je (ex-)partner en kinderen valt goed te leven weet ik uit ervaring.

Veel sterke en wijsheid.

Liefs Daniéla
jacqueline

Bericht door jacqueline »

Engel....ik zit in exact dezelfde situatie en kreeg exact dezelfde opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Omdat mijn vrouw ook nog op dit forum keek (kan nu niet meer) gebruikte ze elke opmerking en bericht die ik hier plaatste tegen me en maakte ze overal ruzie over. Het ergste was nog dat ze elke dag iets anders riep: dan weer wou ze zelf weggaan en mij alles achterlaten, de volgende dag wou ze me via de echter en advocaat op straat laten zetten dan weer dreigde ze met zelfmoord etc......

We zullen ons ermee moeten verzoenen dat het waarschijnlijk wel op een scheiding uitdraait. Alleen mogen we dan hopen dat dat soepel verloopt zonder dat het een vechtscheiding gaat worden. Voorkom dat!!!
Janna

Bericht door Janna »

Hallo allemaal,

Even een update van mijn kant. Het is goed en minder goed. Eerst het goede dan maar.

Mijn vrouw begint meer en meer grappen en toespelingen te maken over mij. Plagen en grappen maken hoort erbij in ons huishouden, dus is het een goed teken. Gisteren was ik met mijn dochter aan het kijken naar leuke manieren om haar haar te doen. Mijn vrouw zei: je bent ook net een moeder zo, met een knip oog naar mij. Mijn dochter beaamde dat, to haar plezier. Blijkbaar went mijn vrouw een beetje aan het idee, is blijft de vraag hoever de acceptatie al is. Ik weet dat zoiets lang duurt. MAar het is een goed teken dat ze er niet heel negatief tegenover staat. Al kan het zo omslaag, dat weet ik.

Dan het mindere punt: ik trek het niet meer allemaal. Op mijn werk ben ik al bijna vier maanden op halve kracht aan het werk. Dat valt in een team niet zo heel erg op, maar ik merk het zelf wel. Ik heb leuk werk en goede collega's maar toch ga ik elke dag met buikpijn naar kantoor. En daarna ga ik met buikpijn weer naar huis, want ook daar kan ik de rust niet meer vinden. Vandaag, op advies van mijn vrouw trouwens, de huisarts gebeld. Ik mag er dinsdag naartoe. Dan zal ik tegen de tweede persoon (buiten jullie als online personen dan) moeten vertellen dat ik *slik* transgender ben. Het schrijven is één ding, maar het hardop zeggen voelt toch weer heel anders. Ik ga er open heen en kijk wel hoe ze reageert. Ze heeft pas onze oude huisarts vervangen. Het is de eerste keer dat ik haar zie. Een mooie eerste indruk dus. :-)

J
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
Silvia

Bericht door Silvia »

ik wens je alle succes Jolanda !
zou voor je duimen , en ik weet zeker dat alles goed gaat komen

hugs Silvia
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Jolanda zei...
Vandaag, op advies van mijn vrouw trouwens, de huisarts gebeld. Ik mag er dinsdag naartoe. Dan zal ik tegen de tweede persoon (buiten jullie als online personen dan) moeten vertellen dat ik *slik* transgender ben. Het schrijven is één ding, maar het hardop zeggen voelt toch weer heel anders.
... een beetje eng omdat het vanaf nu voor het eggie is en definitief, Jolanda? Neem maar van mij aan dat elk begin van een nieuwe fase in het traject opnieuw een beetje eng is omdat je het inmiddels bekende/gewende achter je laat en het onbekende tegemoet treedt. Ik werd bij elke nieuwe fase eerst euforisch waarna ik
weer nuchter als een berg tegen de volgende nog af te leggen 'etappe' opkeek, lang ook leek die elke keer.
Je zal nog vele fases doorlopen voordat er iets definitief onomkeerbaar is.

Fijn om te horen hoe je vrouw en dochter reageren, hoop met jou dat dat voor altijd zo zal blijven.

Liefs Daniéla
Janna

Bericht door Janna »

@Daniéla: Ja, zoiets. Het maakt het zo echt. Tot nu toe heb ik mijn stapjes vooral digitaal en verborgen gedaan. Het aan mijn vrouw vertellen was de eerste stap in de openheid, als bestond de 'groep' uit een persoon. Het aan de dokter vertellen is een tweede grote stap. Het betekent dat het nu echt serieus is (tot voor kort twijfelde ik nog steeds of het geen aanstellerij of zoiets was) en dat ik er iets mee ga doen. Openlijk. Ik weet dat er nog niets definitiefs gaat gebeuren, maar de stap is wel definitief. Vanaf dan start er een traject. Dan ga ik er iets mee/aan doen.

Ik geloof je direct dat er nog veel meer stappen volgen, en dat die verre van makkelijk zijn! Zover heb ik nog niet eens gedacht. Eerst dit stapje maar. Het fijne is wel dat er nu iemand is, naast jullie, die het van me weet, dus ik kan me er niet onderuit praten bij de huisarts (ja, ik ben vreselijk laf, dus die stok heb ik echt nodig). Zo eng!

Dank je, ik hoop het ook.

Liefs, Jolanda
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
LauraB

Bericht door LauraB »

Fijn om te horen Jolanda! Ik reageer ook zo even op je e-mail. Daar neem ik even wat meerde tijd voor.