Eenzaamheid
-
Alexandra
Re: Eenzaamheid
nevermind
Laatst gewijzigd door Alexandra op 20 okt 2013, 03:49, 1 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Veronica
Even diep inademen...
Dus, ze hebben je uitgelachen en beledigd, mij niet maar dat betekent dus niet dat dit voor iedereen geldt.
Ik vind het vreselijk dat een instantie dat jouw moet helpen juist ervoor zorgt dat jij een einde aan je leven wilt maken, in mijn ogen zouden hun ten eerste rekening moeten houden ermee dat er mensen zijn die gevoeliger zijn voor bepaalde reacties, ten tweede is zo'n reactie zoals jij zegt sowieso not done.
Maar ik kan mij niet inleven in jouw, hoe jij dat hebt meegemaakt, juist omdat iedereen anders is.
Ik wens je veel sterkte, maak er geen eind aan, ga door en bewijs je gelijk en laat niets in je weg staan, het is jouw leven en jouw keuze en mocht je ooit iemand tegenkomen die je zo behandeld als het VU deed, laat diegene duidelijk merken dat jij niet van gediend bent en dat diegene alleen ermee bewijst hoe zielig hij of zij is.
Dus, ze hebben je uitgelachen en beledigd, mij niet maar dat betekent dus niet dat dit voor iedereen geldt.
Ik vind het vreselijk dat een instantie dat jouw moet helpen juist ervoor zorgt dat jij een einde aan je leven wilt maken, in mijn ogen zouden hun ten eerste rekening moeten houden ermee dat er mensen zijn die gevoeliger zijn voor bepaalde reacties, ten tweede is zo'n reactie zoals jij zegt sowieso not done.
Maar ik kan mij niet inleven in jouw, hoe jij dat hebt meegemaakt, juist omdat iedereen anders is.
Ik wens je veel sterkte, maak er geen eind aan, ga door en bewijs je gelijk en laat niets in je weg staan, het is jouw leven en jouw keuze en mocht je ooit iemand tegenkomen die je zo behandeld als het VU deed, laat diegene duidelijk merken dat jij niet van gediend bent en dat diegene alleen ermee bewijst hoe zielig hij of zij is.
-
Alexandra
nevermind
Laatst gewijzigd door Alexandra op 20 okt 2013, 03:49, 2 keer totaal gewijzigd.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Veronica
Dat is vreselijk, meer kan ik niet zeggen omdat ik me niet in jouw kan verplaatsen, maar ik begrijp je pijn wel.
Het leven is hard, dat merk ik vaak want van buitenkant lijk ik kei en kei hard, vaak zelfs harteloos maar van binnen ben ik breekbaar, net als ieder mens.
Sasha, het was niet jouw schuld, schuif dat zover opzij als je maar kan, je kan er niks aan doen, je was op de verkeerde moment op het verkeerde plek, daar valt niks aan te doen en als iemand jouw schuld geeft van zijn of haar eigen fout, veeg dat weg en ga verder want je weet beter wie de schuldige is.
Het leven is hard, dat merk ik vaak want van buitenkant lijk ik kei en kei hard, vaak zelfs harteloos maar van binnen ben ik breekbaar, net als ieder mens.
Sasha, het was niet jouw schuld, schuif dat zover opzij als je maar kan, je kan er niks aan doen, je was op de verkeerde moment op het verkeerde plek, daar valt niks aan te doen en als iemand jouw schuld geeft van zijn of haar eigen fout, veeg dat weg en ga verder want je weet beter wie de schuldige is.
-
Danielle
Ik vind niet dat je het Genderteam verantwoordelijk kan houden voor je depressie. Om die te voorkomen heb je ook zelf een verantwoordelijkheid. Een van de eerste dingen die ze tegen mij zeiden was het advies een lokale psycholoog te zoeken voor extra begeleiding. Ik kreeg dat al te horen bij de intake. Het is ook niet zo dat je niet wist wat de bijwerkingen van de hormonen zijn. Je hebt daar zelfs een contract voor moeten tekenen.
Verder zou ik het fijn vinden als transen niet zo generaliserend als zielig worden weggezet. Voor de transitie kan je heel goed een 'stabiele mentale basis' hebben. Net zoals dat een goed en leven ook kan.
Het valt me steeds weer op dat men zich identificeert met genderdysforie. In plaats van zichzelf als persoon te zien. Je bent éérst mens, daarna je gender en daarna pas trans. In die volgorde zie ik het.
Verder zou ik het fijn vinden als transen niet zo generaliserend als zielig worden weggezet. Voor de transitie kan je heel goed een 'stabiele mentale basis' hebben. Net zoals dat een goed en leven ook kan.
Het valt me steeds weer op dat men zich identificeert met genderdysforie. In plaats van zichzelf als persoon te zien. Je bent éérst mens, daarna je gender en daarna pas trans. In die volgorde zie ik het.
Mijn transitieblog: Fading Gender
-
Fay
Deels, kompleet verantwoordelijk niet, wel mag men ondersteuning bieden als er eea loos is , meedenken , hormoonwaardes kunnen afwijkend zijn en klachten veroorzaken, als men dan niet thuis geeft is dat op zijn minst vervelend
Je wil weten wat je aan je depressie of klachten kan doen, waar het vandaan komt,en dan wil je onderzoeken, dingen uit kunnen sluiten
Een depressie is al erg genoeg en mag je hulp verwachten imo
Fay
Je wil weten wat je aan je depressie of klachten kan doen, waar het vandaan komt,en dan wil je onderzoeken, dingen uit kunnen sluiten
Een depressie is al erg genoeg en mag je hulp verwachten imo
Fay
-
Venka
Ik ben het eens met Danielle,de schuld van je problemen neer leggen bij het/een genderteam is veelt te kort door de bocht.Ook ik ben een stabiele persoon en ik ben ook stabiel aan de transitie begonnen en volgens mijn psycholoog is dat 1 van de vereisten om er aan te beginnen.Dus het verhaaltje van Fay gaat niet op.
Volgens mijn psycholoog zijn er te veel transen die een vertekend zelfbeeld hebben en al hun problemen afschuiven op hun behandelend arts/psycholoog.Op deze manier hoeven zij niet te werken aan hun eigen persoonlijkheid en wachten tot een arts/psycholoog het wel voor hen oplossen,nou daar zijn deze hulpverleners/genderteam niet voor bedoeld.Er zijn genoeg psychologen die wel wat kunnen met geesteszieken transen.
@Fay, als jouw waardes niet goed zijn en jij vermoed dat het ligt aan de medicatie en de gevolgen daarvan dan moet jij van de arts eisen dat hij jouw helpt of dat hij tenminste uitlegt waarom het volgens hem niet aan de waardes ligt.Ligt het daar niet aan dan kan een GGZ psycholoog wellicht uitkomst bieden.
Ik kan mij totaal niet identificeren in het laatste want ja ik ben trans en ja ik heb een stabiele basis en nee ik ben niet depressief en nee ik ben niet suïcidaal.En mensen die hier verkondigen dat zij zelfmoord willen plegen moeten hulp zoeken en hun stomme aandacht praatjes elders doen en niet hier neer zetten.Wat kan een forum lid ermee dat iemand hier steeds over zelfmoord praat,doe dat lekker ergens anders of anders maak er een einde aan maar val mij/ons daar niet mee lastig want ik kan er helemaal niks mee met dat soort mensen.Niemand weet van tevoren wat voor mentale stabiele basis nodig is om een dergelijk traject in te gaan, dat kan namelijk nogal eens tegenvallen en je kan je er niet op voorbereiden, daarbij, welke trans heeft een stabiele mentale basis?
Volgens mijn psycholoog zijn er te veel transen die een vertekend zelfbeeld hebben en al hun problemen afschuiven op hun behandelend arts/psycholoog.Op deze manier hoeven zij niet te werken aan hun eigen persoonlijkheid en wachten tot een arts/psycholoog het wel voor hen oplossen,nou daar zijn deze hulpverleners/genderteam niet voor bedoeld.Er zijn genoeg psychologen die wel wat kunnen met geesteszieken transen.
@Fay, als jouw waardes niet goed zijn en jij vermoed dat het ligt aan de medicatie en de gevolgen daarvan dan moet jij van de arts eisen dat hij jouw helpt of dat hij tenminste uitlegt waarom het volgens hem niet aan de waardes ligt.Ligt het daar niet aan dan kan een GGZ psycholoog wellicht uitkomst bieden.
-
Fay
For te record, ik heb uiteraard in de periode niet stilgezeten, los van vu is het flink zoeken geweest naar , hoe kan ik hier nu mee omgaan, waar kan het aan liggen, wat heb ik hierin nodig, wat kan ik allemaal voor mezelf doen om te zorgen dat het beter met me gaat, soms is een depressie gewoon een depressie, soms heeft het een oorzaakAafke schreef:
Je voelt je ellendig je wil graag beter, je zit niet bij pakken neer, je wil antwoorden en die zoek je, omdat je juist in zon periode dingen uit wil kunnen sluiten, dat geeft namelijk in die depressie rust, je gaat op den duur, als er geen duidelijkheid gevonden wordt, enorm aan jezelf twijfelen, of het aan jou ligt , een kenmerk van een depressie
Ik ben er uitgekomen, door eigen verantwoordelijkheid te nemen, door hulp te zoeken,die te vinden, dat dan het vu niet thuis geeft in zon belangrijk traject vind ik spijtig, nu heb ik 1 november een afspraak, mocht het idd aan hormoonwaardes liggen zou ik daar wel en niet blij mee zijn, enerzijds,als ja, dan heb je dus een ingang om te bekijken, ok, wat moet er dan veranderd worden,maar ook, had ik dat eerder kunnen onderzoeken had me dat een hoop ellende gescheeld, is het nee, dan is dat ook ok, nogmaals, zaken uitsluiten is van belang imo
Fay
-
Merel77
Dat denk ik ergens ook wel. Toch vind ik het niet goed dat psychologen dit soort dingen zeggen, want ze hebben wel degelijk een verantwoordelijkheid. Nu schuiven ze het af op de client als in: ze willen dat ik al hun problemen oplos, ze hebben teveel meegemaakt, suicidale azijntrans en weet ik veel wat. Maar soms kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat een psycholoog tekort schiet. Psychologen zijn ook maar mensen en met transen werken kan heel lastig zijn. Misschien kunnen ze sommige clienten wel niet goed 'aan'. Het komt er op neer dat klachten er voor bedoeld zijn om gehoord te worden. Daar hoor je serierus naar te kijken en als je dat gedaan hebt dan kun je (voorzichtig) zeggen: ik ben het niet met de klacht eens... Of misschien wel (dat kan dan ook natuurlijk).Volgens mijn psycholoog zijn er te veel transen die een vertekend zelfbeeld hebben en al hun problemen afschuiven op hun behandelend arts/psycholoog.Op deze manier hoeven zij niet te werken aan hun eigen persoonlijkheid en wachten tot een arts/psycholoog het wel voor hen oplossen,nou daar zijn deze hulpverleners/genderteam niet voor bedoeld.
Ik persoonlijk heb eigenlijk nog nooit een trans meegemaakt met een 'stabiele basis', wat mij bedenkingen geeft bij het hele onderwerp en ook bij de transen die dit claimen te hebben. Al hangt het er ook wel vanaf wat je ermee bedoelt. Als je daarmee bedoelt dat je geen stofje in je hersenen hebt waardoor je niet helder kunt denken ofzo (niet schizo, autistisch oid). Bijna iedere pre op is gehuld in een donkere aura lijkt het wel. Heel anders dan homo's bijvoorbeeld. Die het soms ook heel zwaar hebben maar het toch altijd op kunnen opbrengen om 'gay and marry' te zijn.
Ik geloof ook dat je je eigen ellende groter of kleiner kunt maken door de gedachten die je hebt. Ellende, een zwaar leven, het bestaat echt, maar de manier waarop je daarmee omgaat kan de zwaarte onnodig zwaarder maken, of lichter. Positief denken noemen ze dat. Dat kun je leren, maar dat zou ik dan wel bij een lokale psycholoog doen inderdaad.
-
Venka
Om het in het juiste dag licht te zetten zijn opmerking.Ik zat met een Dillema waar ik niet uit kwam en ik heb hem vertelt wat lotgenoten er over vertelde en dat ik eigenlijk blind hun woord vertrouwde over het gebeurende en hij heeft mij met deze opmerking gewaarschuwd een eigen afweging te maken en zeker niet lotgenoten zomaar te vertrouwen of te geloven en ik denk dat hij mij zo wilde behoeden om een foute keuze te maken.Maar ik denk dat die opmerking ook wel voor niet trans mensen geld hoor maar ik denk dat de verhoudingen onder trans mensen veel hoger ligt.Merel77 schreef:Dat denk ik ergens ook wel. Toch vind ik het niet goed dat psychologen dit soort dingen zeggen, want ze hebben wel degelijk een verantwoordelijkheid. Nu schuiven ze het af op de client als in: ze willen dat ik al hun problemen oplos, ze hebben teveel meegemaakt, suicidale azijntrans en weet ik veel wat. Maar soms kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat een psycholoog tekort schiet. Psychologen zijn ook maar mensen en met transen werken kan heel lastig zijn. Misschien kunnen ze sommige clienten wel niet goed 'aan'. Het komt er op neer dat klachten er voor bedoeld zijn om gehoord te worden. Daar hoor je serierus naar te kijken en als je dat gedaan hebt dan kun je (voorzichtig) zeggen: ik ben het niet met de klacht eens... Of misschien wel (dat kan dan ook natuurlijk).Volgens mijn psycholoog zijn er te veel transen die een vertekend zelfbeeld hebben en al hun problemen afschuiven op hun behandelend arts/psycholoog.Op deze manier hoeven zij niet te werken aan hun eigen persoonlijkheid en wachten tot een arts/psycholoog het wel voor hen oplossen,nou daar zijn deze hulpverleners/genderteam niet voor bedoeld.
Met stabiele basis bedoel ik kun jij geestelijk en lichamelijk een transitie aan.Ben jij in staat om problemen en emoties op te lossen en dat ben ik.Je hebt er niks aan als je al (geestelijk)instabiel een transitie in gaat en als je dan alle problemen die je tegen kan komen niet het hoofd kan bieden.Problemen kom je tegen of je nu wil of niet,geen enkele trans word ontzien want een transitie is nu eenmaal een emotioneel gebeuren.Maar de vraag is hoe ga je er mee om en dat is denk ik een hele belangrijke voorwaarde voor je stabiele basis.Merel77 schreef: Ik persoonlijk heb eigenlijk nog nooit een trans meegemaakt met een 'stabiele basis', wat mij bedenkingen geeft bij het hele onderwerp en ook bij de transen die dit claimen te hebben. Al hangt het er ook wel vanaf wat je ermee bedoelt. Als je daarmee bedoelt dat je geen stofje in je hersenen hebt waardoor je niet helder kunt denken ofzo (niet schizo, autistisch oid). Bijna iedere pre op is gehuld in een donkere aura lijkt het wel. Heel anders dan homo's bijvoorbeeld. Die het soms ook heel zwaar hebben maar het toch altijd op kunnen opbrengen om 'gay and marry' te zijn.
Ik geloof ook dat je je eigen ellende groter of kleiner kunt maken door de gedachten die je hebt. Ellende, een zwaar leven, het bestaat echt, maar de manier waarop je daarmee omgaat kan de zwaarte onnodig zwaarder maken, of lichter. Positief denken noemen ze dat. Dat kun je leren, maar dat zou ik dan wel bij een lokale psycholoog doen inderdaad.
Ook ik ben niet gevrijwaard van problemen,in tegendeel zelfs maar de manier hoe ik ze te lijf ga en hoe ik een draai aan mijn leven wil en kan geven zeg ik dat ik een goede basis heb om een transitie te ondergaan.Dit topic gaat over eenzaamheid en ik kan meer dan een ander er over mee praten,ik heb bijna alle mensen die ik in mijn leven had verloren enkel omdat ik mijzelf wilde zijn en ja ik betaal de prijs en ja soms heb ik het ook even gehad maar ik zit niet bij de pakken neer en ik ga door omdat ik een beeld heb in mijn hoofd hoe ik wil en kan leven.Geloof het of niet maar ik ben zo goed op weg en ik krijg van iedereen complimenten hoe ik omga met mijn problemen en hoe ik ze oplos in mijn eentje en ik krijg ook hulp uit onverwachte hoek van mensen waar ik het nooit van had verwacht en dat is gewoon super lief.Ik ben de laatste die zal zeggen een transitie stelt niks voor,nee het is moeilijk en je loopt tegen heel veel problemen op en ook tegen heel veel onwil/onkunde van mensen en keer op keer moet je problemen weer het hoofd bieden en dat is soms heel vermoeiend maar toch ga ik door omdat ik iets wil bereiken.
Het gekke is en dat is echt waar ik kan heel veel mensen terug krijgen enkel om weer braaf het mannetje te spelen maar word ik daar gelukkig van.....................