Eenzaamheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Merel77

Re: Eenzaamheid

Bericht door Merel77 »

Aafke schreef: Om het in het juiste dag licht te zetten zijn opmerking.Ik zat met een Dillema waar ik niet uit kwam en ik heb hem vertelt wat lotgenoten er over vertelde en dat ik eigenlijk blind hun woord vertrouwde over het gebeurende en hij heeft mij met deze opmerking gewaarschuwd een eigen afweging te maken en zeker niet lotgenoten zomaar te vertrouwen of te geloven en ik denk dat hij mij zo wilde behoeden om een foute keuze te maken.
Ah zo. Helemaal duidelijk. :)

Met stabiele basis bedoel ik kun jij geestelijk en lichamelijk een transitie aan.Ben jij in staat om problemen en emoties op te lossen en dat ben ik.
Oke, maar...
Je hebt er niks aan als je al (geestelijk)instabiel een transitie in gaat en als je dan alle problemen die je tegen kan komen niet het hoofd kan bieden.Problemen kom je tegen of je nu wil of niet,geen enkele trans word ontzien want een transitie is nu eenmaal een emotioneel gebeuren.Maar de vraag is hoe ga je er mee om en dat is denk ik een hele belangrijke voorwaarde voor je stabiele basis.

Ook ik ben niet gevrijwaard van problemen,in tegendeel zelfs maar de manier hoe ik ze te lijf ga en hoe ik een draai aan mijn leven wil en kan geven zeg ik dat ik een goede basis heb om een transitie te ondergaan.Dit topic gaat over eenzaamheid en ik kan meer dan een ander er over mee praten,ik heb bijna alle mensen die ik in mijn leven had verloren enkel omdat ik mijzelf wilde zijn en ja ik betaal de prijs en ja soms heb ik het ook even gehad maar ik zit niet bij de pakken neer en ik ga door omdat ik een beeld heb in mijn hoofd hoe ik wil en kan leven.Geloof het of niet maar ik ben zo goed op weg en ik krijg van iedereen complimenten hoe ik omga met mijn problemen en hoe ik ze oplos in mijn eentje en ik krijg ook hulp uit onverwachte hoek van mensen waar ik het nooit van had verwacht en dat is gewoon super lief.Ik ben de laatste die zal zeggen een transitie stelt niks voor,nee het is moeilijk en je loopt tegen heel veel problemen op en ook tegen heel veel onwil/onkunde van mensen en keer op keer moet je problemen weer het hoofd bieden en dat is soms heel vermoeiend maar toch ga ik door omdat ik iets wil bereiken.

Het gekke is en dat is echt waar ik kan heel veel mensen terug krijgen enkel om weer braaf het mannetje te spelen maar word ik daar gelukkig van.....................
... je bent geen trans 'omdat je het allemaal aankan'. Spreek ik even voor mezelf, maar pre op zijn zie ik per defintie niet als een stabiele basis. Je hebt het ook over 'de transitie aankunnen,' maar dat is een overgangsfase, omdat je het pre op zijn niet aankunt. Tenminste, zo zie ik het dan. Dus zo bezien doet het er ook niet toe of je een transitie aankunt of niet. Je bent een trans en je hebt ook niet altijd voor het uitkiezen wat je verder nog op je pad tegenkomt. Dingen die je sterker maken, of juist niet. Maar je kunt natuurlijk wel tegen jezelf zeggen dat je er ook helemaal voor gaat. En dat betekent ook dat je er mentaal goed uit wilt komen. Ik heb destijds eens 's nachts aan de kant van de weg na zitten te denken. Ik heb toen besloten dat ik verder wil, maar dat die keuze ook betekent dat ik er zo goed mogelijk uit wil komen. Voor mij is het goed geweest om het randje van het leven en dood op te zoeken. Bewust kiezen voor het leven is ook bewust kiezen voor pijn, en bewust eraan werken om dingen beter te maken. Mentale welzijn vind ik belangrijker dan passabel worden en dat soort futiliteiten. Voor mezelf kan ik zeggen dat kracht is voortgekomen uit zwakte. Misschien zijn het wel gewoon twee zijden van dezelfde medaille.
Venka

Bericht door Venka »

oh maar je hebt helemaal gelijk Merel,ook ik heb de grenzen opgezocht en ook ik heb mijzelf in mijn nek vel gepakt en eens flink op mijzelf gescholden en gezegd zo wil ik het niet.Ik wil leven,leven en niet destructief bezig zijn want ik heb een mooie toekomst verdiend en of ik het krijg is een tweede maar ik werk aan mijn leven,ik waak over mijn denken,ik pas op welke acties ik maak in mijn leven want ik wil gewoon mijzelf zijn.Ik en alleen ik ben verantwoordelijk voor mijn leven en niet mijn psycholoog of mijn endocrinoloog en ik moet wat van mijn leven maken en om weer onder een rots te kruipen en doen alsof ik er niet ben dat nooit meer.

Wat bepaalt of je een transitie aan kan dat is een moeilijk gebied maar de ene persoon is de ander niet en iedereen gaat op zijn/haar eigen manier om met problemen en geeft hun eigen draai er aan.Maar ik denk wel heb je veel (geestelijke) problemen om er dan een transitie er naast te doen kan te zwaar zijn.Niet iedereen kan positief leren denken en dat is niet eens trans gerelateerd maar ik waak er voor om negatieve gedachten te hebben en dat is soms best moeilijk want door veel problemen is negatief denken soms zo makkelijk.Het is soms zo makkelijk om te denken laat maar zitten we zien wel.Nee ik wil rust in mijn hoofd in mijn denken en in mijn leven en ik ben de baas over mijn leven.Natuurlijk komen er problemen op je pad waar je niet de baas over bent maar ik heb wel geleerd om hulp te vragen wanneer nodig en ik schaam mij daar ook niet voor en dat was ook een leer proces zoals zoveel problemen een leer proces is.

Merel jij hebt geleerd uit jouw ervaringen door bewust de grenzen op te zoeken en jij weet ook nu wat jij wel en niet in je leven wil en jij weet ook hoe jij sturing wil geven aan je leven en dat is/was een goede basis voor een transitie.Hoe jij het bereikt dat doet er niet toe als je er maar komt en dat jij je leven in je eigen hand hebt en dat je niet geleefd word door je gevoelens en problemen.Er is helemaal niks mis mee om de grenzen van je leven/kunnen op te zoeken als je de weg verder maar vind en dat je niet in een dood spoor loopt.daarom weet ik ook dat Fay - hoe moeilijk ook - er ook komt.

Keuzes maken in je leven is een groot goed en om de juiste keuzes te maken is een nog groter goed maar de juiste keuzes maken kan zo moeilijk zijn en er kunnen zoveel consequenties hangen aan de verkeerde keuzes maken.

Je hebt helemaal gelijk hoor ik vind geestelijke (maar ook lichamelijke) welzijn zoveel belangrijker dan het hele passabel en andere futiliteiten gebeuren.Als ik maar gelukkig ben met wie ik ben en hoe ik eruit zie.Helaas lees en hoor ik te veel verhalen van lotgenoten die enkel op zoek zijn naar bevestiging van hun zijn en dat vind ik jammer.Het foto topic is daar een mooi voorbeeld van van hoe het niet moet.Er is niks mis mee met jezelf te laten zien maar er zijn daar mensen die keer op keer vragen om wat ze al de hele tijd horen en zij zijn in mijn ogen te veel bezig met hun uiterlijke zijn en niet met hun innerlijke zijn en die 2 moeten echt hand in hand gaan voor een evenwichtige basis om als mens er te kunnen zijn.
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Ik kan me ook helemaal vinden in jullie verhalen e gedachten over dit topic Merel en Aafke! Fijn zulke verstandige en waardevolle dingen te lezen.
Venka

Bericht door Venka »

Nou ik wou er niet op reageren Karen maar ik kan het niet uitstaan dat ik - omdat ik ook een T ben - weg word gezet als een labiele persoon omwille van mijn GD.Ik ben veel meer dan mijn GD want dat is maar een klein onderdeeltje van mij want ik ben gewoon een vrouw en ik ben niet mijn GD.
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Hoi Aafke, precies! Dat geldt ook voor mij, ik ben ook gewoon een vrouw,en mijn GD was slechts het gevolg van geboren zijn in het verkeerde lichaam.En via mijn transitie kan ik die ''fout '''corrigeren,en daarvoor had ik een stabiele mentale basis nodig,om te beginnen.Hoe verder ik er in kom,hoe stabieler mijn leven nog wordt,want via mijn weg ,vind ik mijn ware ''zelf'' ,een vrouw,wat ik altijd al geweest ben.

Liefs, Karen
Fay

Bericht door Fay »

Vu geweest

Psychologe - Mevr van der donk,was niet op de hoogte van de verplaatsing van de gesprekken waardoor er nu 5 maanden tussen zat, enigszins verrassend in reactie, hej jou heb ik lang nie gezien, hoe komt dat?

Ik verhaal uitgelegd dat zij 2 keer de gesprekken hebben verplaatst waardoor er 5 maanden tussen zat, mijn beklag gedaan, tevens mijn beklag over het uitschrijven van recepten, 1 week zonder meds is zwaar kut

Excuses van haar: ik heb geen contact gehad met receptie over deze situatie is mij niet bekend, sorry daarvoor

Excuses aanvaard, maar ook nummertjes gevoel

Op mijn vraag wat er dan gebeurd als iemand niet komt opdagen om wat voor reden ook, dan wordt daar iig niet op teruggekoppelt, die persoon niet gebeld of iets dergelijks, er wordt niets ondernomen

Je zou maar zo zwaar in zak en as zitten dat je in die periode zelfmoord pleegt, men zou van niets weten

Enfin, of ik had nagedacht over gen ontharen want de wachttijd operatie is 2 maanden en je kan in mei al op die tafel liggen en je hebt zon 10 sessies nodig, om de 5 weken, dus reken maar uit, nog minstens 1 jaar

Dat gaat mij ff iets te snel allemaal, ja , over nagedacht nee niet begonnen want geen vergoeding, ja over nagedacht of ik wel bij vu wil en hoe en wat en daar nog niet uit zijn

Laat mij nog maar ff mijn eigen tempo volgen aangaan onderzoeken en dan kijken we ergens in maart we verder

Als ik zo terugkijk is het idd omgevlogen, die hrt 9 maanden, en lijkt de schade mee te vallen, en wordt het ergens volgend jaar rond deze tijd mbt operatie, als ik dat al wil , who knows hoe ik er dan over denk

Fay
Jacky

Bericht door Jacky »

Eenzaamheid is een hoop van vanalles denk ik Fay..
Alleen zijn vind ik b.v. niet erg, meestal prettig zelfs.
Denk dat het 'eenzaam-gevoel' iets is dat veel mensen moeten hebben, ook mensen die een relatie hebben en nooit alleen zijn.
Al die vrolijkheid en dat samenzijn ziet er leuk uit aan de buitenkant, maar wat er werkelijk speelt is wellicht meer eenzaamheid dan we denken.
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Fay

Bericht door Fay »

Wat verouderd dit topic maar ik ben inmiddels van mening dat iedereen eens in zijn leven de eenzaamheid tegenmoet moet durven treden, er zit namelijk veel schoonheid in die eenzaamheid, het brengt je regelrecht naar jezelf, je kern, en wat je daar tegenkomt is up to you wat je ermee wilt doen

Velen komen daar nooit, blijven zich maar vullen met afleiding, bijzaken, drugs, drank ,werk etcetc

Zeg ik nu he,want in die periodee van diepe depressie zag ik het zo ook niet, toch heeft het me veel opgeleverd

Fay
Jacky

Bericht door Jacky »

ben ik met je eens, verdriet eenzaamheid, nou ja emoties in algemene zin hebben een functie toch? Ik geloof niet in al die blijheid en vrolijkheid die je zoal ziet. Er zit veel fake tussen en statisch gezien is een mens niet 24/7 blij en gelukkig :) nou ja de onnozelen dan...
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

dan ben ik maar onnozel...
“good enough”