Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Nieuwsberichten
TanteJuut

Re: Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Bericht door TanteJuut »

Klopt, Transvisie Amsterdam is minder geleid dan Transvisie Rotterdam bv. Ik ben bij beiden een aantal keren geweest. Transvisie Amsterdam lijkt meer op een soos-middag. De café-avonden in het land zijn in de avond en in een café ;) (??!?)
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Ik ga in ieder geval morgen naar Leiden :)
Fay

Bericht door Fay »

En ik blijf mooi in Eindhoven :)

Fay
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Bedankt voor jullie reacties. Er blijkt dus wel behoefte te zijn aan contact in het echte leven.
Raisa schreef:Er is elke maand een transcafe bij het COC in Leiden, dat is altijd wel gezellig. Komende zaterdag is de eerstvolgende.
In amsterdam is er elke eerste woensdag van de maand t&t Amsterdam, maar de keren dat ik daar was leek het me meer bevolkt met cd's en tv's dan met transen.
Dat in Leiden ken ik, maar dat is voor mij te lastig met het OV. Daar heb ik het gewoonweg mee gehad, omdat het zo vaak fout gaat, vooral 's avonds laat. Dan rijden er ook nog eens minder treinen, dus extra lang wachten op onaangename stations.
Ik ben wel op zoek naar een woning die wat meer centraal gelegen is, met betrouwbaarder OV dan waar ik nu zit, maar dat zou door de woningnood lang kunnen duren. Er is namelijk weinig aanbod in de buurten waar ik wil wonen (Amsterdam Zuid, Amstelveen Noord).

Wat je schrijft over die t&t-avond in Amsterdam heb ik van meer mensen gehoord. Dat is leuk voor die mensen die daar van houden, maar ik voel me daar, met m'n kortgeschoren haar en make-uploze gezicht,warschijnlijk niet bij thuis.
LauraB schreef:Ik, en redelijk wat anderen hebben in hun profiel staan, welke stad of omgeving ze wonen. Ik sta in ieder geval altijd open voor een uitnodiging.
Lijkt me leuk. Eigenlijk is het wel zo dat ik op zoek ben naar mensen met (een vorm van) genderdysforie in de noordwesthoek van de regio Amsterdam, omdat het dan veel makkelijker is om elkaar eens te zien, maar Haarlem is natuurlijk ook niet de andere kant van de wereld. Ik stuur wel een berichtje.
Fay schreef:Vriendenclub ok,maar ben nu eenmaal de enige transgender en behoefte om soortgelijken te leren kennen is er want men begrijpt ook niet alles mbt waar je tegenaan loopt
Precies, dat ken ik ook wel. Veel mensen uit mijn woonomgeving die ik al lang ken lijken het niet te begrijpen. Zo blijven ze bijvoorbeeld "hij" zeggen als het over mij gaat.
Miazara schreef:Er is altijd op de derde zondag van de maand een bijeenkomst van vrouwen bij het transvisie. Ik vind het altijd tot nu toe wel gezellig. Laatst gingen ze zelfs chinees bestellen en opeten :P En gaat ook niet altijd alleen over trans dingen.
Bij Transvisie kom ik regelmatig, maar in een andere groep. Deze maand ga ik echter ook een keer naar de vrouwengroep. Er komt dan namelijk een endocrinoloog op bezoek. Dat vind ik wel interessant.
Bianca schreef:Haarlem ligt overigens hier om de hoek ;)
En vanaf mijn huis is Heemskerk op fietsafstand. Je krijgt een berichtje.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Goh ik wist niet dat er zoveel mensen hier in de buurt wonen. :)

Hier in het dorp heb ik het geluk bij een andere ts een kamer te bewonen en dat ik geheel onbekend en nieuw gelijk enfemme ben gekomen en gebleven dus kijkt men er niet meer van op.
Jeste

Bericht door Jeste »

Eveliene schreef:Goh ik wist niet dat er zoveel mensen hier in de buurt wonen. :)
Ja, dat is toch leuk om te weten.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Ted

Bericht door Ted »

https://www.facebook.com/cafefarfalle" target="_blank
http://cafefarfalle.wordpress.com/" target="_blank

Genderqueer, Genderfluid, Transgender, All Gender Café
Every 3rd sunday of the month, 17:00-20:00 @ Café Saarein II, Elandstraat 119, Amsterdam

Hoi, deze middagen/avonden zijn volgens mij okay. Het is denk ik het proberen waard.
Miazara

Bericht door Miazara »

Dat is precies op dezelfde dag als de bijeenkomst van de vrouwen groep in a'dam heh. Grappig. Het overlapt zelfs een uur ongeveer
Code Sorceress
Jeste

Bericht door Jeste »

Ted schreef:Genderqueer, Genderfluid, Transgender, All Gender Café
Dat ga ik onthouden voor als ik wat meer in de buurt kom te wonen. Het is nu voor mij namelijk wel zo'n 1,5 uur reizen (waarvan ik een groot deel moet lopen) voor een stukje waar je met de auto hooguit 25 minuten over doet.
In Amsterdam is er ook nog WTF Wednesday.
Bianca

Bericht door Bianca »

Als een van de mensen hier mij heeft geprobeerd te bellen, ik ben niet vaak thuis (gemiste anonieme oproep).
Stuur me anders een PB, dan antwoord ik met mijn mobiele nummer, welke ik na 18:00 over het algemeen wel opneem.

Binnenkort maar eens wat proberen te plannen met de mensen in deze omgeving.
Of het nu allemaal tegelijk is, of af en toe iemand anders, maakt mij niet zoveel uit.
Ik heb hier in ieder geval wel behoefte aan, alleen (op dit moment) niet aan een openbaar iets.