Whatever will be

Nieuwsberichten
Merel77

Re: Whatever will be

Bericht door Merel77 »

Raisa schreef:Wat ik heel bijzonder en verfrissend vond aan deze docu is dat het zaken behandelt die andere docu's negeren en die eigenlijk ook een beetje taboe zijn in het transwereldje. Denk aan het zwarte gat waar veel mensen in vallen na de SRS, denk aan de mogelijkheid tot spijt, de twijfel over of SRS een goede stap is of niet en het opmerkelijke gegeven dat opmerkelijk veel MtF's iets hebbem met bdsm.
Het zwarte gat... Ik weet niet hoe dat nu is, maar als je tijdens de srs verteld wordt dat post ops zeggen dat je altijd een transseksueel zult blijven en that's it, geen verdere uitleg, dan is dat vaag. Is maar een voorbeeld natuurlijk. Maar het zou goed zijn als hulpverleners clienten uitnodigen actief na te denken over het leven na de srs en dan ook actief nadenken over dingen waar je met je gedachten misschien niet zo makkelijk naartoe gaat. En als je de srs ziet als de oplossing voor al je problemen, dan zal er vast wel een zwart gat voor je in het verschiet liggen.

Ik vind trouwens dat er juist veel docus zijn die GD maar al te graag in verband brengen met SM, pardon BDSM.

De belangrijkste boodschap is volgens mij nog steeds dat GD echt is, dat zelfs al ben je nog zo passabel, dat als mensen toch nog met alle geweld blijven volhouden dat er ergens binnenin een man zit, dat dat beeld gewoon niet klopt. Zonder dat zul je nooit emanciperen. Zonder die boodschap is het al gauw pervers. Maargoed, dat is mijn persoonlijke overtuiging.
Laatst gewijzigd door Merel77 op 13 nov 2013, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
LauraB

Bericht door LauraB »

Ik blijf toch echt van mening dat wat Zila zegt echt niet kan.

Klaar komen als een geboren vrouw, nee daar geloof ik niet in. Kan gewoon weg fysiek niet. Maar tegelijk moet ik zeggen dat ik, met hormonen in een dosis waar de endo van het VU van zal schrikken, maar zonder SRS, er ontzettend veel veranderd is. Ik herken niets in verhalen over geen libido meer, niets dat meer werkt. Mijn libido is fors gestegen, sperma is er totaal niet meer, daarvoor in de plaats een helder vocht. Orgasmes die ik zo ongeveer niet meer kende en als ik ze, door inbeelding een vrouw te zijn, al had maar een klein beetje wit spul. Het heldere vocht bij een orgasme en er voor al een beetje is vele malen in verhouding meer. En het orgasme zelf heel lang, een niet goed te beschrijven tinteling van je tenen naar je oren en terug. een gevoel dat lang aanhoud en meerdere keren terug komt. Ik schep niet op, heb nog helemaal geen SRS waar ik het aan ophang. Ik wil zelf zo ver gaan, van afhankelijk wie je bent en ik je ken, kom langs voor een bijzonder avondje.

Maar dat ik dit mag ervaren, dat het ding van een last en een ongemak naar een ding gegaan is wat nog prettig kan zijn, betekent niet dat ik een SRS laat zitten. Het ding hoort simpel weg niet bij me en moet weg. Ook als dat betekend dat ik dit gevoel moet gaan missen. In dat geval ben ik blij deze ervaring gehad te mogen hebben.

Ook ga ik niet tegen iemand hierdoor zeggen dat ze geen trans zijn als ze dit niet ervaren, of als iemand juist geen operatie wil, omdat ze hun penis niet willen missen. Ik ga al helemaal niet zeggen dat je geen trans bent omdat je op een te late leeftijd pas achter gekomen bent een vrouw te zijn.

Ik ben gewoon open over mijn BDSM verleden, her en der op het forum is dat ook te zien en te lezen tussen de regels door. Als je vragen hebt stuur een Pb of schrijf wat in een van de topics.
Merel77

Bericht door Merel77 »

LauraB schreef: Klaar komen als een geboren vrouw, nee daar geloof ik niet in. Kan gewoon weg fysiek niet.
Passabel zijn is volgens velen ook fysiek niet mogelijk. Toch gebeurt het dat er een heleboel zijn die over straat kunnen zonder dat iemand het opvalt. Kijken mensen niet goed? Zijn de mensen misschien te beleefd? Letten mensen er misschien ook gewoon niet goed genoeg op? Of is het echt niet te zien?

Laat het maar waaien. Ik zeg van mezelf niet dat ik me passabel vindt. Ik zeg dat ik er nooit iemand over hoor. En wat seks betreft...

Klaar komen als een geboren vrouw... Hmmm... . Ik kan er van genieten en mijn partner ook... bewijzen, vergelijken, ik vind het een dwaalspoor. Zit je lekker in je vel, functioneer je goed, kun je genieten, kun je je openstellen, jezelf overgeven, dat is veel belangrijker dan oeverloos gezever van wel/niet mogelijk, wel/niet echt. Alleen in zulke termen denken is al verkrampend.
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Om in een docu te horen of om ergens te lezen dat je geen echte ( trans ) vrouw kan zijn vanwege de leeftijd waarop je daadwerkelijk omgegaan bent ( wat nogal vaak een stuk later is dan het moment waarop mensen het ontdekten ,om welke reden dan ook ) of vanwege het feit wel of geen srs te willen,is in mijn ogen weer helemaal terugzakken naar de middeleeuwen. Beledigend ,dom ,schandalig en respectloos. Iemand die er dat soort denkbeelden op na houdt,die is zelf geen echte (trans) vrouw.Wanneer krijgt men het nou eindelijk eens door dat je gender identiteit tussen je oren zit.Die Zila heeft denk ik niks tussen haar oren zitten en alleen maar tussen haar benen,dus die is zelf gewoon een man :). En even serieus, gewoon ook een vreselijk mens,zo aan die docu te zien.
LauraB

Bericht door LauraB »

@Merel77: Het gaat er meer om, dat er T's zijn die het 'lukken' van hun SRS, de kwaliteit van de chirurg die hun onder handen genomen heeft zo goed, dat hun de noodzaak van hun SRS willen recht rechtvaardigen. Fysiek ben je gewoon anders dan een biologische vrouw. Zelf nog steeds anders dan een bio vrouw wiens eierstokken en baarmoeder verwijderd zijn. Je weefsel is anders, je klieren zitten op een andere plaats en komen op een andere plaats uit. Wel kan je beeving nu eindelijk beter kloppen, waarbij je een, op een biologische vrouw lijkende ervaring beleeft. Maar dat is niet waar deze mensen het over hebben.

En passabiliteit, ja dat kan, ik schijn vrij passable te zijn. Ik heb genoeg foto's en filmbeeld gezien van transseksuelen die toch echt niet te zien is dat er iets mannelijke geweest is. Net zoals er bio vrouwen zijn die niet passable genoemd zouden worden als ze trans zouden zijn. Uitstraling en voorkennis is veel belangrijker dan fysiek.
Venka

Bericht door Venka »

KarenTS schreef:Wanneer krijgt men het nou eindelijk eens door dat je gender identiteit tussen je oren zit.Die Zila heeft denk ik niks tussen haar oren zitten en alleen maar tussen haar benen,dus die is zelf gewoon een man :). En even serieus, gewoon ook een vreselijk mens,zo aan die docu te zien.
Daarom kijk ik zulke docu,s niet omdat ze niets toevoegen maar andere mensen die er geen verstand van hebben en nog nooit een transgender hebben ontmoet ja hun vooroordelen worden dan wel weer gevoed.Vaak hebben zulke docu,s een vooraankondiging dat niet strookt met de werkelijkheid en mensen nieuwsgierig maakt naar de docu en er zelfs voor op blijven.Kijk maar naar shock dossiers op SBS geloof ik in de late uren.Daar zie je de meest afgrijselijke docu,s en het ergste,mensen kijken er ook nog naar en de volgende dag op werk zegt Jan tegen Piet heb je die docu van gister avond nog gezien.................
Merel77

Bericht door Merel77 »

LauraB schreef:@Merel77: Het gaat er meer om, dat er T's zijn die het 'lukken' van hun SRS, de kwaliteit van de chirurg die hun onder handen genomen heeft zo goed, dat hun de noodzaak van hun SRS willen recht rechtvaardigen.
Kan allemaal zijn, maar wie zijn wij eigenlijk om te zeggen dat die mevrouw geen super passabele ouwe oma kut heeft?
willah

Bericht door willah »

ha ha ha merel ik zit te gieren hier.
willah

Bericht door willah »

[quote="KarenTS"]Om in een docu te horen of om ergens te lezen dat je geen echte ( trans ) vrouw kan zijn vanwege de leeftijd waarop je daadwerkelijk omgegaan bent ( wat nogal vaak een stuk later is dan het moment waarop mensen het ontdekten ,om welke reden dan ook ) of vanwege het feit wel of geen srs te willen,is in mijn ogen weer helemaal terugzakken naar de middeleeuwen. Beledigend ,dom ,schandalig en respectloos. Iemand die er dat soort denkbeelden op na houdt,die is zelf geen echte (trans) vrouw.Wanneer krijgt men het nou eindelijk eens door dat je gender identiteit tussen je oren zit.Die Zila heeft denk ik niks tussen haar oren zitten en alleen maar tussen haar benen,dus die is zelf gewoon een man :). En even serieus, gewoon ook een vreselijk mens,zo aan die docu te zien.[/quote

nou zeg zo kan die wel weer he, ik kende haar persoonlijk en vooral toen zij in haar beginfase was met alles met de hormonen en ik haar vaak hielp met de makeup enz en wij werkten in de 90s op de keileweg in rotterdam en inderdaad op de tippelzone waar ik goud geld verdiende,en ik schaam mij er niets voor.
zilla is gewoon iemand net als ik die veel heeft gezien en meegemaakt heeft.misschien komt ze soms een beetje bot en dom over.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Het bespreken en/of bepalen van of iemand wel of geen echte trans is of meer of minder trans dan een andere trans hebben we - meen ik - geruime tijd geleden achter ons gelaten.
Liever geen terugkeer naar die periode.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)