Het zwarte gat... Ik weet niet hoe dat nu is, maar als je tijdens de srs verteld wordt dat post ops zeggen dat je altijd een transseksueel zult blijven en that's it, geen verdere uitleg, dan is dat vaag. Is maar een voorbeeld natuurlijk. Maar het zou goed zijn als hulpverleners clienten uitnodigen actief na te denken over het leven na de srs en dan ook actief nadenken over dingen waar je met je gedachten misschien niet zo makkelijk naartoe gaat. En als je de srs ziet als de oplossing voor al je problemen, dan zal er vast wel een zwart gat voor je in het verschiet liggen.Raisa schreef:Wat ik heel bijzonder en verfrissend vond aan deze docu is dat het zaken behandelt die andere docu's negeren en die eigenlijk ook een beetje taboe zijn in het transwereldje. Denk aan het zwarte gat waar veel mensen in vallen na de SRS, denk aan de mogelijkheid tot spijt, de twijfel over of SRS een goede stap is of niet en het opmerkelijke gegeven dat opmerkelijk veel MtF's iets hebbem met bdsm.
Ik vind trouwens dat er juist veel docus zijn die GD maar al te graag in verband brengen met SM, pardon BDSM.
De belangrijkste boodschap is volgens mij nog steeds dat GD echt is, dat zelfs al ben je nog zo passabel, dat als mensen toch nog met alle geweld blijven volhouden dat er ergens binnenin een man zit, dat dat beeld gewoon niet klopt. Zonder dat zul je nooit emanciperen. Zonder die boodschap is het al gauw pervers. Maargoed, dat is mijn persoonlijke overtuiging.