Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Nieuwsberichten
Bianca

Re: Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Bericht door Bianca »

Aafke schreef: Dat geld niet voor mij,zoals ik hier ben ben ik ook in het echie.Ik doe mij niet anders voor dan dat ik ben.Omdat dat voor de meeste mensen niet geld ben ik heel voorzichtig met wie ik wel en niet wil ontmoeten.Ik vind het heel vervelend om mensen te ontmoeten die hier en in rl compleet anders zijn.
Gelukkig ben ik het hier, voor zover ik al wat mensen heb mogen ontmoeten, nog niet tegen gekomen.
Ik bedoel het ook niet zo extreem dat mensen op een forum opeens heel anders zijn, maar voornamelijk dat het makkelijker is zaken verkeerd te interpreteren, het makkelijker is om boos te worden omdat je toch niemand in het gezicht aankijkt, en je al heel snel een verkeerd beeld over iemand kan vormen, wat totaal kan afwijken met hoe die persoon in het echt is.

Ik heb dit in mijn eerdere post een beetje ongelukkig, en zonder er goed over na te denken neer gekwakt. :oops:
Venka

Bericht door Venka »

@Eva O maar er zit zeker verschil tussen de tekst en persoon hoor, tekst is in feite dood iets maar de persoon niet. Maar wat ik bedoel is ik leef en ben zoals ik ben, ik doe mij niet anders voor of het nu hier is of elders ik ben dezelfde persoon. Een ontmoeting is geen probleem, ik kom bijna elke maand wel in Amersfoort en om daar ff uit te stappen. In januari rij ik er weer door heen richting Woerden. Ik weet zo niet uit mijn hoofd wanneer -lig al in bed- maar ik stuur je wel een pbtje en dan komt het in orde.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Dat zou ik heel erg waarderen!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
TanteJuut

Bericht door TanteJuut »

Anders gezegd: mensen tot wie ik een afstand meende te hebben kwamen in werkelijkheid dichter bij mijn 'golflengte' dan ik had verwacht. Of zou dat andersom zijn?
Dat heb ik ook vaak met anderen. Door mijn stijl van typen word ik vaak harder ervaren. Heb wel via diverse groepen irl aardig wat leuke transgenders ontmoet. Ik denk dat voor vriendschap misschien 10% uiteindelijk geschikt is. De rest is gewoon te verschillend qua, stijl, houding, humor en relativeringsvermogen. Lotsverbondenheid is ook maar beperkt at the end.
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
KarenTS

Bericht door KarenTS »

Ik wil toch ook wel even vermelden dat ik in real life exact de zelfde persoon ben als hier op het forum,mijn avatar moge daar een voorbeeldje van zijn.En de mensen die mij kennen in real life, getuigen :)
diederique

Bericht door diederique »

EvaVanA schreef:Om eerlijk te zijn ben ik vaak wel benieuwd of er verschil is tussen de mens en haar tekst. Wat mij in de loop van enkele jaren soms is opgevallen, is dat sommige schrijvende mensen een heel vastomlijnde mening kunnen uiten, met soms weinig ruimte voor compromissen. Diezelfde mensen bleken dan als levend mens heel veel zachter te zijn. Mijn interpretatie, dat wel.
Anders gezegd: mensen tot wie ik een afstand meende te hebben kwamen in werkelijkheid dichter bij mijn 'golflengte' dan ik had verwacht. Of zou dat andersom zijn?
Eva, laat je verrassen! Ik denk dat de ontmoeting met menigeen anders uitpakt dan je vooraf verwacht. Zin om langs te komen?
@ verschillende posts. Het klopt, menigeen die ik de afgelopen maanden ben tegen gekomen lijkt sprekend op haar/zijn avantar.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

diederique schreef:Het klopt, menigeen die ik de afgelopen maanden ben tegen gekomen lijkt sprekend op haar/zijn avantar.
En dat geldt zelfs voor best een aantal die geen foto van zichzelf als avatar hebben.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Waarom zou ik me op internet anders voor doen dan in het dagelijkse leven? Mijn foto's worden niet door fotosoep heen gehaald dus een fotomodel ben ik niet bepaald wat iedereen kan zien en tja mijn iq is door een ongelukje 20 jaar geleden ook niet boven gemiddeld.
Jammer voor de mensen die niet blij met me zijn maar ik heb in mijn ogen niks om me voor te schamen. Sterker nog, ik ben nog nooit zo trots op mezelf geweest als nu ook al laat ik op FB wel eens wat negatieve geluiden over mezelf horen.

Ik ben gewoon ik :P
jacqueline

Bericht door jacqueline »

IK ben me er ook niet van bewust me hier anders voor te doen als in het eggie. Ook ik ben nogal terughoudend in meetings maar meer in de trant van: als ik ergens ga waar ik mensen tref waarvan ik het gevoel heb dat ze mij niet mogen kom ik niet. Mensen die ik niet mag kan ik gewoon negeren op zo'n avond zonder dat het de sfeer hoeft te bederven. Echter....mijn angst om overal weer afgewezen te worden is vaak groter dan de wil om mensen te ontmoeten. Ik kan er niet tegen als ik ergens als vijfde wiel erbij moet hangen en dat niemand aandacht meer aan me besteed en doet alsof ik niet meer besta. Is in het verleden al vaak genoeg gebeurd.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Dat heb ik dus tegen veel T&T avonden, die ploegjesvorming waar je niet tussen komt maakt de sfeer zo beknepen dat je gewoon geen zin meer hebt om ooit nog terug te komen. Niemand wil het gevoel krijgen afgewezen te worden en dat is toch iets wat de meesten van ons te vaak meegemaakt hebben. Nou ben ik pas geleden voor het eerst naar een T&T avond in Hoorn geweest en daar werd je door de gastvrouwen gelijk bij de groep betrokken en rouleert het zodat je geen groepjesvorming krijgt. Heel gezellig maar het was gewoon mijn ding niet omdat ik heel anders in het leven sta dan dat hun in het leven staan. Ik ben gewoon 24/7 vrouw en dan heb je geen zin om te gaan praten over je nieuwe Livera BH die oh zo lekker zit dat je er haast een orgasme van krijgt, yuk vreselijk.
Vandaar dat ik dat soort avonden maar over sla, het was leuk voor een keer maar zeker niet voor vaker.