Veronica en Raisa, daar ben ik het dus voor de volle 100% mee eens. Ik heb het altijd heel merkwaardig gevonden dat juist in een Transgender wereld, waar men zich hard verzet tegen discriminatie van buiten, er nota bene wel intern wordt gediscrimineerd in de vorm van : “Ik ben “echter” dan jij, omdat ……….” ! Het gaat er toch helemaal primair om wat voor “mens” iemand eigenlijk is en niet om het feit of hij of zij dat “foutje” tussen de benen nu wel of niet wil laten corrigeren. Niets is toch persoonlijker dan wat je met je eigen lichaam wel of niet doet.Veronica schreef:Raisa schreef:Klopt en iemand overhalen is in mijn ogen minder, dat is je eigen keus of je wel of niet hormonen neemt, gewoon metvrust laten en klaar.Rense schreef:Zo'n hierarchie heb ik zeker ook wel gemerkt. Heel vervelend.
.
Helaas ben ik op sommige forumleden mogelijk wat drammerig overgekomen. Maar het is zeker nooit mijn bedoeling geweest om anderen “over te halen” . Maar ik merkte dat doordat het VUmc sinds 1985 zo sterk predikte wat ik die “eenheidsworst” noem, vooral mensen, die zelf in de natuurlijk uiterst heftige aanloop naar zo’n SRS zitten, zich eigenlijk niet of nauwelijks nog kunnen voorstellen, dat er ook mensen met soortgelijke gevoelens zijn, die zo’n SRS gewoon niet ambiëren.
Ik vind het jammer, dat mensen die wel permanent in de hoedanigheid van het andere geslacht willen leven, maar daarbij zeker in eerste instantie niet direct denken aan HRT en SRS, zich afgeschrokken voelen door zelfs een websiteforum als dit T-Nederland forum. Na 1990 ben ook ik eerst 17 jaar lang heerlijk ondergedoken in de grote sociale omgeving van mijn vriendin . Pas toen die zorgverzekeraars in 2006 moeilijk gingen doen ben ik binnen de “T wereld” actief geworden. En nu zit ik dus in een “Deelnemersraad” van de TNN en geef als “ervaringsdeskundige” voorlichting in o.a. het onderwijs over het transgender fenomeen. Daarbij is het een voordeel, dat je voor zo’n gehoor staat als iemand van vlees en bloed met puur eigen ervaring op dit gebied en dat is dan heel erg leuk om te doen. En natuurlijk ben ik goed geïnformeerd over het totale transgender plaatje, vanaf travestieten die niet uit de kast durven te komen tot en met transseksuelen, die mogelijk die kwalificatie “transseksueel” zelfs als beledigend ervaren, omdat zij vanaf hun geboorte al waren wie zij zijn, er alleen wat lichamelijke correcties hebben plaats gevonden, maar dat er absoluut nooit sprake is geweest van enig “trans” gebeuren. Maar als het gaat om voorlichting aan mensen, die rechtreeks betrokken zullen worden bij de medische ingrepen in dit vlak, dan laat ik het dus over aan collega’s die daar zelf ervaring mee hebben.
Ik geniet nog steeds met volle teugen, dat ik nu al heel lang kan leven zoals ik me voel, maar nu ook een klein steentje bijdraag aan het algemene welzijn van de transgender wereld.