Trans en verkiezingen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Kitty

Re: Trans en verkiezingen

Bericht door Kitty »

marlies schreef:
Merel77 schreef:Kweenie hoor, als een partij gaat roepen 'we gaan tieten vergoeden' dat het niet erg emancipatorisch overkomt. Dus om dat mee te nemen in je partij programma...
Maar dat stelde toch ook niemand voor? Ik snap niet helemaal waar het idee dat deze draad alleen over borstvergrotingen (of uberhaubt vergoedingen) gaat ineens vandaan komt want dat was absoluut niet m'n bedoeling. Als je alleen daar op aanstuurt zal je inderdaad niet snel iets bereiken.
Nou dan maakt het ook niet zoveel uit waar je dan op stemt... zolang het geen christelijke partijen zijn.
Ik denk dat die wet er toch wel komt... welk kabinet er hierna ook komt.

Mbt vergoedigingen zou je het eea kunnen verbeteren door verstandig te stemmen zodat er een links kabinet komt.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

D66 toont zich zeer betrokken. Op het Transgenderfestival Nijmegen afgelopen jaar in woord, ik heb het ook op schrift: "Het houdt onze aandacht". Dank u.
De SP is ook zeer betrokken. Ik heb hun laatste reactie even onder de muts gehouden om een bevriend lid de gelegenheid te geven hier iets aan te doen, maar plaats het nu toch maar hier:
Als de capaciteit bij het VUmc te gering is, moet deze capaciteit worden uitgebreid. Voor zover het in de verzekering zit, kunnen betrokkenen zich wenden tot hun zorgverzekeraar die verantwoordelijk is voor de inkoop en het beperken van wachtlijsten. Om vanwege tekorten uit te wijken naar minder betrouwbare private hulpverleners lijkt ons geen goede zaak.
Pardon...??? Lees ik hier dat de P.I.G. van Tanja van Hengel minder betrouwbaar is dan het genderteam van de VU...???
Eigenlijk ben ik nog steeds razend.
We werken aan een Transgenderfestival in Amersfoort, in mei volgend jaar. Ik heb het niet alleen voor het zeggen, maar ik zou hier in het debat wel een kernpunt van willen maken.

Overigens heb ik ook een tweede reactie van het CDA. Je raadt het al; het houdt hun aandacht. De overige partijen vonden het niet de moeite waard te reageren. Denk je werkelijk dat ze de komende maanden tijd hebben om in de campagne ook maar 1 minuut aan ons te besteden?

Juist omdat de SP zich zo opstelt (maar als enige inhoudelijk reageert) is het misschien nuttig om juist die partij te bestoken met onze mening(en). Geen voorbeeldteksten, alsjeblieft! Doe het op je eigen manier en in je eigen woorden. Ik ga zelfs geen adressen geven. Zoek dat zelf op. Laat de berichten via diverse e-mailadressen of desnoods per papierpost daar binnenkomen.

In een brief die ik van Onze Minister heb ontvangen wordt weer vaag gerept over uitbreiding van de capaciteit. Die worst wordt ons al jarenlang voorgehouden als zoethoudertje. Er gebeurt echter nog steeds niets.

Kom op, meiden en mannen!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
marlies
Gast

Bericht door marlies »

Kijk, dat is iets waar we iets aan hebben :)
Kitty

Bericht door Kitty »

Hi Eva...

Ze kunnen ook niets weten omdat de Vu in het algemeen nog steeds als n soort lourdes voor transen wordt gezien...

Wij zullen ze indd zelf duidelijk moeten.maken dat tanja bijv.net zo kundig is (ik vind haar zelfs vele vele maten kundiger als psycholoog).
Arike

Bericht door Arike »

marlies schreef:
La-Clau schreef:Ik denk (en als ik ga denken wordt het altijd moeilijk) dat transgenders in Nederland een te kleine groep vormen om daadwerkelijk in partijprogramma's van politieke partijen te verschijnen.
Oneens :) Als partij kun je daar ook mee scoren bij een breder publiek doordat het laat zien dat je opkomt voor bepaalde minderheden. Het kan onderdeel zijn van een totaalplaatje.
hmmm als partij KAN je overal meescoren... in de praktijk echter... ;) 8-)
De gemiddelde Nederlandse burger zal niet heel erg onder de indruk zijn van steun voor minderheden door partijen.... Vooral niet als het de eigen portemonnen raakt.
Van de idealistische (spreekwoordelijke) uitzondering op de regel moet je je het (kwantitatief gezien) niet hebben als politieke partij....

btw.: helemaal mee eens, Claudia!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
TheGirl

Bericht door TheGirl »

Ik kijk toch naar andere zaken met stemmen.
Aanpak criminelen dit moet harder
Betere marktwerking beter voor de consument
Inperking budget publeke zenders- er wordt nog steeds teveel uitgegeven van ons belastingeld aan de zogenaamde sterren
Strengere aanpak kindermisbruik deze mensen moeten harder aangepakt worden
Minder overheid kosten hier kunnen omlaag dus ook belasting
Belastingdruk voor de bevolking niet verhogen
Geen belasting verhoging op inkomens dus ook niet bij topinkomens
Afschaffen van fratsen zoals programmaraden voor analoge kabeltv
Overlast veroorzakers direct hard aanpakken boete erop en drie keer boete betekent een tijdje detentie
De overheid bemoeit zich niet met de markt
De overheden bezitten zogoed als niks dit kan ook door commerciele marktpartijen
In openbaar onderwijs moet meer worden geinvesteerd
La-Clau

Bericht door La-Clau »

Kijk, dat is nou een zinvolle manier van uitzoeken waar je stem heen gaat.
Hoewel ik het niet met alles wat TheGirl hier zegt eens ben, is het in ieder geval kijken naar ALLE zaken die in de komende tijd belangrijk zijn. Het lijkt mij ook ontzettend dom om een stem uit te brengen uitsluitend op het transgenderbeleid van de betreffende partij. Voor zover er al een transgenderbeleid wordt gevoerd natuurlijk want uit Eva's post moge duidelijk worden dat er nauwelijks ergens iets concreets gebeurt. En welbeschouwd is het beleid hierin maar een korte periode van je leven van enig belang, terwijl andere zaken, zoals lasten, onderwijs, voorzieningen en veiligheid zich over veel langere periodes uitstrekken.
Daarom zal ik zeker kijken naar het totaalplaatje van de partijprogramma's en dus niet naar een klein stukje er uit.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

TheGirl schreef:Ik kijk toch naar andere zaken met stemmen.
Inperking budget publeke zenders- er wordt nog steeds teveel uitgegeven van ons belastingeld aan de zogenaamde sterren
Overlast veroorzakers direct hard aanpakken boete erop en drie keer boete betekent een tijdje detentie
De overheden bezitten zogoed als niks dit kan ook door commerciele marktpartijen
De afsplitsing is me niet ontgaan, maar ik wil hier nog één ding over opmerken. Partijprogramma's en wat daar aan doet denken zijn - wat mij betreft - hier niet welkom. Ik maak hier de dienst niet uit, maar houd mijn mening niet voor me. Religie en politiek hebben op fora wereldwijd tot schisma's geleid.

Mag ik oproepen tot enige terughoudendheid?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
TheGirl

Bericht door TheGirl »

EvaVanA schreef:
TheGirl schreef:Ik kijk toch naar andere zaken met stemmen.
De afsplitsing is me niet ontgaan, maar ik wil hier nog één ding over opmerken. Partijprogramma's en wat daar aan doet denken zijn - wat mij betreft - hier niet welkom. Ik maak hier de dienst niet uit, maar houd mijn mening niet voor me. Religie en politiek hebben op fora wereldwijd tot schisma's geleid.

Mag ik oproepen tot enige terughoudendheid?
Eva het mijn post was alleen maar om aan te geven waar ik persoonlijk op let met stemmen. Ik haal ook geen partij aan. Ik ga er ook verder niet op in hier op het forum. Dat vind ik ook niet nodig.
Hexley

Bericht door Hexley »

marlies schreef:Is niet een boel van de inperking gebeurd tijdens het CDA+PVDA+CU-kabinet? En het wetsvoorstel voor de GBA-aanpassing is dan juist weer gebeurt tijdens het CDA+VVD+PVV-kabinet (niet dat ik de kans groot acht ooit op het CDA, de VVD of de PVV te zullen stemmen ;) ).

Maar goed, het idee ontstond op de chat om een lijst met stellingen te maken en die te mailen naar de partijen zodat we ze langs de meetlat kunnen leggen. Dat lijkt me wel de moeite waard, op zich.
Mmm, heb ik er over heen gelezen of is iedereen bv. Gayvote.nl al weer vergeten?

Roze standpunten Kamerverkiezingen 2010

Afbeelding
Afbeelding