Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venus

Re: Transseparatisme: Wil de echte transseksueel opstaan?

Bericht door Venus »

Irene schreef:
Aafke schreef:voor mij blijft iemand of een man of een vrouw,meer geslachten zijn er niet.
Ik zie dus ook liever dat wij - transmannen en transvrouwen - onder de transgender paraplu weg gaan en een eigen identiteit gaan vormen
Je opent je blog dat je een bijdrage wilt leveren aan een meer open maatschappij waar diversiteit als gewoon word geaccepteerd en je stelt je best 'open minded' op, maar vervolgens kies je toch wel sterk voor de tweedeling M/V. In de praktijk komt dat neer op dezelfde houding als delen van mijn familie die mij als 'tranny' niet accepteren.
Voor mij is een travestiet (met pruik en jurkje) in haar innerlijke beleving en verschijning op dat moment net zo goed een vrouw als jij dat bent. En een Dragqueen doet mijn inziens aan een Transvrouw (TS) in het geheel geen tekort. De digitale vorm "M/V" lukte al niet in de klassieke oudheid. Wat dat betreft past Transseparatisme echt beter in het middeleeuwse gedachtegoed. Pas dus op voor de brandstapel, want er zijn genoeg mensen die jou als tranny er ook op willen stoppen. En gillen 'dat je toch echt een vrouw bent', helpt dan -vrees ik- niet (sorry voor deze beeldspraak :fpalm: ).
:wship: :wship:
Venka

Bericht door Venka »

Irene schreef:
Aafke schreef:voor mij blijft iemand of een man of een vrouw,meer geslachten zijn er niet.
Ik zie dus ook liever dat wij - transmannen en transvrouwen - onder de transgender paraplu weg gaan en een eigen identiteit gaan vormen
Je opent je blog dat je een bijdrage wilt leveren aan een meer open maatschappij waar diversiteit als gewoon word geaccepteerd en je stelt je best 'open minded' op, maar vervolgens kies je toch wel sterk voor de tweedeling M/V. In de praktijk komt dat neer op dezelfde houding als delen van mijn familie die mij als 'tranny' niet accepteren.
Voor mij is een travestiet (met pruik en jurkje) in haar innerlijke beleving en verschijning op dat moment net zo goed een vrouw als jij dat bent. En een Dragqueen doet mijn inziens aan een Transvrouw (TS) in het geheel geen tekort. De digitale vorm "M/V" lukte al niet in de klassieke oudheid. Wat dat betreft past Transseparatisme echt beter in het middeleeuwse gedachtegoed. Pas dus op voor de brandstapel, want er zijn genoeg mensen die jou als tranny er ook op willen stoppen. En gillen 'dat je toch echt een vrouw bent', helpt dan -vrees ik- niet (sorry voor deze beeldspraak :fpalm: ).
Mensen zijn er in 2 verschillende vormen of wel mannelijk dan wel vrouwelijk iets meer is er niet.Iemand die zegt ik ben androgyn die is in mijn ogen nog op zoek naar zijn/haar mannelijkheid/vrouwelijkheid en die heeft zijn/haar identiteit nog niet gevonden.Mensen die mij zeggen ik hoor bij het derde geslacht dat is voor mij net zo iemand als die op een berg gaat staan roepen dat de einde der tijden is aangebroken.Er is gewoon geen derde geslacht niet wetenschappelijk maar ook niet met een beetje fantasie.

Wat travestieten betreft en deeltijd vrouwen/mannen nee daar geloof ik niet in.Ik heb wel eens docu,s gezien met travestieten en hen werd ook gevraagd of zij zich vrouw voelen en het antwoord is nee.Hun identiteit is gewoon man en vaak een homoseksuele man en dat zij zich extravagant willen uiten als vrouw wil niet zeggen dat je ook vrouw bent of je als vrouw identificeert. Dit geld ook voor deeltijd vrouwen/mannen en in mijn ogen zijn zij niet meer dan crossdressers en dus niet bij het tegenovergestelde van hun geboorte geslacht.Ik begin er niet aan dat iemand de ene keer Wim is en de andere keer Marie dan is die persoon gewoon Wim en zal ik hem nooit met Marie aanspreken tenzij hij/zij aan een transitie begint en zich identificeert als bij het tegenovergestelde geslacht te horen.

Zoals Laura aangeeft transgender is een paraplu term of te wel een vuilnisbak term,alles wat niet onder normaal valt op gebied van sekse overschrijdend gedrag word maar onder deze term gegooid en ik als (trans)vrouw word dan op een hoop gegooid met travestieten,crossdressers,ladyboys en weet ik wat nog meer terwijl ik in niks maar dan ook niks met hun gemeen heb.Dus ja ik ben een transseparatist omdat ik niet op een hoop gegooid wil worden met allerlei vormen en uitingen van sekse overschrijdend gedrag waar ik niks mee te maken heb.

Dat ik meer diversiteit in de samenleving wil hebben ja daar ben ik een voorstander van en wil daar ook actief mijn bijdrage aanleveren en dat is niet alleen voor transgenders/transseksuelen maar ook voor biseksuelen en homoseksuelen.Dat ik een 2 deling maak onder geslachten dat heeft niets te maken met diversiteit maar gewoon met iemands identiteit en expressie.Dat ik onderscheid maak wil niet zeggen dat ik mensen niet respecteer om wat ze zijn.Maar ik heb geen zin in om mensen met Zhij of weet ik wat aan te spreken of dat ik niet weet wat iemand is.Op dat gebied is er ook een grens aan tolerantie hoor en is de gevolgen voor de persoon zelf als hij of zij zich niet begrepen voelt omdat zijn/haar expressie in nevelen is gehuld.

Ik ben wel de laatste persoon die onderscheid maakt met iemands voorkomen,ik ben zelf heel lang in de Gothic/blackmetal stroming geleefd en ik ging om met punkers,new wave,pure Gothic mensen,homo,s en lesbiennes en ga maar door en ik ben zelf vaak onbegrepen gevoeld door de maatschappij omdat ik mijzelf buiten de maatschappij stelde door onderdeel te worden van een bepaalde stroming en werd ik beledigd en uitgescholden omdat ik mijzelf was. Religieuze mensen scholden mij uit voor satanist,heidenen en nog meer van die termen.Housers uit de 90s scholden mij uit voor dommen boer,stomme trut,homo zwartkop en ga maar door en waarom? omdat ik mij fijn voelde in de Gothic/black scene en nu staan al die domme mensen vooraan bij bijvoorbeeld Within Temptation omdat ze nu in eens heel succesvol zijn maar waar waren zij in de 90s toen zij moesten ploeteren om hun bestaansrecht.Dezelfde mensen hebben mij wel uitgescholden,hoe hypocriet zijn die mensen.Dus ik weet wat het is om niet begrepen te worden maar iedereen is wel man of vrouw en hoe lelijk sommigen het ook vinden klinken er is simpel weg niet meer alleen een groei naar het ene dan wel het andere geslacht.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Aafke , als je het zo zwart wit ziet........

ik leg de volgende stelling neer

SRS is niets anders als een verregaande vorm van travestie ......... Je wordt geen vrouw maar de uiterlijke kenmerken worden aangepast aan de
inwendige gevoelens .

Dus de ultieme 'crossdresser'.

Dit is eigenlijk wat je dus stelt . Je bent man of vrouw en niets kan dat veranderen want er is geen tussenvorm .......
Een SRS is erg knap maar er blijven toch dingen die men niet kan realiseren en als er alleen maar mannen of vrouwen zijn?

Ik denk dat je heel veel anderen maar ook jezelf, daar heel veel mee tekort doet.

Maar dan stel je voor je zelf.

" ik als (trans)vrouw word dan op een hoop gegooid met travestieten,crossdressers,ladyboys en weet ik wat nog meer terwijl ik in niks maar dan ook niks met hun gemeen heb."

Sorry hoe zie jij jezelf dan ? Want hierin maak je toch onderscheid.

Ik heb heel veel moeite om ethische problemen als deze zo zwart wit te zien.
en kan het dan ook niet met je eens zijn .

en zelf verwerp ik deze stelling dan ook ten zeerste

Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Venka

Bericht door Venka »

Renée schreef:Aafke , als je het zo zwart wit ziet........

ik leg de volgende stelling neer

SRS is niets anders als een verregaande vorm van travestie ......... Je wordt geen vrouw maar de uiterlijke kenmerken worden aangepast aan de
inwendige gevoelens .

Dus de ultieme 'crossdresser'.
Volgens mij lees jij niet goed,een travestiet is een man en geen vrouw en een mannelijk crossdresser is een man en geen vrouw en ik identificeer mij al van jongs af aan als meisje en een crossdresser/travestiet niet en dat is een wezenlijk verschil tussen mij en zij en ik wil dat mijn lichaam een is met mijn identiteit en dat die strijd tussen mijn lichaam en geest tot een einde komt en die strijd heeft eerder genoemde personen niet.Ik weet niet wat jij bent maar waarschijnlijk geen transseksueel (mijn excuses als ik te ver ga en correct me if i am wrong) anders had jij die strijd en ellende die ik ( en andere transseksuelen) hebben ervaren met jezelf als jongen/man wel herkent.Ik ben diep ongelukkig geweest omdat ik niet kon zijn wie ik van binnen was.Je besluit niet zo maar van de ene op de andere dag om vrouw te worden en het is ook geen spelletje,verkleed partijtje of een vertoning op een podium of zo. Ik heb al vanaf mijn 6e of zo een hekel aan mijn piemel en die kan er niet snel genoeg er af.Weet je hoeveel pijn het doet dat jij als kind niet begrepen word en het wel wil uit schreeuwen dat je een meisje bent maar dat dat niet kan omdat jij anders in elkaar word geslagen door je omgeving/je vader.Ik vind jongens leuk maar weet je hoe verwarrend dat is als jij je geen homoseksueel voelt maar een meisje in een jongens lichaam die jongens leuk vind.Wat heeft dit allemaal met travestie/crossdressers/transgenders te maken,helemaal niets en daarom horen transseksuelen niet onder de term transgender en dat is niet zwart/wit denken maar gewoon zoals het is.Er is geen derde geslacht,er is ook geen Doornroosje,Sneeuwwitje en ga maar door.Maar op dit forum is dit soort verhalen voor doveman oren bestemd omdat dit nu eenmaal een forum is voor transgenders en op dat andere forum word ik ook niet begrepen omdat ik niet mee kan en wil met de denkbeelden van die oudere post op transvrouwen met hun tunnelvisie.Ik laat het hierbij want wij worden het toch nooit eens omdat onze denkbeelden totaal verschillen en 0 vergelijkingen hebben.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

Ik denk dat de meesten elkaar niet goed begrijpen. Wat Aafke wou uitleggen is dat wij anders zijn dan de travestieten/crossdressers. Moeten wij deze mensen afkeuren? Nee! Maar waarom zetten wij ons dan zo af op travestieten? Omdat het klootjesvolk die niets met transseksualiteit heeft ons op een hoop gooit met deze mensen en ons vervolgens hier op veroordeelt. Hoe vaak moeten we niet horen dat wij wel "doorgeschoten homo's " worden genoemd? Ook ik heb heel even met travestieten gesproken tijdens een t&t avond. En het bleek inderdaad dat deze mensen zich prima als man voelen, maar ik kon er niks mee. Ik heb dan ook het contact daarna verbroken omdat ik me niet kon identificeren met hun. Ik ben geen travestiet of crossdresser en ik kan er ook niks mee. Willen we geaccepteerd worden dor de maatschappij dan zullen we toch het onderscheid tussen travestie en transseksualiteit duidelijk moeten maken.
Anon20210626

Bericht door Anon20210626 »

Onze denkbeelden verschillen inderdaad
nul vergelijkingen of liever gezegd overeenkomsten ......... jouw mening , maar ik ben idd geen separatist, voor de rest het zal je misschien verbazen .

Over lezen .......

ik legde een stelling neer maar daar is blijkbaar overheen gelezen .

Ik vind het jammer dat je daar niet op in gaat .

en wat betreft hoe je mij hierin betrekt

Wat ik voel heb ik al eens opgeschreven.
ik wil daar dit nog wel aan toevoegen :
Ik heb een 'ideaal' leven gehad , " nooit" getreiterd om wat en wie ik ben en ook helemaal geen problemen ......., wie dat echt denkt, denk even na , ik ben niet voor niets hier.....
Ik ga mijn 'leed 'niet vergelijken met dat van anderen want dat kan niet

Renée
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Venus

Bericht door Venus »

Aafke schreef:Mensen zijn er in 2 verschillende vormen of wel mannelijk dan wel vrouwelijk iets meer is er niet.Iemand die zegt ik ben androgyn die is in mijn ogen nog op zoek naar zijn/haar mannelijkheid/vrouwelijkheid en die heeft zijn/haar identiteit nog niet gevonden.Mensen die mij zeggen ik hoor bij het derde geslacht dat is voor mij net zo iemand als die op een berg gaat staan roepen dat de einde der tijden is aangebroken.Er is gewoon geen derde geslacht niet wetenschappelijk maar ook niet met een beetje fantasie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interseksualiteit" target="_blank

Lichaam en geest moeten kloppen, dat geloof ik wel. Dat je in je geest vrouw voelt in een mannenlichaam, of andersom, is verwarrend. Daar zijn we ook met zijn allen over uit. Maar het derde geslacht bestaat wel degelijk. Er zijn al landen die het ook erkennen. En je kunt niet maar zo iemand man of vrouw noemen aan de hand van hun originele geslacht bij geboorte. Denk hierbij dus aan intersexuele mensen. Geboren met mannelijke en vrouwelijke geslachten/kenmerken. Als je dat doet, dan zijn in principe alle pre-ops nog niet hun gewenste geslacht. Ik begrijp heel goed, dat als iemand full time door het leven gaat als het andere geslacht dan hun geboortegeslacht, dat je die dan als zodanig zo ziet. Maar bijvoorbeeld een vrouw in een mannenlichaam blijft de XY in de chromosomen behouden. Daar kan geen hormoonbehandeling, operatie en document tegenop. Bij bepaalde ziektes moet daar zelfs rekening mee gehouden worden. En ja, ik ben geboren met een plassertje, maar heb ook bredere heupen (bekkens) en lichte borstvorming. Niet zozeer doordat ik een overgewicht heb hoor, ben nogal slank. Ik heb de syndroom van Kallmann, en wordt wel eens vergeleken met intersexualiteit. En ik ben er wel degelijk over uit wat mijn identiteit is. Dat had ik zowat mijn hele leven al wel, alleen leefde ik altijd in onzekerheid. Altijd het gevoel gehad dat ik anders was. Daar kan ik nu eindelijk een naam aan geven. En (be-) leef het nu ook bewuster als zodanig. Jammer dat je het zo zwart/wit ziet. Maar ik heb het gevoel dat je dit nu eenmaal zo gelooft, en niet van gedachte bent te krijgen. Prima! Maar besef wel dat telkens als je die mening deelt, je wel degelijk mensen tegen hun schenen trapt. Ook die van mij dus.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

Aafke schreef:
Volgens mij lees jij niet goed,een travestiet is een man en geen vrouw en een mannelijk crossdresser is een man en geen vrouw en ik identificeer mij al van jongs af aan als meisje en een crossdresser/travestiet niet en dat is een wezenlijk verschil tussen mij en zij en ik wil dat mijn lichaam een is met mijn identiteit en dat die strijd tussen mijn lichaam en geest tot een einde komt en die strijd heeft eerder genoemde personen niet.Ik weet niet wat jij bent maar waarschijnlijk geen transseksueel (mijn excuses als ik te ver ga en correct me if i am wrong) anders had jij die strijd en ellende die ik ( en andere transseksuelen) hebben ervaren met jezelf als jongen/man wel herkent.Ik ben diep ongelukkig geweest omdat ik niet kon zijn wie ik van binnen was.Je besluit niet zo maar van de ene op de andere dag om vrouw te worden en het is ook geen spelletje,verkleed partijtje of een vertoning op een podium of zo. Ik heb al vanaf mijn 6e of zo een hekel aan mijn piemel en die kan er niet snel genoeg er af.Weet je hoeveel pijn het doet dat jij als kind niet begrepen word en het wel wil uit schreeuwen dat je een meisje bent maar dat dat niet kan omdat jij anders in elkaar word geslagen door je omgeving/je vader.Ik vind jongens leuk maar weet je hoe verwarrend dat is als jij je geen homoseksueel voelt maar een meisje in een jongens lichaam die jongens leuk vind.Wat heeft dit allemaal met travestie/crossdressers/transgenders te maken,helemaal niets en daarom horen transseksuelen niet onder de term transgender en dat is niet zwart/wit denken maar gewoon zoals het is.Er is geen derde geslacht,er is ook geen Doornroosje,Sneeuwwitje en ga maar door.Maar op dit forum is dit soort verhalen voor doveman oren bestemd omdat dit nu eenmaal een forum is voor transgenders en op dat andere forum word ik ook niet begrepen omdat ik niet mee kan en wil met de denkbeelden van die oudere post op transvrouwen met hun tunnelvisie.Ik laat het hierbij want wij worden het toch nooit eens omdat onze denkbeelden totaal verschillen en 0 vergelijkingen hebben.
en.. nu Aafke? Nu .. niks meer of ga je inderdaad de Transvrouwenclub oprichten? Waarom moet ik toch altijd ook zo nodig een hekel hebben aan mijn geslachtsdeel of geslagen zijn door mijn vader (not funny) of een gefrustreerde jeugd hebben gehad om dan bij die club pas toe gelaten te mogen worden. "Ik ben gewoon ik" en behoef geen label.
Het is wat het is.."what you see is what you get".. ;) :)
Laatst gewijzigd door Anon20180730 op 03 jan 2014, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

.. verder niks..
Fay

Bericht door Fay »

De conclusie dat iemand die zich androgyne presenteert derhalve dan zijn/haar identiteit nog moet ontwikkelen slaat ook kant nog wal, genoeg mensen die uitermate tevreden zijn in dat jasje, identiteitsbeleving , volledig

Je kan bij je zwart wit stelling blijven maar er is meer in de wereld dan die 2 deling, is gewoon een feit, kan je niet omheen, zoja struisvogelgedrag

Fay