Jinni heeft inderdaad gelijk!
Barbarella
Je eigen ervaring is je eigen ervaring. Anderen kunnen andere ervaringen hebben. Je ervaring is waar voor jou, maar hoeft niet de waarheid voor iedereen te zijn.elke schreef:Ik vertrouw op mijn eigen ervaring en weet 100% zeker dat de wetenschap deze vroeg of laat bevestigt.
Lise schreef:Je eigen ervaring is je eigen ervaring. Anderen kunnen andere ervaringen hebben. Je ervaring is waar voor jou, maar hoeft niet de waarheid voor iedereen te zijn.elke schreef:Ik vertrouw op mijn eigen ervaring en weet 100% zeker dat de wetenschap deze vroeg of laat bevestigt.
Anyway, wat ik schreef over triggers was geen bewust proces. Zoals jij het formuleert, als iets dat je je al dan niet kan herinneren, geldt voor mij ook en dat heeft niks met homo, hetero of bi te maken.
Dat klopt denk ik wel. Maar tot die groep reken ik mezelf ook wel; ik zelf-onderzoek me helemaal suf en dan vind ik het wel zo eerlijk om alles ter discussie te stellen en het jezelf niet te makkelijk te maken door jezelf iets wijs te maken wat misschien goed uitkomt.. Dat is niet erg toch?elke schreef: Dat soort zelfonderzoek wordt volgens mij alleen gedaan door mensen die niet zo overtuigd zijn van zichzelf en wat ze zijn
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw definitie van vrouw-zijn hier is, op een concrete manier. Hoe bedoel je dit precies, wie heb je in gedachten?elke schreef: Want ik zie bij veel transseksuelen dat ze min of meer het vrouw-zijn zichzelf helemaal aan moeten leren. Het is iets wat hen helemaal niet zo past eigenlijk.
Nou ja, ik denk dat dat niet zo ingewikkeld is en hetzelfde voor iedereen, toch? Omdat ze denken / hopen er gelukkiger van te worden en dat nu niet zijn, los van wie ze wel zijn.elke schreef: Wat hen dan toch motiveert om in transitie te gaan... dat is iets wat zich laat raden. Ik begrijp dat zelf ook niet zo.
Lise schreef: Dat klopt denk ik wel. Maar tot die groep reken ik mezelf ook wel; ik zelf-onderzoek me helemaal suf en dan vind ik het wel zo eerlijk om alles ter discussie te stellen en het jezelf niet te makkelijk te maken door jezelf iets wijs te maken wat misschien goed uitkomt.. Dat is niet erg toch?
Dat is wat mij persoonlijk betreft geen definitie maar intuitie.Lise schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw definitie van vrouw-zijn hier is, op een concrete manier. Hoe bedoel je dit precies, wie heb je in gedachten?
Nou dat zou ik op zn zachts gezegd behoorlijk naief vinden dan. Jonge kinderen met genderdysforie gaan in transitie om niet ongelukkig te worden. Ieder mens wil gelukkig zijn maar ik denk dat maar weinigen denken dat een leven als transseksueel de manier is om dat te bereiken.Lise schreef: Nou ja, ik denk dat dat niet zo ingewikkeld is en hetzelfde voor iedereen, toch? Omdat ze denken / hopen er gelukkiger van te worden en dat nu niet zijn, los van wie ze wel zijn.