Homohaat is een westers exportproduct

Nieuwsberichten
Barbarella

Re: Homohaat is een westers exportproduct

Bericht door Barbarella »

Ninja

Jinni heeft inderdaad gelijk!

:)

Barbarella
Laatst gewijzigd door Barbarella op 05 mar 2014, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

Je heb volkomen gelijk Jinny

zo, einde discussie

Fay
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Hopelijk kunnen we nu inderdaad terug on topic, maar ik hecht er aan nog even te wijzen op een van onze afspraken:

Regel 6: Houd het vreedzaam
Wees behoedzaam met onderwerpen als religie en politiek. Virtuele veldslagen zullen in een vroeg stadium worden beëindigd, al dan niet in combinatie met een ban.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Kijk eens hoe lief ik ben.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Veronica

Bericht door Veronica »

Barbarella schreef:Kijk eens hoe lief ik ben.

Barbarella
:wship:
Afbeelding
elke

Bericht door elke »

Degene die het niet helemaal begrijpen zijn iets te lang hetero geweest denk ik ;) (of dachten dat te zijn).

Ik heb het allemaal meegemaakt. Therapeuten die mijn ouders de schuld gaven, mijn moeder de schuld gaven... mijn omgeving de schuld gaven. En de enige trigger die ik me kan herinneren was het ontluiken van mijn seksualiteit. Voor die tijd veronderstelde ik dat ik op meisjes viel. Maar met 8 jaar met het krijgen van de eerste seksuele gevoelens veranderde dat. En er was echt niemand die mij die richting opgeduwd of getriggered heeft. Ben ik 100% van overtuigd. Het was eerder andersom!!!!! En ik had zelfs een hekel aan jongens in die periode!

Ik hoef geen wetenschap te hebben hoor. Ik vertrouw op mijn eigen ervaring en weet 100% zeker dat de wetenschap deze vroeg of laat bevestigt.
Lise

Bericht door Lise »

elke schreef:Ik vertrouw op mijn eigen ervaring en weet 100% zeker dat de wetenschap deze vroeg of laat bevestigt.
Je eigen ervaring is je eigen ervaring. Anderen kunnen andere ervaringen hebben. Je ervaring is waar voor jou, maar hoeft niet de waarheid voor iedereen te zijn.

Anyway, wat ik schreef over triggers was geen bewust proces. Zoals jij het formuleert, als iets dat je je al dan niet kan herinneren, geldt voor mij ook en dat heeft niks met homo, hetero of bi te maken.
elke

Bericht door elke »

Lise schreef:
elke schreef:Ik vertrouw op mijn eigen ervaring en weet 100% zeker dat de wetenschap deze vroeg of laat bevestigt.
Je eigen ervaring is je eigen ervaring. Anderen kunnen andere ervaringen hebben. Je ervaring is waar voor jou, maar hoeft niet de waarheid voor iedereen te zijn.

Anyway, wat ik schreef over triggers was geen bewust proces. Zoals jij het formuleert, als iets dat je je al dan niet kan herinneren, geldt voor mij ook en dat heeft niks met homo, hetero of bi te maken.

Ja misschien is er wel aangeleerde homoseksualiteit en aangeleerde transseksualiteit.... wie ben ik om te zeggen dat het niet bestaat. Bij mij is het alleen aangeboren. En dat weet ik gewoon zeker. Net als ik dat bij sommige anderen ook zeker weet. (maar ook lang niet bij iedereen!).

Btw ik denk dat wanneer je overtuigd bent dat je zo geboren bent... dat het dan niet in je hoofd opkomt te gaan denken dat het eventueel wel aangeleerd zou kunnen zijn. Dat soort zelfonderzoek wordt volgens mij alleen gedaan door mensen die niet zo overtuigd zijn van zichzelf en wat ze zijn. Dat kan om allerlei redenen zijn. Maar om dat direct op iedereen te spiegelen is wel een vorm van projectie (vanzelfsprekend ;) )

Als je zo geboren bent heb je je als kind allang afgevraagd waarom je anders bent en dat allang verwerkt. En zeker als je jong bent wil je niets liever dan zijn zoals iedereen en zeker niet iemand die raar is of afwijkt.

Het zijn allemaal zeer vergezochte speculaties iets anders te beweren. Als je dat doet, kun je je afvragen waarom je dat eigenlijk doet. En of je wel overtuigd bent van je eigen identiteit.

Aan de andere kant heb je mogelijk wel een punt. Want ik zie bij veel transseksuelen dat ze min of meer het vrouw-zijn zichzelf helemaal aan moeten leren. Het is iets wat hen helemaal niet zo past eigenlijk. Wat hen dan toch motiveert om in transitie te gaan... dat is iets wat zich laat raden. Ik begrijp dat zelf ook niet zo.

Als het dan geen aangeleerde transseksualiteit is... is het vaak wel aangeleerde "vrouwelijkheid".
Lise

Bericht door Lise »

Hi Elke, goed verhaal :)
elke schreef: Dat soort zelfonderzoek wordt volgens mij alleen gedaan door mensen die niet zo overtuigd zijn van zichzelf en wat ze zijn
Dat klopt denk ik wel. Maar tot die groep reken ik mezelf ook wel; ik zelf-onderzoek me helemaal suf en dan vind ik het wel zo eerlijk om alles ter discussie te stellen en het jezelf niet te makkelijk te maken door jezelf iets wijs te maken wat misschien goed uitkomt.. Dat is niet erg toch?
elke schreef: Want ik zie bij veel transseksuelen dat ze min of meer het vrouw-zijn zichzelf helemaal aan moeten leren. Het is iets wat hen helemaal niet zo past eigenlijk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw definitie van vrouw-zijn hier is, op een concrete manier. Hoe bedoel je dit precies, wie heb je in gedachten?
elke schreef: Wat hen dan toch motiveert om in transitie te gaan... dat is iets wat zich laat raden. Ik begrijp dat zelf ook niet zo.
Nou ja, ik denk dat dat niet zo ingewikkeld is en hetzelfde voor iedereen, toch? Omdat ze denken / hopen er gelukkiger van te worden en dat nu niet zijn, los van wie ze wel zijn.
elke

Bericht door elke »

Lise schreef: Dat klopt denk ik wel. Maar tot die groep reken ik mezelf ook wel; ik zelf-onderzoek me helemaal suf en dan vind ik het wel zo eerlijk om alles ter discussie te stellen en het jezelf niet te makkelijk te maken door jezelf iets wijs te maken wat misschien goed uitkomt.. Dat is niet erg toch?

Nee natuurlijk niet. Lijkt me juist goed. Het is voor iemand als ik alleen moeilijker te begrijpen. Ik ken enkele homo's en daar zou ik met zo'n verhaal over aangeleerde homoseksualiteit ook niet hoeven aankomen. Niet omdat ze de waarheid niet willen zien overigens, maar omdat het gewoon een te zot idee is voor hen. Het is in veel gevallen ook de aard van het beestje... en dat is al merkbaar op zeer jonge leeftijd...
Lise schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jouw definitie van vrouw-zijn hier is, op een concrete manier. Hoe bedoel je dit precies, wie heb je in gedachten?
Dat is wat mij persoonlijk betreft geen definitie maar intuitie.
Lise schreef: Nou ja, ik denk dat dat niet zo ingewikkeld is en hetzelfde voor iedereen, toch? Omdat ze denken / hopen er gelukkiger van te worden en dat nu niet zijn, los van wie ze wel zijn.
Nou dat zou ik op zn zachts gezegd behoorlijk naief vinden dan. Jonge kinderen met genderdysforie gaan in transitie om niet ongelukkig te worden. Ieder mens wil gelukkig zijn maar ik denk dat maar weinigen denken dat een leven als transseksueel de manier is om dat te bereiken.