een goedbedoeld compliment....maar auw....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Raisa

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Raisa »

Ik denk dat je je zult moeten realiseren dat (tenzij je op 12 jarige leeftijd begint) je als mtf zeker de eerste paar jaren niet volledig passabel zal zijn en dat de kans reëel is dat je dat nooit zult worden.
Je zult altijd wel iemand tegen komen die iets aan je ziet, hoort of het toevallig gewoon weet. Dat is helemaal zo wanneer je iemand elke dag ziet (Ik ben bijvoorbeeld passabel zolang ik maar minder dan 10 minuten bij iemand ben, dan krijgen ze iets door).
Het maakt ook niet super veel uit want de meeste mensen die weten dat je trans bent houden daar hun mond over tegen je (wat een illusie van passabel zijn kan geven) tenzij ze iets relevants te zeggen hebben, zoals bijvoorbeeld die vrouw die je een complimentje wilde geven. Ik had iets soortgelijks met een man die ik regelmatig sprak en het ging nooit over transseksualiteit, tot ik zei dat ik wat issues met verkeer en waterstaat had waarop hij spontaan reageerde: "Komt dat door de hormonen die je slikt?". Het is natuurlijk wel naar dat dit soort complimentjes en opmerkingen een herinnering zijn aan dat mensen het toch weten, maar probeer ze te nemen woor wat ze zijn: een complimentje (Tenzij je op een avond van 3 vrouwen te horen krijgt dat je haar zo leuk zit, dan wordt het tijd om een spiegel op te zoeken :P ). Al is het even slikken, dit soort incidentjes hebben mij wel geleerd dat het in dit proces wat sociale interactie betreft het veel belangrijker is om natuurlijk over te komen, wat een haalbaar doel is, dan om volledig passabel te zijn.
Fay

Bericht door Fay »

Jezelf zijn, klinkt zo makkelijk, want is tevens het meest vage ondefinieerbare wat er bestaat

Ik weet het ook niet exact, hoe eea aan te pakken, mee om te gaan, ik worstel me er doorheen, gisteravond nog werd ik zowel aangesproken met mijn oude als nieuwe naam - per ongeluk, men moet nog wennen - in bijzijn van vrienden, en enkele onbekenden, wat voor beeld geeft dat, meteen staat de spotlight dan op jou en krabt men even achter het hoofd

Het is elke keer weer anders, en elke keer wordt je verrast, gisteren was mijn reactie, niet reageren op reacties en blikken van anderen, laat maar denken, laat maar gaan geen zin om uit te leggen, voelde wat onprettig

Je wordt wel steeds flexibeler,en makkelijker als in, niet meer druk om maken, het is zo,het gaat zo en je doet er gewoon niks aan, proberen voorkomen heeft geen enkele zin

Opmerkingen of blikken op straat vind ik dan niet zo erg, zijn niet mij vrienden, niet belangrijk, zijn mensen die je passeren, en dat is het

De laatste dagen toch wat momenten van moeilijk vinden om gewoon te zijn, ik zal altijd op blijven vallen ,net als de meeste transen, gezien worden, en daar heb ik niet altijd zin in, the life of a trans

Fay
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Raisa schreef: (Ik ben bijvoorbeeld passabel zolang ik maar minder dan 10 minuten bij iemand ben, dan krijgen ze iets door).
....(Tenzij je op een avond van 3 vrouwen te horen krijgt dat je haar zo leuk zit, dan wordt het tijd om een spiegel op te zoeken :P ). Al is het even slikken, dit soort incidentjes hebben mij wel geleerd dat het in dit proces wat sociale interactie betreft het veel belangrijker is om natuurlijk over te komen, wat een haalbaar doel is, dan om volledig passabel te zijn.
Ik kijk in de spiegel, en ik zie geen verschil... en ik weet zeker dat er mensen zijn die het zien, weten...
Maar er word niets van gezegd...

Mijn vrouw en ik zijn al 22 jaar samen, en ze zegt echt wel als er iets is, ook zij ziet de man in mij nog, maar ze zegt dat komt omdat ik jou als man ken, maar als ik eerlijk ben...

We gaan ook steeds vaker samen naar de winkels en andere dingen..
Laatst zei ze, ze hadden echt niets door he!

Steeds meer krijg je hierdoor zelf vertrouwen, nee ze hebben niets door, zelfs niet na 10 uur intensief vergaderen... Pas als jij je onzeker gaat gedragen, je stem niet meer onder controle hebt, pas dan kun je wel eens door de mand vallen...
Laatst gewijzigd door Freetouch op 09 mar 2014, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

De stem is vaak de boosdoener als ik mijn mond houd ziet niemand iets maar op het moment dat ik iets zeg is die charme wel weg.

In de zomer wordt het wel erger want ik ga vrolijk met lange broeken en een verstje naar buiten ook al is het 30+ graden.

Als het moet dan, anders blijf ik gewoon binnen en wacht tot de avond als het koeler wordt.
Afbeelding
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Veronica schreef:De stem is vaak de boosdoener als ik mijn mond houd ziet niemand iets maar op het moment dat ik iets zeg is die charme wel weg.

In de zomer wordt het wel erger want ik ga vrolijk met lange broeken en een verstje naar buiten ook al is het 30+ graden.

Als het moet dan, anders blijf ik gewoon binnen en wacht tot de avond als het koeler wordt.
Nou deze zomer durf ik wel in een zomers jurkje naar buiten te gaan... :o
“good enough”
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

k vind juist de winter niet fijn. Al die dikkere kleding. In de zomer is het lekker luchtig, geen panties of broek nodig.. Wat valt er te verhullen dan, begrijp dat nog niet helemaal
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Raisa schreef: dit soort incidentjes hebben mij wel geleerd dat het in dit proces wat sociale interactie betreft het veel belangrijker is om natuurlijk over te komen, wat een haalbaar doel is, dan om volledig passabel te zijn.
Dat is precies waar het om gaat. het maakt niet uit of mensen het weten of kunnen zien, zolang je maar als vrouw gezien wordt en op straat met rust gelaten wordt.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Veronica

Bericht door Veronica »

Melany schreef:
Veronica schreef:De stem is vaak de boosdoener als ik mijn mond houd ziet niemand iets maar op het moment dat ik iets zeg is die charme wel weg.

Nou deze zomer durf ik wel in een zomers jurkje naar buiten te gaan... :o
Ik denk dat ik het volgend jaar zou kunnen wagen met een jurkje maar aan de andere kant ben ik meer een broeken type dus ik denk dat ik eerder voor een luchtig shirtje en hotpants of shorts zou gaan, dit jaar in ieder geval nog niet.
Irene schreef:k vind juist de winter niet fijn. Al die dikkere kleding. In de zomer is het lekker luchtig, geen panties of broek nodig.. Wat valt er te verhullen dan, begrijp dat nog niet helemaal
Ik heb altijd een afkeur voor mijn lichaam gehad, ook als jongen gewoon in hartje zomer met een spijkerbroek.
Afbeelding
Raisa

Bericht door Raisa »

Melany schreef:Laatst zei ze, ze hadden echt niets door he!
Het feit dat mensen niets laten blijken wil niet zeggen dat ze niets door hebben.
Laatst gewijzigd door Raisa op 09 mar 2014, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Fay

Bericht door Fay »

Irene schreef:k vind juist de winter niet fijn. Al die dikkere kleding. In de zomer is het lekker luchtig, geen panties of broek nodig.. Wat valt er te verhullen dan, begrijp dat nog niet helemaal
In de winter, koudere maanden , valt er nog eea te verhullen qua mannenlijf, in de zomer wordt dat een stuk lastiger wil je idd in een jurkje lopen vanwege diezelfde mannelijke contouren, not much to hide tenzij je binnen blijft of het stikwarm wil hebben, of gezegend bent met een al dan niet prachtig vrouwenlijf en dito hoofd en dit laatste geld voor velen (nog) niet

Fay