Je zult altijd wel iemand tegen komen die iets aan je ziet, hoort of het toevallig gewoon weet. Dat is helemaal zo wanneer je iemand elke dag ziet (Ik ben bijvoorbeeld passabel zolang ik maar minder dan 10 minuten bij iemand ben, dan krijgen ze iets door).
Het maakt ook niet super veel uit want de meeste mensen die weten dat je trans bent houden daar hun mond over tegen je (wat een illusie van passabel zijn kan geven) tenzij ze iets relevants te zeggen hebben, zoals bijvoorbeeld die vrouw die je een complimentje wilde geven. Ik had iets soortgelijks met een man die ik regelmatig sprak en het ging nooit over transseksualiteit, tot ik zei dat ik wat issues met verkeer en waterstaat had waarop hij spontaan reageerde: "Komt dat door de hormonen die je slikt?". Het is natuurlijk wel naar dat dit soort complimentjes en opmerkingen een herinnering zijn aan dat mensen het toch weten, maar probeer ze te nemen woor wat ze zijn: een complimentje (Tenzij je op een avond van 3 vrouwen te horen krijgt dat je haar zo leuk zit, dan wordt het tijd om een spiegel op te zoeken