In het theaterstuk gaan twee vriendinnen op 'vakantie' naar Casablanca waar zij onverwacht een oude vriendin van één van de twee ontmoeten. Twee van de drie vrouwen zijn eigenlijk weer terug naar de plek waar zij, in hun zoektocht naar geluk, een ingrijpende wending aan hun leven gaven. Ik vond het een aangrijpend stuk, met af en toe een luchtig/grappig moment. Wat mij enorm raakte was hoe het aanwezige publiek ademloos en geboeid luisterden toen actrice Renée Fokker op formidabele wijze vertelde waarom die ingrijpende verandering van destijds voor haar de enige en logische weg was. Wat ik wel grappig vond was dat een deel van het theaterpubliek hun huiswerk niet echt goed hadden gedaan en pas later in de voorstelling doorkregen dat het verhaal feitelijk over twee transgendervrouwen ging
Ik kan jullie het stuk van harte aanraden. Wil je meer weten, kijk dan even op de website van Toptheater www.toptheater.nl het stuk wordt t/m 11 mei in verschillende theaters door het hele land opgevoerd.
Hieronder de trailer van het stuk
en hieronder de trailer van de documentaire "I am a woman now" waar het stuk op is gebaseerd