Hoi Veronica!
Ja dat is het hele punt ja. Je zegt "in mijn ogen" maar dat is niet absoluut. Ieder kijkt daar dus anders naar. Er is dus ook weinig tot niets aan te doen als iemand ervoor kiest een transgender niet als een man of vrouw te zien. Er zijn er die een transgender zelfs niet als een vrouw zien als zij 100% passabel is. Wanneer zij het weten is het in hun ogen toch geen vrouw. Daar is helemaal niets aan te doen.
Groetjes
elke
Wat maakt iemand nou een man of een vrouw?
-
elke
-
Janneke
Re: Wat maakt iemand nou een man of een vrouw?
Ik vraag me helemaal niet af wat ik ben, dat weet ik wel. Ik heb me dat nooit afgevraagd eerlijk gezegd. Ik denk dat er maar één ding geld en dat is het gevoel van overtuiging van wat je bent.
-
Alexandra
Welk signaal wil je afgeven? hoe wil je aan de buitenwereld laten zien, wie je van binnen bent? ...handel daar naar zou ik zeggen.elke schreef:Hoi Sasha.
Wat bedoel jij met een mannenlichaam willen behouden?
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
elke
Het gegeven dat veel transen die later in transitie moesten gaan niet kiezen voor ambiguïteit maar daar noodgedwongen inblijven... SRS of niet FFS of niet.Sasha schreef:Welk signaal wil je afgeven? hoe wil je aan de buitenwereld laten zien, wie je van binnen bent? ...handel daar naar zou ik zeggen.elke schreef:Hoi Sasha.
-
Fay
Interesting, ben benieuwd wie dat lukt
Fay
Fay
-
Anon20180501
Ik denk dat het jarenlang opbouwen van ervaringen daar inherent aan is Elke.
Gedwongen vind ik niet het juiste woord, ik zie het als levenswijsheid die je
vermogen tot nuanceren sterk beïnvloed heeft zonder daarbij te vervallen in
dubbelzinnigheid.
Overigens is dat niet alleen weggelegd voor de oudjes onder ons.
x'jes en liefs
Daniéla
Gedwongen vind ik niet het juiste woord, ik zie het als levenswijsheid die je
vermogen tot nuanceren sterk beïnvloed heeft zonder daarbij te vervallen in
dubbelzinnigheid.
Overigens is dat niet alleen weggelegd voor de oudjes onder ons.
x'jes en liefs
Daniéla
-
Alexandra
Ik heb het over het bewust willen behouden van een mannenlichaam. Dus als je als vrouw gewoon als een lichamelijk functionerende kerel blijft rondlopen, dan geef je het signaal af dat je man bent. Hoe wil je dat andere mensen op je reageren? Als transvrouw doe je er dus zoveel mogelijk aan om de juiste signalen af te geven: kleding, hormonen, epilatie, operaties etc.elke schreef:Het gegeven dat veel transen die later in transitie moesten gaan niet kiezen voor ambiguïteit maar daar noodgedwongen inblijven... SRS of niet FFS of niet.Sasha schreef:Welk signaal wil je afgeven? hoe wil je aan de buitenwereld laten zien, wie je van binnen bent? ...handel daar naar zou ik zeggen.elke schreef:Hoi Sasha.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Fay
Dan ben je gewoon een man en is er weinig aan de hand 
Fay
Fay
-
Marci
Dat is voor ieder verschillend lijkt me;) dus ook de manier hoe je je vrouw-voelen tot uitdrukking en gestalte wilt geven. Verder heeft iedereen te maken met het gegeven feit hoe er tegen je wordt aangekeken. Maw als anderen je als een man zien zullen ze dat toch blijven doen. Iemand kun je misschien wel laten dwingen jou op een bepaalde manier te bekijken man of vrouw, maar wat heeft het voor een zin als men dat eigenlijk toch niet zo ziet. Daarom zeg ik: je mag me bekijken zoals je wilt: als een alien, het maakt me niet meer uit!Welk signaal wil je afgeven? hoe wil je aan de buitenwereld laten zien, wie je van binnen bent? ...handel daar naar zou ik zeggen
Het gegeven dat veel transen die later in transitie moesten gaan niet kiezen voor ambiguïteit maar daar noodgedwongen inblijven... SRS of niet FFS of niet.
Ik heb het over het bewust willen behouden van een mannenlichaam. Dus als je als vrouw gewoon als een lichamelijk functionerende kerel blijft rondlopen, dan geef je het signaal af dat je man bent. Hoe wil je dat andere mensen op je reageren? Als transvrouw doe je er dus zoveel mogelijk aan om de juiste signalen af te geven: kleding, hormonen, epilatie, operaties etc.
Zelf beschouw ik mannelijkheid vooral iets wat met dominantie en creëren te maken heeft, en vrouwelijkheid als helpend, verzorgend etc. Op zich heb ik geen problemen met deze termen, want bijna;) niemand is voor mij 100% mannelijk of vrouwelijk. Dat is ook wat ik in een andere topic bedoelde met dat het mannetje het vrouwtje opzoekt en vice versa. Kortom, in goede relaties zijn betreffende geliefden waarschijnlijk complementair aan elkaar:)
-
Fay
Ff inhaken, blijft lastig, jezelf, versus hoe anderen je bezien, waarbij de optimale situatie die is dat die 2 op 1 lijn zitten, wat niet is af te dwingen
Vroeg me afgelopen zaterdag op een feestje af: wat als jij jezelf als vrouw ziet, je zodanig profileert, maar anderen dat niet doen, heb je dan een probleem?
Voelde me geen van beiden zaterdag, oncomfortabel tussen vrouwen, oncomfortabel tussen mannen, oude mechanismen, die van de man die als vanzelf in die onzekere gevoelssituatie bovenkomen,maar die eigenlijk weinig nut hadden, het lukte niet eens meer te doen alsof,maar goed ook, lastig om puur te blijven, versus, ja maar, ho even ik ben nu toch gewoon hoe ik ben? wat dat dan ook is?
De wereld boeit het niet, mij hield het continu bezig, totdat ik genoeg drank op had - helpt altijd - en het relaxed werd, ik het hele gedoe in mijn hoofd kon loslaten
Nee, de mensen boeit het niet hoe je bent hoe je eruit ziet, wie je wil uitdragen, alleen, zit jij, gevoelsmatig te zoeken en wil je gewoon normaal net als ieder ander jezelf zijn tussen die andere mensen, het ontgaat waarschijnlijk iedereen wat voor gevecht dat is met jezelf, in sociale situaties
Achteraf, het is wat het is, loslaten bezig te zijn met hoe jij denkt dat anderen denken hoe jij overkomt, het kost veel energie en het frustreert alleen maar
Maar toch, er zijn altijd stoorzenders, zoals die ene persoon die mij nog kent van 2 jaar geleden in mijn oude vorm,me dan ook met die naam aansprak en je meteen van anderen blikken krijgt, je dus weer bevestigd in je situatie terwijl het net los had kunnen laten, irritatie maar niemand aan te rekenen, en ik, ik doe eigenlijk niks, ik ga niet uitleggen, ik laat het maar zo, het waait over, mocht er iemand op terugkomen of er iets van willen zeggen dan zien we dat wel weer, is niet gebeurd
En zo fiets je situatie door alles heen,en daar kun je simpelweg niet omheen, dat maakt gewoon zijn en genieten imo wel lastiger, omdat je in je hoofd altijd bezig bent met je proces,je situatie,en ik denk dat dat nooit verdwijnt, maar wellicht op lange termijn een vanzelfsprekendheid wordt die in je zit, al wordt het hopelijk ook wat minder
Fay
Vroeg me afgelopen zaterdag op een feestje af: wat als jij jezelf als vrouw ziet, je zodanig profileert, maar anderen dat niet doen, heb je dan een probleem?
Voelde me geen van beiden zaterdag, oncomfortabel tussen vrouwen, oncomfortabel tussen mannen, oude mechanismen, die van de man die als vanzelf in die onzekere gevoelssituatie bovenkomen,maar die eigenlijk weinig nut hadden, het lukte niet eens meer te doen alsof,maar goed ook, lastig om puur te blijven, versus, ja maar, ho even ik ben nu toch gewoon hoe ik ben? wat dat dan ook is?
De wereld boeit het niet, mij hield het continu bezig, totdat ik genoeg drank op had - helpt altijd - en het relaxed werd, ik het hele gedoe in mijn hoofd kon loslaten
Nee, de mensen boeit het niet hoe je bent hoe je eruit ziet, wie je wil uitdragen, alleen, zit jij, gevoelsmatig te zoeken en wil je gewoon normaal net als ieder ander jezelf zijn tussen die andere mensen, het ontgaat waarschijnlijk iedereen wat voor gevecht dat is met jezelf, in sociale situaties
Achteraf, het is wat het is, loslaten bezig te zijn met hoe jij denkt dat anderen denken hoe jij overkomt, het kost veel energie en het frustreert alleen maar
Maar toch, er zijn altijd stoorzenders, zoals die ene persoon die mij nog kent van 2 jaar geleden in mijn oude vorm,me dan ook met die naam aansprak en je meteen van anderen blikken krijgt, je dus weer bevestigd in je situatie terwijl het net los had kunnen laten, irritatie maar niemand aan te rekenen, en ik, ik doe eigenlijk niks, ik ga niet uitleggen, ik laat het maar zo, het waait over, mocht er iemand op terugkomen of er iets van willen zeggen dan zien we dat wel weer, is niet gebeurd
En zo fiets je situatie door alles heen,en daar kun je simpelweg niet omheen, dat maakt gewoon zijn en genieten imo wel lastiger, omdat je in je hoofd altijd bezig bent met je proces,je situatie,en ik denk dat dat nooit verdwijnt, maar wellicht op lange termijn een vanzelfsprekendheid wordt die in je zit, al wordt het hopelijk ook wat minder
Fay