Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Nieuwsberichten
jacqueline

Re: Trans- of genderdiverse mensen in de buurt leren kennen

Bericht door jacqueline »

hihi dit hoor ik in nieuwegein niet......maar daar is helaas wel enige vorm van kliekjesvorming..tja dat hou je overal ook buiten de hele transwereld om
Hannah

Bericht door Hannah »

Hoi Hoi
Heeft dat niet te maken met referentie kader. Met subjectief en objectief . Mening verschillen zijn er altijd maar hoe drukt iemand zich uit , kan jij je mening goed verwoorden allemaal vragen en antwoorden. Goed luisteren is belangrijk. En `n mening respecteren, maar ja wie ben ik, ook maar `n gewoon mens met z`n normale gebreken.
We hebben elkaar best nodig, en als we daar mee voorzichtig om gaan, kunnen we waarschijnlijk veel voor elkaar betekenen.
Groetjes Henny (zonder het beter te weten )
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Och, de PB's vliegen over en weer, hihi

Wat ik (en misschien anderen ook wel) bedoelde met het verschil tussen de schrijvende en de levende mens is (ik betrek het even op mezelf), dat je je conceptbericht nog eens doorleest en denkt "verdorie, dat zou door die persoon of die en die groep best eens verkeerd kunnen worden opgevat". Dan herfraseer ik dat en ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben. Toch weet ik zeker dat ik, ondanks mijn zorgvuldige formulering, mensen onbedoeld heb gekwetst door mijn tekst.
Dat zou vermoedelijk niet gebeurd zijn als we elkaar in de oogjes hadden kunnen kijken. Je merkt dan onmiddellijk aan je gesprekspartner als je goed bedoelde opmerking anders wordt geïnterpreteerd. Je ziet dat, je voelt dat en reageert er direct op. Noem het een correctie, als je wilt.
In het geschreven leven (zoals op een forum) voelt iemand zich soms gekwetst. Volkomen onterecht misschien, maar iemand voelt zich gekwetst en is dat dan feitelijk ook. Kost soms zelfs nachtrust. Niet zelden volgt een geïrriteerde reactie waarop dan weer een re-reactie volgt; het beeld lijkt me duidelijk.
Als je elkaar ooit in de oogjes hebt gekeken heb je al eerder de neiging om uitspraken te relativeren. Minder snel geïrriteerd te raken. Je toetsenbord is machtig, maar kan nooit op tegen de persoonlijke ontmoeting.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Daarom is de openingspost van Jeste ook een hele mooie. Elkaar in het echt ontmoeten en in de ogen kunnen kijken maakt ook de omgang op een forum wat makkelijker, vooral als je elkaar al wat beter hebt leren kennen.
Silvia

Bericht door Silvia »

ben met Eveliene eens !
met chatten zie je de gezicht trekking niet zo als emoticons :wship:

is net als dit in de chat , voorbeeldjes :

ik vind dit niet mooi
ik vind dit niet mooi ;)
ik vind dit niet mooi :fpalm:
ik vind dit niet mooi :D
ik vind dit niet mooi :hug2:

je ziet 5 text dat allemaal dezelfde geschreven is alleen een andere emoticons achter , en toch als je het lees krijg je een andere gevoel .

en in het echt ontmoeten zie je en hoor je de stem en zie je de gezicht en arm bewegingen en is toch weer wat anders dan text die men schrijft
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Veronica

Bericht door Veronica »

Eveliene schreef:Dat heb ik dus tegen veel T&T avonden, die ploegjesvorming waar je niet tussen komt maakt de sfeer zo beknepen dat je gewoon geen zin meer hebt om ooit nog terug te komen. Niemand wil het gevoel krijgen afgewezen te worden en dat is toch iets wat de meesten van ons te vaak meegemaakt hebben. Nou ben ik pas geleden voor het eerst naar een T&T avond in Hoorn geweest en daar werd je door de gastvrouwen gelijk bij de groep betrokken en rouleert het zodat je geen groepjesvorming krijgt. Heel gezellig maar het was gewoon mijn ding niet omdat ik heel anders in het leven sta dan dat hun in het leven staan. Ik ben gewoon 24/7 vrouw en dan heb je geen zin om te gaan praten over je nieuwe Livera BH die oh zo lekker zit dat je er haast een orgasme van krijgt, yuk vreselijk.
Vandaar dat ik dat soort avonden maar over sla, het was leuk voor een keer maar zeker niet voor vaker.
:shock: wow is het dus echt zo?

En ik maar denken dat dat onzin was, maar die BH gesprekjes zijn dus echt, tja ieder mens is anders.
Afbeelding
Raisa

Bericht door Raisa »

Veronica schreef::shock: wow is het dus echt zo?
En ik maar denken dat dat onzin was, maar die BH gesprekjes zijn dus echt, tja ieder mens is anders.
Dergelijke mensen kan je wel aantreffen t&t avonden. Het zijn overigens niet alleen tv's en cd's die soms zo praten, heb het ook bij veel ts'en gehoord.

Gesprekje tussen 2 overdreven opgemaakte MtF's:
MtF1: "Zie je die boer daar in die broek? Die denkt dat hij trans is"
MtF2: "Kan niet, die is gestoord, hij houdt niet eens van lippenstift"
jacqueline

Bericht door jacqueline »

dit is echt nieuw voor mij. In nieuwegein heb ik nog nooit van dit soort gesprekjes gehoord.
Veronica

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:
Veronica schreef::shock: wow is het dus echt zo?
Dergelijke mensen kan je wel aantreffen t&t avonden. Het zijn overigens niet alleen tv's en cd's die soms zo praten, heb het ook bij veel ts'en gehoord.

Gesprekje tussen 2 overdreven opgemaakte MtF's:
MtF1: "Zie je die boer daar in die broek? Die denkt dat hij trans is"
MtF2: "Kan niet, die is gestoord, hij houdt niet eens van lippenstift"
Lol, als ik ooit op zo'n daar kom en ze hetzelfde over mij zeggen, dan zeg ik gewoon "kijk in de spiegel wil je". ;)
Afbeelding
Alexandra

Bericht door Alexandra »

In het begin heb ik behoorlijk wat andere transvrouwen ontmoet. Op zich was het wel interessant, maar ik merkte niet bijzonder veel herkenning. Minder dan waar ik op had gehoopt... T&T avondjes waren af en toe gezellig, maar het was niet helemaal mijn ding. Ook daar voelde ik me alleen, en eenzaam. Misschien nog wel eenzamer dan als ik echt alleen ben. Maar dit heb ik met vrijwel iedereen, niet perse trans. Heb nog nooit iemand ontmoet waar ik het erg goed mee kon vinden, ik leef gewoon in een andere wereld blijkbaar... wat niet echt gemakkelijk is.

De laatste paar jaar voel ik ook geen behoefte meer om nieuwe mensen te leren kennen. Ik weet niet wat ik er mee moet, en het meeste wat met een transitie te maken heeft, dat weet ik al. Dus dan moet ik weer verplicht over koetjes en kalfjes gaan praten... want de dingen die mij interesseren, interesseert vrijwel niemand die ik ken. hmmm, dan liever alleen... maar zo ben ik altijd al geweest. Ik begrijp de meeste mensen gewoon niet... Ja, luisteren kan ik wel, maar daar heb ik dan weer niet zo veel aan...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb