Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Meisje1991

Re: Ik wil me aanmelden bij het VUmc, maar...

Bericht door Meisje1991 »

Gisteren heb ik mijn 5e gesprek gehad bij mijn psycholoog v/h VUmc. Het was een best pittig gesprek.

Om te beginnen werd de uitslag van de psychologische test besproken, dat ging vrij vlug. Ze gaf aan dat er geen andere dingen aan de hand zijn en dat het alleen maar goed is :)

Verder kort mijn gewicht... ik was niet afgevallen, maar ook niet aangekomen. Nog steeds te licht met 50,5kg bij 1,7m :|

Er werd ook gesproken over dat ze eigenlijk wil dat ik ga sporten, ondanks dat ik er een hekel aan heb. Het leek (nog) niet opgedragen als verplichting, wel een “sterk aangeraden”.

Verder had ik uit nieuwsgierigheid nog de vraag gesteld hoe het traject er verder uit ging zien. Het antwoord was niet eenduidig. Er werden een aantal zaken “vaag” aangehaald:
- Mijn gewicht is nog steeds te laag.
- Ze wil mijn moeder een keer spreken.
- Verder nog iets met een evaluatie v/d tot nu toe verzamelde gegevens o.i.d.

Ik kreeg ook te horen dat ik sowieso de komende maanden nog niet aan hormonen mag beginnen.

Toen ik doorvroeg, zei ze dat het sowieso niet mocht zolang ik nog op school zat. Opgegeven reden ervoor was dat ik op school niet kan/mag leven als vrouw. En dat was een voorwaarde om eraan te mogen beginnen.

Hoewel ik hier of elders meende te hebben gelezen dat je pas na 3 maanden hormonen volledig “om” moest zijn, klopt dit volgens de psycholoog niet.

Of het na deze school (~4 maanden) dan wèl mag, werd niet gezegd. Op mijn “subtiele” vraag of ik dan aan nog een jaar moest denken, antwoordde ze “misschien, zoiets” :roll:

Ze had trouwens eerder in het gesprek nog steeds benadrukt dat ik naar school moest blijven gaan “omdat het belangrijk is voor het traject”. Ergens snap ik dat niet meer volledig, omdat ze dan later weer aangaf dat diezelfde school een rede is om niet met medische behandeling te mogen beginnen :?

Die laatste opmerking overviel me nogal, waardoor ik niet meer had gevraagd waarom ze dan vond dat ik naar die school moest blijven gaan. Pas halverwege de autorit naar huis drongen bepaalde dingen goed tot me door en kwamen de vragen.

Eerlijk gezegd snap ik echt steeds minder waarom de psycholoog het nog steeds zo belangrijk vind dat ik naar die school blijf gaan :? Het is bij elk gesprek één v/d eerst besproken punten terwijl ik al lang en breed heb aangegeven dat ik daar gepest wordt/niet mezelf kan zijn en de opleiding zelf ook geen perspectief meer biedt op een diploma/voordeel in een toekomstig arbeidsleven.

Vorige keer zei ze dat ze school belangrijk vond in de zin van dat ik sociaal bezig bleef en volgens mij ook om het dag-nacht ritme in stand te houden, wat van belang was voor het medische traject. Maar ja… wat heb ik eraan als dat medische traject op z’n vroegst toch pas mag beginnen nadat ik klaar ben met die school :? In mijn ogen spreekt het elkaar nogal tegen, of ik ben niet-slim en snap het niet...

Verder, bij één van de komende gesprekken wil ze mijn moeder zien. Dat blijkt nu “opeens” essentieel te zijn, hoewel ik tijdens het 1e of 2e gesprek de indruk kreeg dat het enkel een pre was :o Wel jammer... als ik dat had geweten had ik het eerder geregeld. Mijn moeder is de afgelopen tijd een stuk minder positief geworden...

Tot slot gaat mijn psycholoog rond juni een tijdje op zwangerschapsverlof en krijg ik tijdelijk een (voorlopig onbekende) vervangende psycholoog. Ik ben benieuwd…
Veronica

Bericht door Veronica »

Mag ik even? Wat een k** psycholoog heb je, mij werd verteld dat je binnen 3 maanden na de hormonen om moet zijn en dat volgens mijn VU psycholoog, dat was niet voor mij van toepassing omdat ik om was.

Verder wilden ze graag met mijn moeder spreken maar dat was vanaf gesprek nr. 1 wel duidelijk, verder geen echte eisen.

Ik heb echt heel veel medelijden voor je, je zou toch verwachten dat ze je willen helpen maar dat mens daar staat je alleen enorm in de weg hopelijk is die vervangende psycholoog wel beter want dit vind ik een schande ze staat jouw in de weg.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

Vindt de tegenstrijdigheid in antwoorden, en de onduidelijkheid wel vreemd, alsof men ene beetje om de brei heendraait, je wil toch weten waar je aan toe bent, wat men van jou verwacht en wat je van hen kan verwachten,ik zou adviseren in de pen te klimmen en het hier niet bij laten, je hebt recht op duidelijkheid en niet aan het lijntje worden gehouden

Kan
Freetouch

Bericht door Freetouch »

be ik blij dat ik jou Psych niet heb....
na mijn vorige gesprek was het voor haar al duidelijk... ellen moet ik nog even vanwege het Psychologisch onderzoek dat pas in mei kon...
En misschien krijg ik wel een andere Psych... want er waren teveel banden.... belangenverstrengeling of zo??? :oops:
“good enough”
Claire

Bericht door Claire »

he bah kw wat een gedoe toch iedere keer en zo onduidelijk.
Heel veel sterkte
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Meisje1991

Bericht door Meisje1991 »

Bij het volgende gesprek ga ik proberen wat "directer" te vragen wat ze nog van mij wil vragen en ook wat ik nog kan verwachten van haar. Die onduidelijkheid begint onderhand nogal vervelend te worden :| En dan ga ik ook de vraag rechtstreeks stellen waarom ze het zo nodig vindt dat ik naar de huidige school moet blijven gaan als ik die toch minstens moet afwachten voordat ik verder mag :|

Of de vervangende psycholoog "beter" zou zijn, moet ik nog even afwachten. Ik heb nog minstens 2 gesprekken (t/m mei) voordat ik de andere zie. En dan nog, de vervangende is slechts tijdelijk, hooguit 2-3 maanden. Daarna heb ik de huidige weer terug en ligt het besluit uiteindelijk denk ik toch grotendeels bij haar.
Fay schreef:ik zou adviseren in de pen te klimmen en het hier niet bij laten,
Om een klacht in te dienen? Hmmm... zou dat nu niet een beetje vroeg zijn daarvoor? Misschien toch nog even de komende 2 gesprekken afwachten, dan heb ik het gesprek met mij ma erbij ook gehad. Ik hoop dat dat de zaak dan een beetje veranderd :roll:
Veronica schreef:mij werd verteld dat je binnen 3 maanden na de hormonen om moet zijn en dat volgens mijn VU psycholoog,
Mijn psycholoog zei juist dat het wel eens gezegd werd, maar het eigenlijk niet zo was. Ik was het er niet mee eens, maar ging niet de discussie aan, omdat het misschien in mijn nadeel zou kunnen werken.
Fay

Bericht door Fay »

Ik zou niet perse denken aan een klacht, maar idd zoals je zelf nu al aangeeft , duidelijkheid vragen, hier wordt je nie vrolijk van, tegenstrijdige antwoorden en vaag gedoe

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Stiekem begin ik mij af te vragen welke psycholoog je hebt, maar om even flauw te doen hoop ik datvze zo moeilijk doet door haar zwangerschap en daarna je uit de weg gaat.

Al met al, ik duim voor je dat het spoedig goed komt. :)
Afbeelding
Jennifer19

Bericht door Jennifer19 »

Ik begin me dan inderdaad ook af te vragen welke psycholoog je hebt.

lijkt erg tegenstrijdig ik weet eigenlijk ook niet goed hoe hier verder op in te gaan dus dat ga ik ook niet doen maar ik wens je wel veel sterkte dat er nu in ieder geval iets duidelijk voor je word.

Groetjes Jennifer
Afbeelding

Afbeelding
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Volgens de psycholoog is het dus belangrijk dat je naar die school gaat om een sociaal leven te hebben. Maar als je daar gepest wordt en je helemaal niet op je plaats bent, dan heb je volgens mij juist geen sociaal leven op die school. Dan komt er ook nog bij dat die opleiding geen toekomstperspectief biedt.

En een dag-nachtritme kan je ook hebben als niet naar school of werk gaat. Dan kijk ik even naar mijn situatie, want ik heb geen werk, maar ik sta meestal wel tussen 6 en 7 uur in de morgen op en ik ben behoorlijk actief bezig.
En ook al zou iemand geen gebruikelijk dag-nachtritme hebben; Dat moet je toch zelf weten? Het is pas zorgelijk als je onnodig lang in bed blijft liggen. Volgens mij heb je ook een ritme als je, bijvoorbeeld, elke dag pas om 7 uur naar bed gaat en er om 15 uur weer uit komt. Dan heb je gewoon 8 uur geslapen. Niks mis mee, zolang je maar actief bezig bent in de uren dat je wakker bent.

Van pas beginnen met een medisch traject als school is afgerond heb ik nooit gehoord. Er zijn genoeg anderen die dat wel kunnen doen, terwijl ze met school bezig zijn.
Wat een tegenstrijdigheden allemaal.

Hoe zit het eigenlijk met de kans om via het UWV die taxi-opleiding, waarover je schreef, te gaan volgen?

Hopelijk gaat het de komende gesprekken beter, wanneer je een vervangende psycholoog krijgt.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.