Ervaring UZ Gent
-
Fay
Re: Ervaring UZ Gent
http://www.uzgent.be/nl/home/Lists/PDFs ... rie_MV.pdf" target="_blank
-
NaomiClareNL
Daniéla, als ik geen bericht had gehad van UZ Gent dan was ik weer begonnen, nu wacht ik op het gesprek met prof T'sjoen.Daniéla schreef:Hai NaomiClare
Eindelijk heb je de zelfingenomenheid van het VUmc kunnen doorbreken. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb maar ik dacht elders gelezen te hebben dat je misschien weer wilde beginnen met pleisters plakken... De hormonen hebben je tot nu toe telkens in een negatieve spiraal doen belanden, lijkt het je niet ook verstandiger om de stabiliteit zonder hormonen te handhaven tot je in Gent bent geweest en de hrt weer op te starten onder hun begeleiding?
x'jes en liefs
Daniéla
Deze keer met een lagere ipv een hogere dosis en merkpleisters ipv generieke. Een aantal zaken die teruggekeerd zijn door het stoppen vallen me echt zwaar. Zaken als verhoogd libido en ochtenderekties. Geen zachte huid en sterkere haargroei op lijf en ledematen. De hoop was en is dat dit geen trigger opleverd waardoor er weer zware depressies en zware stemmingswisselingen ontstaan. Het waren maar kleine en amper zichtbare resultaten maar het had wel invloed op mijn gemoed. Beter gezegd, de afwezigheid van die resultaten nu hebben een negatief effekt op mijn gemoed.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
NaomiClareNL
Wat Fay en Veronica schreven.Janneke schreef:Vermannelijken? Wat een rare constatering is dat. Het gevoel dat je een vrouw bent zit in je hoofd en de hormonen veranderen daar niks aan.
Het effekt van hormonen is merkbaar in het hele lichaam inklusief hoofd... Ik ging iedere keer van inktzwarte duisternis zonde rmaanlicht of sterren naar blauwe lucht met vriendelijk zonnetje en snel verdwijnende wolken.
En net als de lichamelijke veranderingen van buiten merkbaar beginnen te worden (zoals een paar cm borstgroei, langzaam veranderende vetverdeling in oa gezicht) en de mensen het beginnen op te merken en je denkt, hé zei die vrouw nu mevrouw tegen me, dan ging het verkeerd. Na ongeveer 4,5 maand. Op een gegeven moment werd ik angstig als iemand me mevrouw noemde...
Niet veel later, hooguit 2 weken, was het helemaal mis. In het hoofd en lichamelijk. De schaarse resultaten verdwenen weer. Bij gelijkblijvende T (T onmeetbaar) kelderde de E rap naar soms onder de nulwaarde meting. En dan kan het maar zo zijn dat je in een maand tijd van +2 cm borstgroei naar -2 cm (ja min 2 cm) borstgroei gaat
Mijn beste vriendin zei op een gegeven moment: als je binnenkomt kijk ik eerst naar je gezicht, je kaaklijn, is die zachter door de vetverdeling dan weet ik dat het goed zit, is die weer harder geworden dan weet ik dat het weer mis is.
Dan kan je jezelf wel voorhouden dat je vrouw bent maar als de hele wereld, inklusief familie en vrienden (onbewust, maar toch), je dan nog steeds (en weer in het geval van vrienden en familie) met hij en meneer gaat aanspreken...
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
NaomiClareNL
Overigens bedankt voor de reakties omtrent de ervaring met de professor. Hopelijk heeft hij een idee waar het misgaat en wat er aan te doen is.
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
So what's this, a dream?
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
-
Anon20180501
Ik had het dus verkeerd begrepen NaomiClare.
Geeft niets, als het met jou maar goed gaat.
x'jes en liefs
Daniéla
Geeft niets, als het met jou maar goed gaat.
x'jes en liefs
Daniéla
-
Laura
Nee, niet echt. T'sjoen is aan de VU opgeleid ivm transgenderhormonologie. Zowel het UZ Gent en de VU volgen de internationale richtlijnen.Irene schreef:even los van prof.T'Sjoeng, vraag ik me af of de hormoon behandeling en medicatie bij het UZ Gent anders is dan de behandeling bij het VUmc
-
Janneke
Hij was een student van professor Gooren!
-
Jessy
De behandeling zelf zal wel niet zoveel verschillen. Verschil in wachtlijst is echter enorm!
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
-
Britta
Hmm, klinkt enorm positief, maar eens kijken of ik niet daar terecht kan komen als het VU zo doorgaat. Is dichterbij voor mij (mwa, OV, maar toch.)
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
Alice
Heb ooit een operatieve behandeling ondergaan in Gent, nee niet ts gerelateerd.Irene schreef:even los van prof.T'Sjoeng, vraag ik me af of de hormoon behandeling en medicatie bij het UZ Gent anders is dan de behandeling bij het VUmc
Ik weet dus, bijna, niets van hormonale behandeling methodes daar.
Wel kreeg ik de indruk dat men in Gent alle kennis en kunde voor de behandeling van transgenders gebruikt en het hormonale regime meer naar de persoon afgesteld wordt en van daar uit verder onderzoek gedaan wordt.
Het lijkt mij dat in Amsterdam alle kennis, ervaringen gebruikt wordt voor het onderzoek van/naar transseksualiteit. Daar men tot op heden nog in de onderzoeksfase is wordt, alleen bij uitzonderingen, van het regime afgeweken.
Wanneer het onderzoeksfase voorbij is dan zullen de resultaten daar uit gebruikt kunnen worden, maar dat is nog in onderzoek.
Wat anders, ik heb het gevoel dat een, groot, deel van ‘de 10 miljoen’ die van de zorgverzekeraars moet komen gebruikt wordt voor ‘het onderzoek’ en niet gaat naar de behandeling van transgenders.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.