SRS buitenland niet langer vergoed

Baukje

Re: SRS buitenland niet langer vergoed

Bericht door Baukje »

LisaM schreef:SKGZ uitspraken zijn bindend, einde verhaal dus...
Ja, als je naar SKGZ toegaat. Dus daarom is het soms verstandig om niet naar SKGZ te stappen met je probleem, maar rechtstreeks naar de rechter te gaan. Als SKGZ geen uitspraak doet, dan kan die onmogelijk bindend zijn, toch?
jacqueline schreef:ik heb in ieder geval een email waarbij de Friesland Zorgverzekering mij 7000 euro toe heeft gezegd voor de srs in Thailand. Echter.....hoe rechtsgeldig is zo'n email? Kan je daar rechten aan ontlenen?
Zo'n toezegging per email geld voor de rechter gewoon als een schriftelijke overeenkomst. Dus ja, daar zitten ze nu gewoon aan vast. (Tenzij ze de rechter kunnen overtuigen dat jij die email vervalst hebt.)
Danielle schreef:Even een meta-opmerking: ik stoor me enorm aan de vijandige 'zorgverzekeraars zijn evil' teneur in dit soort discussies. Ik zal wellicht wat bevooroordeeld zijn doordat ik iemand ken die bij een van de verzekeraars werkt, het is echt geen zakkenvullende roversbende. Ook in die business hebben de bedrijven gewoon principes en beroepsethiek.
Sinds de zorg geprivatiseerd is in 2005, zijn zorgverzekeraars evil ja. Het zijn sindsdien tenslotte grote op winst gerichte bedrijven, en die zijn altijd evil (op enkele zorgverzekeraars die klein/niet op winst uit zijn na). Google heeft/had als motto 'don't be evil' en hebben geprobeerd te laten zien dat je als groot bedrijf niet evil hoeft te zijn, ze hebben het teendeel bewezen.

En dan mogen verzekeraars zijn die werknemers hebben die wel gevoel hebben voor ethiek, dan nog hebben ze een leidinggevende die hun een protocol oplegt dat al die ethiek verbied.
Danielle

Bericht door Danielle »

Barbarella schreef:Ik vind je verder moeite niet om mee in discussie te gaan, je komt me onredelijk over.
Ik vraag om wat nuance in de bewoordingen in een nogal gepolariseerde discussie, en nu ben ik onredelijk?
Mijn transitieblog: Fading Gender
Arike

Bericht door Arike »

Baukje schreef:
Ja, als je naar SKGZ toegaat. Dus daarom is het soms verstandig om niet naar SKGZ te stappen met je probleem, maar rechtstreeks naar de rechter te gaan. Als SKGZ geen uitspraak doet, dan kan die onmogelijk bindend zijn, toch?
Als je in zaken waarvoor een geschillencommissie als deze bestaat en je gaat rechtsstreeks naar de rechter, dan zal de rechter je terug verwijzen naar de geschillencommissie omdat de rechter een oplossing in laatste instantie is, en die weg staat pas open als je alle andere mogelijkheden hebt geprobeerd.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Arike

Bericht door Arike »

{mod modus}
bij voorbaat waarschuw ik diegenen die in dit topic nog menen om off-topic reacties te kunnen plaatsen zeker als die ook nog een aanval zijn op andere forumleden
{/mod modus}
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Lise

Bericht door Lise »

Baukje schreef:Het zijn sindsdien tenslotte grote op winst gerichte bedrijven, en die zijn altijd evil
als deze opmerking cynisch is, vind ik hem grappig, dus daar ga ik dan maar vanuit.

los hiervan, is dit onderwerp niet serieus genoeg om niet meteen weer off-topic te gaan met zijn allen?
LisaM

Bericht door LisaM »

Baukje schreef: Zo'n toezegging per email geld voor de rechter gewoon als een schriftelijke overeenkomst. Dus ja, daar zitten ze nu gewoon aan vast. (Tenzij ze de rechter kunnen overtuigen dat jij die email vervalst hebt.)
Het zou mij wel verbazen, zorgverzekeraars doen in het algemeen geen toezeggingen in emails. En bij een rechter kom je nooit, want je strandt op het SKGZ. Voor je overigens bij het SKGZ bent, ben je zo twee jaar verder en 8.000 euro armer.
Daar sta je dan met je email...
Baukje

Bericht door Baukje »

Arike schreef:
Baukje schreef:
Als je in zaken waarvoor een geschillencommissie als deze bestaat en je gaat rechtstreeks naar de rechter, dan zal de rechter je terug verwijzen naar de geschillencommissie omdat de rechter een oplossing in laatste instantie is, en die weg staat pas open als je alle andere mogelijkheden hebt geprobeerd.
De geschillencommissie is net zo goed een laatste optie (ze zijn tenslotte bindend) als de rechter. En als je voor de ene optie kiest, dan kan je niet meer voor de andere optie kiezen. Het is dus een keuze, maar naar de rechter gaan is zeker een optie.
http://www.deombudsman.nl/gezondheid-en ... erzekeraar en http://www.menzis.nl/web/Klantenservice ... deling.htm.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

en als de vu straks geen operaties meer zouden doen omdat ze er geen geld meer voor hebben dan stappen we gewoon naar het Europees hof voor de rechten van de mens. De SRS is nog steeds een "te verzekeren prestatie". Dus links of rechtsom: als de vu er niet meer zou zijn dan zal buitenland vergoed MOETEN worden.
Raisa

Bericht door Raisa »

Zou deze discussie misschien met wat minder gekat en gesnauw gevoerd kunnen worden?
Veronica

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:Zou deze discussie misschien met wat minder gekat en gesnauw gevoerd kunnen worden?
Mee eens.

VU zal wel blijven vergoedt worden, zo simpel is dat en alle andere luxe zoals een SRS in buitenland zal dat dus misschien niet worden.

Jeez zo simpel ligt dat.
Afbeelding