Ja, als je naar SKGZ toegaat. Dus daarom is het soms verstandig om niet naar SKGZ te stappen met je probleem, maar rechtstreeks naar de rechter te gaan. Als SKGZ geen uitspraak doet, dan kan die onmogelijk bindend zijn, toch?LisaM schreef:SKGZ uitspraken zijn bindend, einde verhaal dus...
Zo'n toezegging per email geld voor de rechter gewoon als een schriftelijke overeenkomst. Dus ja, daar zitten ze nu gewoon aan vast. (Tenzij ze de rechter kunnen overtuigen dat jij die email vervalst hebt.)jacqueline schreef:ik heb in ieder geval een email waarbij de Friesland Zorgverzekering mij 7000 euro toe heeft gezegd voor de srs in Thailand. Echter.....hoe rechtsgeldig is zo'n email? Kan je daar rechten aan ontlenen?
Sinds de zorg geprivatiseerd is in 2005, zijn zorgverzekeraars evil ja. Het zijn sindsdien tenslotte grote op winst gerichte bedrijven, en die zijn altijd evil (op enkele zorgverzekeraars die klein/niet op winst uit zijn na). Google heeft/had als motto 'don't be evil' en hebben geprobeerd te laten zien dat je als groot bedrijf niet evil hoeft te zijn, ze hebben het teendeel bewezen.Danielle schreef:Even een meta-opmerking: ik stoor me enorm aan de vijandige 'zorgverzekeraars zijn evil' teneur in dit soort discussies. Ik zal wellicht wat bevooroordeeld zijn doordat ik iemand ken die bij een van de verzekeraars werkt, het is echt geen zakkenvullende roversbende. Ook in die business hebben de bedrijven gewoon principes en beroepsethiek.
En dan mogen verzekeraars zijn die werknemers hebben die wel gevoel hebben voor ethiek, dan nog hebben ze een leidinggevende die hun een protocol oplegt dat al die ethiek verbied.