Hi,
Ik heb ook zeer last van sociale angst, door genderdysforie. Dat maakt de coming out natuurlijk nog lastiger...
Laten we hopen dat het verdwijnt als ik als meisje naar buiten ga!
Sylvana, vond jij het fijn bij een praatgroep? Mijn psycholoog van de VU zegt namelijk dat ik dat ook zou moeten doen.
Charley
Coming out
-
charleyy
Re: Coming out
You are beautiful!
-
Janneke
Charley, die praatgroepen zijn best fijn maar het hangt er een beetje vanaf wat je er van verwacht en wie er in zo'n groep zitten. Als je zin hebt dan kun je een keer naar de vrouwengroep van Transvisie komen, die hebben iedere 3de zondag van de maand van 13.00 uur tot 17.00 uur een praatgroep met soms thema's en soms niet.
Ik zie net dat je 16 bent en dan is het beter dat je naar de jeugdgroepen gaat van Transvisie. Hier vindt je meer info: http://transvisie.nl/transvisie.nl/inde ... s-jongeren" target="_blank. Die jeugd groepen zijn erg gezellig en je bent met allemaal jongeren die net zoals jij zijn. De leiding is in handen van iets ouders vrouwen en meiden!
Ik zie net dat je 16 bent en dan is het beter dat je naar de jeugdgroepen gaat van Transvisie. Hier vindt je meer info: http://transvisie.nl/transvisie.nl/inde ... s-jongeren" target="_blank. Die jeugd groepen zijn erg gezellig en je bent met allemaal jongeren die net zoals jij zijn. De leiding is in handen van iets ouders vrouwen en meiden!
-
charleyy
Hi,
Oke Janneke, dankjewel voor de informatie, ik zal erover nadenken! Misschien zal het me goed doen
Ik heb nog even een ander vraagje:
Op mijn paspoort heb ik nog een foto van toen ik 14 was, dus nog erg jongensachtig (kort haar enzo). Inmiddels ben ik bezig met de omslag, dus draag ik al aardig wat makeup, meisjes kleding en is mijn haar al gegroeid.
Ik ga volgende week op vakantie en nu vraag ik mij af of ik het vliegtuig wel in kom, aangezien die foto totaal niet meer op mij lijkt. Iemand een idee hoe dit gaat?
x Charley
Oke Janneke, dankjewel voor de informatie, ik zal erover nadenken! Misschien zal het me goed doen
Ik heb nog even een ander vraagje:
Op mijn paspoort heb ik nog een foto van toen ik 14 was, dus nog erg jongensachtig (kort haar enzo). Inmiddels ben ik bezig met de omslag, dus draag ik al aardig wat makeup, meisjes kleding en is mijn haar al gegroeid.
Ik ga volgende week op vakantie en nu vraag ik mij af of ik het vliegtuig wel in kom, aangezien die foto totaal niet meer op mij lijkt. Iemand een idee hoe dit gaat?
x Charley
You are beautiful!
-
Anon20180501
Hai Charley
Je zou als je paspoort bijna verlopen is een nieuwe kunnen aanvragen met een foto erop zoals je er nu uitziet.
Maar volgens mij zullen ze niet moeilijk gaan doen, als ik de verhalen mag geloven tenminste.
Maar op het forum zitten reis-lustiger-genoten dan ik ben en die kunnen je vast meer vertellen, ook over bestemmingen en zo.
Er is ook nog zoiets als een 'verklaring' die je bij genderteams kan aanvragen, hoe dat precies zit laat ik ook aan anderen over.
Alvast een hele fijne vakantie gewenst.
x'jes en liefs
Daniéla
Je zou als je paspoort bijna verlopen is een nieuwe kunnen aanvragen met een foto erop zoals je er nu uitziet.
Maar volgens mij zullen ze niet moeilijk gaan doen, als ik de verhalen mag geloven tenminste.
Maar op het forum zitten reis-lustiger-genoten dan ik ben en die kunnen je vast meer vertellen, ook over bestemmingen en zo.
Er is ook nog zoiets als een 'verklaring' die je bij genderteams kan aanvragen, hoe dat precies zit laat ik ook aan anderen over.
Alvast een hele fijne vakantie gewenst.
x'jes en liefs
Daniéla
-
Janneke
Charley, als je bij de VU bent en je hebt je coming out achter de rug dan zullen ze jou wel een verklaring geven waarmee je meteen een ID bewijs en paspoort kan aanvragen waar je naam in is gewijzigd in je meisjes naam en er een V staat in plaats van die M...die in jou geval natuurlijk gewoon staat voor 'mevrouw' 
-
Janneke
Nog een kort vraagje Charey...ga je met je ouders op vakantie? De VU kan je een verklaring geven waar in staat dat je transgender bent.
-
charleyy
Ja ik ga met mijn ouders naar Thailand, het is te kort tijd om nog een verklaring aan te vragen.
Ik vlieg vanaf Frankfurt naar Bangkok, denken jullie dat ze moeilijk gaan doen?
Het zou natuurlijk erg balen zijn als ze zeggen dat ik niet mee kan, of als ze eerst een heel onderzoek moeten doen.
Nog een vraagje, vanaf welke leeftijd kun je de M naar V veranderen in je paspoort? Kan dat al op mijn leeftijd? (16)
Ik vlieg vanaf Frankfurt naar Bangkok, denken jullie dat ze moeilijk gaan doen?
Het zou natuurlijk erg balen zijn als ze zeggen dat ik niet mee kan, of als ze eerst een heel onderzoek moeten doen.
Nog een vraagje, vanaf welke leeftijd kun je de M naar V veranderen in je paspoort? Kan dat al op mijn leeftijd? (16)
You are beautiful!
-
Anon20180501
-
Janneke
Geen zorgen als je met je ouders bent, komt allemaal goed. Fijne vakantie 
-
charleyy