Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Pas ik nou in een hokje of niet?
La-Clau
Berichten: 284
Lid geworden op: 25 mar 2012, 18:47
Gender: Transgender
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door La-Clau »

Jessy heeft gelijk wat betreft de betekenis van dogma. In de loop van de tijd heeft het echter meer de status gekregen waarbij iemand een eigen stelling neerzet, deze vervolgens als de onwrikbare waarheid ziet, en daarmee anderen gaat overtuigen. Ik geloof niet dat dat bij Eva het geval is. :D

Blijven we nog steeds zitten met het onverklaarbare verschil wat betreft homosexueel/lesbisch georienteerde genderdysforen ten opzichte van de gemiddelde medemens. Statistische afwijkingen bestaan, maar hier betreft het toch een grote statistische onwaarschijnlijkheid. Waardoor ik van mening blijf dat behalve wat er aan geaardheid is aangeboren, er ook andere oorzaken meespelen bij de uiteindelijke uiting van de geaardheid. En dat die ontwikkeling voor genderdysforen misschien wel anders verloopt, omdat zij ook een andere geslachtsontwikkeling doormaken.
Ik ben het met Eva eens dat we allemaal op een "lijntje" zitten, ergens tussen hetero- en homosexueel in. Dat er slechts een klein percentage op de uiteinden van dat lijntje zit, en dus (bijna) 100% homo- of heterosexueel is. De meesten zwerven er hoogstwaarschijnlijk dan toch ergens tussenin, en schuiven, voor een groot gedeelte afhankelijk welke kant ze uit neigen, door allerlei factoren, waarbij ik zeker omgeving, opvoeding en verwachting niet wil uitsluiten, maar ook allerlei niet direct aan te duiden factoren mee kunnen spelen, naar 1 van de beide uiteinden. Waarbij ze verklaren 100% hetero- of homosexueel zijn, maar is dat in werkelijkheid ook zo?
Zo denkend kom je wel op vreemde zaken: Het zou het bijvoorbeeld mogelijk maken dat iemand die meer naar homosexuele geaardheid neigt toch zijn of haar hele leven gelukkig zou kunnen zijn in een heterosexuele relatie. En andersom natuurlijk.
En hoewel ik er van overtuigd ben dat naast aangeboren geaardheid meer factoren meespelen bij de uiteindelijke uiting, is dit nog steeds geen stelling, maar slechts een idee. Omdat ik gefascineerd ben door het onverklaarbare verschil tussen de gemiddelde mens aan de ene kant en de genderdysfore mens aan de andere kant. En dat terwijl ik toch denk dat de genderdysfoor buiten dat stukje niet zoveel anders is dan anderen, en dus ook niet zoveel zou moeten afwijken.

Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Merel77 »

Ik ben vrijdag lekker uitgeweest. Komt de uitsmijter naar me toe en zegt me dat de barmeid me wel hartstikke leuk vindt. Die barmeid is de lekkerste chick van allemaal. Dus ik denk wow ik ben een potje hahaha... :hbeat: :mrgreen:
... een verlegen potje, dat wel. :(
Maar ach mss moet ik gewoon weer ff inkomen. Stappen is een vak.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

So fakking what. Misschien ben je wel een klein beetje een potje. Niets mis mee.
Ook niets mis met zo'n heerlijk seintje trouwens :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Merel77 »

Thx, dat was in de Vivelavie, daar mogen alleen maar vrouwen komen. Er is alleen 1 mannelijke uitsmijter.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

Oh, maar daar ben ik in het verleden ook wel eens mee naartoe genomen door m'n meissie hoor. Toen nog als 'man'. Niemand die daarover zeurde.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Merel77
Berichten: 607
Lid geworden op: 25 mar 2012, 22:45
Gender: Vrouw

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Merel77 »

EvaVanA schreef:Oh, maar daar ben ik in het verleden ook wel eens mee naartoe genomen door m'n meissie hoor. Toen nog als 'man'. Niemand die daarover zeurde.
Klopt. Als het niet zo druk is dan laten ze mannen binnen ivm de omzet. Als het semi druk is dan laten ze alleen homo mannen binnen en als het bomvol is dan mogen er geen mannen in. Nou ja, zo ongeveer dan. Het hangt er ook een beetje vanaf wie er die dag portier is geloof ik (en diens gaydar natuurlijk).
Ik vind dat wel een goed beleid want als ik uitga dan heb ik het liefst zo weinig mogelijk last van mannen.
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Eva »

Ik denk dat ik toen onder de noemer 'homo' viel. Ik werd getolereerd, maar vond dat geen probleem. In die periode zaten we niet alleen vaak in De Amstel Taveerne, maar ook in De Goede Kant. Daar werd Elisabeth dan weer getolereerd...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Dinges12
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2012, 17:35
Gender: Trans FtM

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Dinges12 »

on-topic, ik ben bi. Hoewel ik niet zeker ben wat ik zou zijn als man, maar ik denk eigenlijk dat ik dan ook wel gewoon bi zou zijn :D . Zowel mannen als vrouwen hebben gewoon wat, tjah hoe noem je dat :oops: .
Lotte
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 mei 2012, 21:36
Gender: Transgender
Locatie: Zweden

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door Lotte »

Het liefst... Wil ik een man die voor mij en mijn kinderen staat, en mij tevens weet te verwennen. :)
Graag zou ik zijn warme vocht in mij opnemen en negen maanden lang in mij laten groeien tot ik haar uitwerp. :o
Gezamenlijk de kinderen opvoeden en verzorgen in een liefdevol gezin. :?

Ik ben misschien een klein beetje romantisch geaard. ;)

Helaas..... Heb nu een zinledig bestaan van wieg tot graf. :cry:
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Geaardheid / Voorkeur (openbare sectie)

Bericht door finesse »

ik viel onder de noemer hetero (maar dat was de studententijd), het lukte echter nooit zo erg met de meisjes
toen dacht ik van....jeetje toch hom? laat ik eens naar een parkeerplaatsje rijden en kijken of dat tot opwinding leidt. (sommigen kennen van toen nog wel de bosberg bij hollandse rading)

en na het nodige zoeken, experimenteren, huilen, lachen en genieten ben ik nu een heterosexuele transgender die er niet vies van is om met een vrouw te zoenen of onschuldig te flirten (in Van Zanten lopen die ook wel eens rond) . Maar mannen zijn toch wel het lekkerst (onderdanige en dominante)

Amen :)
Plaats reactie