De Vaginakoning

Nieuwsberichten
Fay

Re: De Vaginakoning

Bericht door Fay »

Omgebouwd, die omgebouwde, dat is gewoon respectloos, maar dat beseft de meerderheid niet en ik zal dat blijven corrigeren als dat in mijn bijzijn wordt gezegd

Fay
Susanna

Bericht door Susanna »

Maar Fay, wat wil je dan dat ze zeggen?
Fay

Bericht door Fay »

wie is ze? en waarom en in welke context zouden ze iets over mij en mijn situatie moeten zeggen?

Fay
MarloesIsWeg

Bericht door MarloesIsWeg »

Ik vind dat het ervan afhangt of "omgebouwd" kan, of dat het beledigend is. In dit geval vind ik het wel beledigend, mede omdat het in een krant is, en nog wel de volkskrant, niet de telegraaf. Daar verwacht ik een ander niveau van. Ten tweede omdat ze het ook hebben over "de grote Israëliër." Sec geen belediging, maar het toontje is wmb. er wel mee gezet.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ombouwen impliceert dat een operatie je tot man of vrouw maakt. En daar ben ik het niet bepaald mee eens.

Maar of het dan een 'Geslachtsaanpassende behandeling' of 'Geslachtsbevestigende behandeling' is (een discussie die vandaag in de Facebook groep van TNN gevoerd wordt, zal me een zorg zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Susanna

Bericht door Susanna »

Emma schreef:Ombouwen impliceert dat een operatie je tot man of vrouw maakt. En daar ben ik het niet bepaald mee eens.
Volgens mij impliceert ombouwen alleen maar dat er iets is omgebouwd en links of rechts kan je er niet om heen dat er iets is omgebouwd of aangepast. Ik wil ook wel zeggen "die aangepaste" ipv "die omgebouwde".

Ik begrijp en vind zelf ook wel dat dat soort termen soms rauw op je dak kunnen vallen en aan de reacties te merken zal ik er in het vervolg rekening mee houden. Op mijn werk word er soms aan me gevraagd of ik me echt laat ombouwen. Ik merk aan hun toon dat ze het echt niet lelijk bedoelen maar dat ze het gewoon niet beter kunnen brengen. Het is de toon die de muziek maakt (ofzoiets).
Claire

Bericht door Claire »

Fay schreef:Omgebouwd, die omgebouwde, dat is gewoon respectloos, maar dat beseft de meerderheid niet en ik zal dat blijven corrigeren als dat in mijn bijzijn wordt gezegd

Fay
Helemaal mee eens er zijn wel vaker woorden in het taalgebruik waar we op een gegeven moment achter komen dat ze niet meer kunnen omdat ze respectloos zijn en dit is er maar mijn mening 1 van.
Ik corrigeer mensen ook die het zeggen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Claire

Bericht door Claire »

Fay schreef:wie is ze? en waarom en in welke context zouden ze iets over mij en mijn situatie moeten zeggen?

Fay
Ook mee eens voor 99% van de mensen die ik ken is het helemaal niet relevant wat ik tussen mijn benen heb zitten.
Goede vrienden en vriendinnen mogen het best vragen maar als ze over ombouwen beginnen dan leg ik toch even vriendelijk uit dat dat niet gepast is.
Ik ben Claire en vrouw.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
MarloesIsWeg

Bericht door MarloesIsWeg »

Claire schreef:
Fay schreef:wie is ze? en waarom en in welke context zouden ze iets over mij en mijn situatie moeten zeggen?

Fay
Ook mee eens voor 99% van de mensen die ik ken is het helemaal niet relevant wat ik tussen mijn benen heb zitten.
Goede vrienden en vriendinnen mogen het best vragen maar als ze over ombouwen beginnen dan leg ik toch even vriendelijk uit dat dat niet gepast is.
Ik ben Claire en vrouw.
Zo had ik laatst een "vriendin" en die zei : nee hoor, je bent een transgender.
Fay

Bericht door Fay »

Dat categoriseren, hou er toch gewoon mee op, ik ben mens en dat is het en dat is al 1 categorie teveel

Fay