Omgebouwd, die omgebouwde, dat is gewoon respectloos, maar dat beseft de meerderheid niet en ik zal dat blijven corrigeren als dat in mijn bijzijn wordt gezegd
Fay
De Vaginakoning
-
Fay
-
Susanna
Re: De Vaginakoning
Maar Fay, wat wil je dan dat ze zeggen?
-
Fay
wie is ze? en waarom en in welke context zouden ze iets over mij en mijn situatie moeten zeggen?
Fay
Fay
-
MarloesIsWeg
Ik vind dat het ervan afhangt of "omgebouwd" kan, of dat het beledigend is. In dit geval vind ik het wel beledigend, mede omdat het in een krant is, en nog wel de volkskrant, niet de telegraaf. Daar verwacht ik een ander niveau van. Ten tweede omdat ze het ook hebben over "de grote Israëliër." Sec geen belediging, maar het toontje is wmb. er wel mee gezet.
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Ombouwen impliceert dat een operatie je tot man of vrouw maakt. En daar ben ik het niet bepaald mee eens.
Maar of het dan een 'Geslachtsaanpassende behandeling' of 'Geslachtsbevestigende behandeling' is (een discussie die vandaag in de Facebook groep van TNN gevoerd wordt, zal me een zorg zijn.
Maar of het dan een 'Geslachtsaanpassende behandeling' of 'Geslachtsbevestigende behandeling' is (een discussie die vandaag in de Facebook groep van TNN gevoerd wordt, zal me een zorg zijn.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Susanna
Volgens mij impliceert ombouwen alleen maar dat er iets is omgebouwd en links of rechts kan je er niet om heen dat er iets is omgebouwd of aangepast. Ik wil ook wel zeggen "die aangepaste" ipv "die omgebouwde".Emma schreef:Ombouwen impliceert dat een operatie je tot man of vrouw maakt. En daar ben ik het niet bepaald mee eens.
Ik begrijp en vind zelf ook wel dat dat soort termen soms rauw op je dak kunnen vallen en aan de reacties te merken zal ik er in het vervolg rekening mee houden. Op mijn werk word er soms aan me gevraagd of ik me echt laat ombouwen. Ik merk aan hun toon dat ze het echt niet lelijk bedoelen maar dat ze het gewoon niet beter kunnen brengen. Het is de toon die de muziek maakt (ofzoiets).
-
Claire
Helemaal mee eens er zijn wel vaker woorden in het taalgebruik waar we op een gegeven moment achter komen dat ze niet meer kunnen omdat ze respectloos zijn en dit is er maar mijn mening 1 van.Fay schreef:Omgebouwd, die omgebouwde, dat is gewoon respectloos, maar dat beseft de meerderheid niet en ik zal dat blijven corrigeren als dat in mijn bijzijn wordt gezegd
Fay
Ik corrigeer mensen ook die het zeggen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Claire
Ook mee eens voor 99% van de mensen die ik ken is het helemaal niet relevant wat ik tussen mijn benen heb zitten.Fay schreef:wie is ze? en waarom en in welke context zouden ze iets over mij en mijn situatie moeten zeggen?
Fay
Goede vrienden en vriendinnen mogen het best vragen maar als ze over ombouwen beginnen dan leg ik toch even vriendelijk uit dat dat niet gepast is.
Ik ben Claire en vrouw.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
MarloesIsWeg
Zo had ik laatst een "vriendin" en die zei : nee hoor, je bent een transgender.Claire schreef:Ook mee eens voor 99% van de mensen die ik ken is het helemaal niet relevant wat ik tussen mijn benen heb zitten.Fay schreef:wie is ze? en waarom en in welke context zouden ze iets over mij en mijn situatie moeten zeggen?
Fay
Goede vrienden en vriendinnen mogen het best vragen maar als ze over ombouwen beginnen dan leg ik toch even vriendelijk uit dat dat niet gepast is.
Ik ben Claire en vrouw.
-
Fay
Dat categoriseren, hou er toch gewoon mee op, ik ben mens en dat is het en dat is al 1 categorie teveel
Fay
Fay