Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgenderbeuheid

Pas ik nou in een hokje of niet?
Heleen
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 apr 2012, 11:24
Gender: Vrouw

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Heleen »

Ik zie zowel de CO als de HRT als onomkeerbaar, dus ik bagatelliseer die CO zeker niet.

En ik denk dat je alleen maar realistisch bent als je rekening houdt met het feit dat alles na de CO op zijn kop staat, misschien wel blijvend. Er zijn transen die hun huwelijk gelukkig houden en in hun baan gewaardeerd blijven, maar dat is zeker geen regel.

Jij bent tenslotte de enige die kan aanvoelen of de CO nodig is om verder te kunnen leven. Sommigen blijven hun hele leven (grotendeels)in de kast en daar is niets mis mee als je daarmee (ook) gelukkig bent.
Gebruikersavatar
hX2eDVx3
Berichten: 345
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:34
Gender: Man

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door hX2eDVx3 »

Heleen schreef:Het uitgangspunt zal zijn dat je niet alleen als het nieuwe geslacht gaat zijn op feestjes maar ook in het dagelijks leven. Dat impliceert dat je niet in je nieuwe geslacht opnieuw in de kast gaat zitten. Dat zal een keuze zijn die niet iedereen zo voelt en ook niet universeel is. Zo zijn er transen in de VS die helemaal kant en klaar aangepast zijn (inclusief FFS), zonder dat ze ooit een stap buiten de deur gezet hebben in hun nieuwe geslacht.
In Amerika schijnt het idd nogal veel voor te komen dat transmeiden in boymode in transitie gaan. Het levert soms rare situaties op, dat ze in het openbaar al lang en breed als vrouw aangesproken worden maar werk en familie van niks weten.

Ik snap het op zich wel... als niet-passabele transvrouw word je nogal eens raar aangesproken (of erger) als je overkomt als een "meneer in een jurk", zo ga je dat wel tegen. Maarja voor mij werkt dat niet zo goed. Ik wil ook gewoon af en toe leuke jurkjes aan, en het delen met mijn familie enzo. Op school ben ik nog wel 'in de kast' maar ik kan het nou eenmaal niet zo goed gebruiken dat er nog meer in de weg van mn schoolwerk gaat zitten.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Arike »

/me kreeg vanavond een heftig bericht .... :( :(

En heeft hiermee een nieuwe reden om de transigheid met al haar ellendige consequenties beu te zijn....

Maar ben er nog niet aan toe om daar nu meer over te schrijven.... Mss later deze week...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
marlies
Gast

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door marlies »

Jessy schreef:Marlies, wil hij dat niet begrijpen of wil jij het niet accepteren? Sorry dat klinkt misschien bot, maar ik wil slechts zeggen dat voor hem misschien jouw situatie al heel duidelijk is. En coming out is noodzakelijk voor verdere stappen.
Nee dat is 't issue niet. Ze wou niet begrijpen dat als me hormonen zouden worden aangeboden op dat punt dat ik ze zou nemen maar dat ik er nog niet klaar voor was om het wereldkundig te maken. Mijn situatie was voor mij toen al wel duidelijk, maar voor haar niet.
marlies
Gast

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door marlies »

Arike schreef:/me kreeg vanavond een heftig bericht .... :( :(

En heeft hiermee een nieuwe reden om de transigheid met al haar ellendige consequenties beu te zijn....

Maar ben er nog niet aan toe om daar nu meer over te schrijven.... Mss later deze week...
:hug2:
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Arike »

thx Marlies
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Hedwich »

Om als vrouw te leven wilde ik niet op enige manier afhankelijk zijn van wachttijden van het VU. Voor medische zaken heb ik wel gewoon "afgewacht", omdat ik me daarin onzeker voelde eigen initiatief te nemen. Hoewel ik tegenwoordig wel zou gaan selfmedden denk ik. Ik had veel geduld in die tijd en een baan die veel afleiding bood. Dat hielp.

Arike: ook :hug2:
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Eva »

Irene_de_Vreede schreef:Een dagje winkelen op een drukke zaterdagmiddag is toch heel wat anders dan thuis en op het werk.
Bij mij kwam de uitdaging toen iemand me ooit vertelde regelmatig twee weken volledig als vrouw door het leven te gaan, maar dat ze dan snel weer een tijd als man door het leven moest als een soort van compensatie.
Ik vond dat ik dat dan ook maar eens moest ervaren, alleen kwam dat 'terug naar man' niet. Niet de geringste behoefte meer aan; integendeel!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat lijkt me ook wel een zinvolle stap, om binnenkort eens tijd vrij te maken om een periode volledig als vrouw te gaan leven buiten gezin en werk om dan.


Irene
Irene
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgenderbeuheid

Bericht door Eva »

Toch kan je het ook dan overkomen; Transgenderbeuheid. Dat blijkt althans uit eerdere bijdragen.
Zelf ken ik het niet in de beschreven vorm. Wel dat ik 's ochtends denk "Ik moet me verzorgen! Liefst met een rotgang! Ik moet die haarextensie aanbrengen! Straks staat er iemand voor de deur en dan sta ik voor löl!" Dat vind ik wel eens vervelend na een genoeglijke avond...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)