Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Eva »

Lekker weer met die zorgverziekeraars. De P.I.G. (Tanja van Hengel) heeft geen contract met Ohra (CZ-groep) voor tweedelijnszorg. Dus, eind vorig jaar met de administratie gebeld welke verzekeraar wel aan te raden was. Zilveren Kruis (Achmea) was wel de beste, meenden ze.
Zilveren Kruis gebeld. Geen problemen met Tanja als zorgverlener en geen probleem met vergoeden van een haarwerk. Contract met het UZ in Gent is er ook.
Prima, noteert u mij dan maar als verzekerde...

Maar jah, verzekeraars zijn verzekeraars. Toen ik vandaag twee dames van Zilveren Kruis Achmea sprak over een vergoeding voor mijn haarwerk was de toon van het gesprek toch opvallend anders dan vorig jaar. Toen had ik een uiterst vriendelijk klinkende jongeman aan de lijn die me van alles beloofde. Dat hoefde natuurlijk niet schriftelijk, want het stond allemaal vastgelegd in de polisvoorwaarden.

Intussen leven we in 2012 en zijn die polisvoorwaarden natuurlijk van nul en gener waarde. "Nee, wij vergoeden geen pruik of haarwerk, behalve bij oncologie".
"Maar ik zit in de real life fase; ik MOET als vrouw door het leven. Met een ooglijntje en een 60 procent kale schedel de straat op...?"
"Tja meneer (sic!), daar kunnen wij ook niets aan doen. Regels zijn regels."
"Maar verwacht u nu werkelijk dat ik geestelijk gezond kan blijven met deze regels? En wat als mijn huisarts en het genderteam de noodzaak schriftelijk vastleggen?"
"U kunt het proberen meneer (sic!), maar ik acht de kans bijzonder klein dat er voor u een uitzondering kan worden gemaakt."

Tweedehands-autoverkopers zijn het! Ik zou liever in de bijstand lopen dan bij zo'n club uitzuigers te werken. Bah :fpalm:

---

We moeten binnenkort maar eens aan de slag met dat statische deel van de website en daar onder meer een pagina Verzekeringen plaatsen. Dan vergelijken we de voor ons belangrijke punten en kun je tegen het einde van het jaar conclusies trekken. Hoop ik, want vier weken later lijkt de realiteit al weer anders.
In dat geval voegen we een kolom aan het overzicht toe wie de kluit het meest belazerd heeft.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Judiana »

kunnen we dan ook inventariseren of borstprotheses wel vergoed worden?
stel dat ik graag medical grade protheses wil omwille mijn geestelijke gezondheid om Judith te zijn...
dat gaat vast niet lukken... evenals lingerie vergoeding omwille Judith ( een Prothesebh is toch ff 75 euro)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Arike »

EvaVanA schreef:We moeten binnenkort maar eens aan de slag met dat statische deel van de website en daar onder meer een pagina Verzekeringen plaatsen. Dan vergelijken we de voor ons belangrijke punten en kun je tegen het einde van het jaar conclusies trekken. Hoop ik, want vier weken later lijkt de realiteit al weer anders.
In dat geval voegen we een kolom aan het overzicht toe wie de kluit het meest belazerd heeft.
Weer een mooie toevoeging op ons flinke to-do-lijstje

Als ik jouw relaas zo lees, Eva, word ik spontaan weer een stuk blijer met VGZ ...
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Hedwich »

Eva, voor zover ik weet: zit je in de RLE, heb je groen licht. Heb je groen licht, heb je als T recht op pruikvergoeding. Weigert de verzekering, kun je bezwaar maken. Indien bezwaar afgewezen, zoek een jurist.

En ik ben ook boos, samen met jou (hug).
Gebruikersavatar
merel
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:18

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door merel »

Hedwich schreef:Eva, voor zover ik weet: zit je in de RLE, heb je groen licht. Heb je groen licht, heb je als T recht op pruikvergoeding. Weigert de verzekering, kun je bezwaar maken. Indien bezwaar afgewezen, zoek een jurist.
Waar staat t dat je dat recht hebt? heb je er een link van?
Voor zover ik weet is t sinds vorig jaar uit t paket gehaald dat je als ts(mannenlijke kaalheid) een haarwerk vergoed kreeg.
Wenn du denkst, du denkst, dann denkst du nur du denkst
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Jessy »

Sja, het hele verzekeringswezen is in mijn mening oplichterij. Als we wat we zouden betalen allemaal opzij zouden leggen, hielden we nog best een leuke cent over.

Wat deze zaak betreft, moet je voordat je iets afsluit gewoon heel erg voorzichtig zijn. Grote beloftes maken ze allemaal. Staat het in de polisvoorwaarden? Zorg dat je het letterlijk gezien hebt, en de kleine lettertjes niet vergeet. Als ze dan weigeren heb je het zwart op wit, en kunnen ze geen kant op.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Judiana
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 mar 2012, 12:54
Gender: Transgender

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Judiana »

ze worden steeds hufteriger, zelfs als je medische geschiedenis hebt.... de kaffers
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Eva »

Jessy schreef:Staat het in de polisvoorwaarden? Zorg dat je het letterlijk gezien hebt, en de kleine lettertjes niet vergeet. Als ze dan weigeren heb je het zwart op wit, en kunnen ze geen kant op.
De regels worden tijdens het spel gewijzigd. Tegen het einde van het jaar mag je een (andere) zorgverziekeraar kiezen. Over de polisvoorwaarden voor het dan komende jaar wordt dan uiterst geheimzinnig gedaan en omheen gedraaid. Tegen het einde van dit jaar moeten we daarvoor maar een heel serieuze campagne op touw zetten. Als we dat met een beetje verstand doen halen we ook nog wat publiciteit. Ik ben niet vies van een persberichtje of wat versturen :D
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
TheGirl
Berichten: 726
Lid geworden op: 27 mar 2012, 22:54
Gender: Trans MtF

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door TheGirl »

Tip maak een apart board voor verzekeringen. Naast zorgverzekeringen kunnen we ook rechtbijstandsverzekeringen dan onder de loep nemen.
Aan de hand van de discussies die er ontstaan komen we meer te weten.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Zorgverzekeraar en pruik/haarwerk

Bericht door Anon20180501 »

Tegen mij was mijn zorgverzekeraar wel eerlijk. Het gaat me klauwen met geld kosten want ik betaal al mijn leven lang zorgpremie aan hen.

Ze gaan dezelfde kant op als de gewone verzekeraars. Elke claim wordt nageplozen om maar iets te kunnen vinden om onder de vergoeding uit te komen.
Walgelijk, doen alsof ze ons een gunst verlenen als ze iets vergoeden.